Kan ikke få en bankkoto fordi han står i r~
Fra : Michael [2800]

Dato : 04-02-03 19:33

En kammerat (jeg vil jo ikke indrømme at det er mig selv ) til mig har
fået et problem, han står i Ribers (RKI) og kan af den årsag ikke få en
bankkonto, han har prøvede i flere banker og han er ikke interesseret i
hverken lån, DKkort, kreditkort eller ligende og spørgsmålet går på om en
bank kan nægte ham en konto bare fordi han står i ribers? Jeg mener at
havde hørt at de ikke kan nægte ham en konto.

--
/michael

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-02-03 19:46

Michael [2800] wrote:
> [...]
> spørgsmålet går på om en bank kan nægte ham en konto bare fordi han
> står i ribers? Jeg mener at havde hørt at de ikke kan nægte ham en

Mig bekendt kan en bank ikke nægte en kunde en lønkonto. Kan dog ikke
henvise til lov eller paragraf.

Men da man f. eks. ikke kan tvinge sin arbejdsplads til at udbetale ens løn
i kontanter, lyder det for mig underligt hvis en bank kan nægte en person at
oprette en lønkonto.
De kan selvfølgelig nægte ham kreditter

Peter K. Nielsen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 04-02-03 20:10

"Peter K. Nielsen" <peter-nspamnejtak@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt kan en bank ikke nægte en kunde en lønkonto. Kan dog ikke
> henvise til lov eller paragraf.

Aner det ikke, men det er vel fair nok at nægte at tage ham ind som kunde i
deres bank, hvis han er en dårlig betaler.
Ved ikke om der er speciele regler omkring lønkonto.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Claus P.

Dato : 04-02-03 21:44

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e40102b$0$24699$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
kunde i
> deres bank, hvis han er en dårlig betaler.
> Ved ikke om der er speciele regler omkring lønkonto.

Hvordan vil du så få din løn?

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 04-02-03 23:02

"Claus P." <ewarp@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan vil du så få din løn?

Nu er det heldigvis ikke mit problem, men måske ham der havde en ven skulle
prøve at få sin ven til at snakke med sin arbejdsgiver... Måske kan der
findes en løsning der.
Eller også kunne han betale det han skylder, så han kan blive slettet af
ribers, og få alle de bank kontoer han vil have...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-02-03 23:01

> Eller også kunne han betale det han skylder, så han kan blive slettet af
> ribers, og få alle de bank kontoer han vil have...

Tro mig

Det er ikke alle der kan betale deres gæld...

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 05-02-03 01:27

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke alle der kan betale deres gæld...

Er godt klar oevr at nogle er kommeet så langt ud, at det ikke er så nemt at
betale.
Man kan vel søge om gældsanering så ikke... aner det ikke, blot et bud.
Men fortæller man sin arbejdesgiver at man ikke kan få en bankkonto til at
de kan sætte ens løn ind så finder de nok på en anden løsning.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 05-02-03 19:31

> [...]
> et bud. Men fortæller man sin arbejdesgiver at man ikke kan få
> en bankkonto til at de kan sætte ens løn ind så finder de nok

Det er jo noget sludder. Gældssanering opnåes i hovedtræk kun hvis
man er i arbejde, og kan man ikke komme i arbejde fordi man ingen
bankkonto har, kører det hele jo lidt i ring

Derudover kan en gældssaneringssag tage mange måneder.

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <http://salg.4952.dk>

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 05-02-03 20:48

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bankkonto har, kører det hele jo lidt i ring
>
> Derudover kan en gældssaneringssag tage mange måneder.

Det var også blot et bud, sludder eller ej....op til dig..*S*
Men fortæller man sin arbejdesgiver at man ikke kan få
en bankkonto til at de kan sætte ens løn ind så finder de nok
på en anden løsning se det er en anden løsning.

Fra : NoTrabajo

Dato : 06-02-03 08:27

> [...]

> Eller også kunne han betale det han skylder, så han kan blive slettet af
> ribers, og få alle de bank kontoer han vil have...

Folk er da sjove at høre på, når de mener at man blot "kan betale det man skylder". Det må
være velbjergede mennesker der altid har penge på kontoen og ikke kan forstå at nogen kan
være så fattige at de simpelthen ikke har de penge, som de skylder væk. De har måske selv
en dårlig moral og kan kun forestille sig, at man ikke betaler det man skylder, fordi man
ikke har lyst til det. Nej, vi er altså en del fattigrøve i dette land.

NoTrabajo

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 07-02-03 00:38

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
skylder, fordi man
> ikke har lyst til det. Nej, vi er altså en del fattigrøve i dette land.

Slap af man skal lægge øre til meget lort, bare fordi man giver sin
kommentare med i en sag.
Det var en ud af mange løsninger, ikke nødvendigvis den nemmeste, det er jeg
sgu da godt klar.
Anfægte min moral...... tsk tsk....... svagt at fyre sådan noget af.....

Stadigvæk, hvad sige arbejdsgiveren til at vedkomne ikke kan få oprettet en
bankkonto, var de villige til at udbetale løn på en andne måde, end via
bankoverførelser.... Det er en mulighed som stadig ikke er undersøgt...
Fotograf Thomas Lorentsen ( Som har en ret god moral uden at være
millionær.)

Fra : @ndersen

Dato : 05-02-03 15:11

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke, men det er vel fair nok at nægte at tage ham ind som kunde
> deres bank, hvis han er en dårlig betaler.

Han skal jo ikke købe banken, kun have et sted hvor hans løn ind.

Mvh
@ndersen

Fra : Sverre Stokke

Dato : 05-02-03 03:21

DenHerEMailBrugesKunTilJunk@privat.dk skriver:
>En kammerat (jeg vil jo ikke indrømme at det er mig selv ) til mig har
>fået et problem, han står i Ribers (RKI) og kan af den årsag ikke få en
>bankkonto,
De SKAL oprette en indlånskonto, og hvis de nægter kan sagen indbringes
for pengeinstitutternes ankenævn.

Hilsen Sverre.

Fra : Thore Sorensen

Dato : 05-02-03 13:39

On Wed, 05 Feb 2003 03:20:39 +0100, "Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk>
wrote:

>DenHerEMailBrugesKunTilJunk@privat.dk skriver:

>De SKAL oprette en indlånskonto, og hvis de nægter kan sagen indbringes
>for pengeinstitutternes ankenævn.

Er det noget du _ved_ (evt link til loven) eller det noget du mener?
Som forretningsindehaver (bank er jo osse en forretning) ville jeg da
naturligt gå udenom dårlige betalere...

Dog, som sagen bliver fremstillet, ville jeg da give manden en
"chance"...han kunne jo, efter at have betalt sin gæld (hvis det er
muligt for ham) blive en "god kunde" der låner penge og betaler renter
(og afdrag :)

Til den oprindelige spørger: BGbank kan han vel altid få... i gamle dage
kunne alle da oprette en girokonto..

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0ie 1993
Pluto 1.2 1996
Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : Holger Danske

Dato : 05-02-03 13:58

Thore Sorensen wrote:

> [...]
> (og afdrag :)
>
> Til den oprindelige spørger: BGbank kan han vel altid få... i gamle
> dage kunne alle da oprette en girokonto..

Nope, jeg kunne ikke da jeg stod i Ribers, jeg havde en fandens bøvl med
lønning og familieydelse, so mså kom på check, kunne ikke selv hæve dem, da
jeg intet pas havde, og selvf. heller intet dankort med billede eller
lignende, så det var fuldmagter gang på gang, mit råd !!
Få en afdragsordning ang. din gæld, og så kom ud af Ribers og lign. hurtigst
muligt..

Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 05-02-03 19:33

Thore Sorensen <dinotec@pc.dk> skrev i

> Er det noget du _ved_ (evt link til loven) eller det noget du
> mener? Som forretningsindehaver (bank er jo osse en forretning)
> ville jeg da naturligt gå udenom dårlige betalere...

Hvorfor dog? En indlånskonto med en bankbog/hævekort til den
pågældende bank kan vel næppe have noget at gøre med
kreditværdighed?

Fra : Sverre Stokke

Dato : 07-02-03 08:52

dinotec@pc.dk skriver:

>Er det noget du _ved_ (evt link til loven) eller det noget du mener?
Det er noget, jeg ved - fra en bekendt, der var i situationen og
kontaktede pengeinstitutternes ankenævn.

>Som forretningsindehaver (bank er jo osse en forretning) ville jeg da
>naturligt gå udenom dårlige betalere...
Han skal ikke betale - blot ha' sin løn.

Hilsen Sverre.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-03 09:01

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
> Det er noget, jeg ved - fra en bekendt, der var i situationen og
> kontaktede pengeinstitutternes ankenævn.

Dvs. at man har krav på at få lov til at åbne en lønkonto, hvis man beder om
det?
I alle banker? Uanset hvad man har i andre banken?

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 07-02-03 15:39

Morten Fruergaard <mitfornavn@mitefternavn.com> wrote:
> Dvs. at man har krav på at få lov til at åbne en lønkonto, hvis man
> beder om det?
> I alle banker? Uanset hvad man har i andre banken?

Fra http://www.fs.dk/jura/fjura/sager/privkund.htm kan citeres:

Bl.a. i sammenhæng med bankernes rationaliseringsbestræbelser i kølvandet på
bankfusionerne i begyndelsen af 1990'erne kunne der konstateres en del
eksempler på, at banker afviste eller forsøgte at skille sig af med de
for et indtjeningssynspunkt mindre attraktive privatkunder. Systematisk
afvisning af kunder, der alene ønsker en indlånskonto, synes dog ikke
længere at være noget stort problem, efter at Finanstilsynet i 1993 konstaterede,
at en sådan praksis er i strid med god skik-reglen i bank- og sparekasselovens
§ 1, stk. 6, og at afvisning af kundeforhold forudsætter en klar, saglig og
individuel begrundelse, jf. Beretning fra Finanstilsynet 1993 s. 119. Et krav
herom må også antages at følge af markedsføringslovens § 1, jf. Juridisk Årbog
1996, Forbrugerstyrelsen, s. 52 f.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Sverre Stokke

Dato : 07-02-03 22:25

mitfornavn@mitefternavn.com skriver:
>"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
>
>Dvs. at man har krav på at få lov til at åbne en lønkonto, hvis man beder
>om
>det?

Ja !

Hilsen Sverre.