Registrering
Fra : KC

Dato : 03-02-03 19:13

Hej NG

Er en forening's (taxa) registrering af vognmænd og chaufførers kørekort og
førekort lovlig.

Foreningen vil registrere udløb af disse kort!

mvh

KV

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-02-03 20:27

KC wrote:

> Er en forening's (taxa) registrering af vognmænd og chaufførers kørekort og
> førekort lovlig.
>
> Foreningen vil registrere udløb af disse kort!

Spørg Datatilsynet.dk

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-02-03 21:57

In article <b1mbg1$5vb$1@sunsite.dk>, KC wrote:
> Hej NG
>
> Er en forening's (taxa) registrering af vognmænd og chaufførers kørekort og
> førekort lovlig.
>
> Foreningen vil registrere udløb af disse kort!

Ja. Det er ikke personfølsomme oplysninger, men alene
personhenførbare oplysninger i min vurdering, og jeg ser
derfor ikke noget problem hermed.

Og hvis du ikke vil oplyse dem, så kan du vel bare melde dig
ud af foreningen.

Fra : KC

Dato : 03-02-03 22:31

meddelelse news:slrnb3tlsm.3r9.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> [...]
> derfor ikke noget problem hermed.
>
> Og hvis du ikke vil oplyse dem, så kan du vel bare melde dig
Melde sig ud kan jeg ikke.... Jeg er ansat som chauffør.

Problematikken er, at hvorfor skal foreningen "blande" sig i den enkelte
vognmands forretning og have indsigt i forhold omkring hans chauffører.
Foreningen driver kontoret og ikke mere.

mvh

KC

Fra : Carsten Holck

Dato : 04-02-03 00:40

KC skrev:
> [...]
> vognmands forretning og have indsigt i forhold omkring hans chauffører.
> Foreningen driver kontoret og ikke mere.

Det er vel dem der tegner "bikse" og de har vel en legitim interesse i
af deres operatører kører med lovlige forhold. Det er vel TAXA der er
indehaver at navnet på selskabet. Sådan at forstå at du ikke kan kører
med navnet "Lokal Byens TAXA" uden at være tilsluttet dem - så har de
også en interesse i at dem de accepterer som operatører er lovlige - det
garanterer de også over for deres kunder.
Og det samme er vel de andre lovlige vognmænd.
/carsten

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 04-02-03 00:53

"Carsten Holck" skrev ...
> KC skrev:
[Klip]

> [...]
> garanterer de også over for deres kunder.
> Og det samme er vel de andre lovlige vognmænd.

Og så længe du og dine kolleger har hhv. kørekort og taxakort i orden,
har jeg svært ved at se hvad problemet er.

Keld Lergren Nielsen
"Den som anser sig for færdiguddannet -
- han er mere færdig end dannet"
Poul Jørgensen.

Fra : KC

Dato : 04-02-03 08:40

"Keld Lergren Nielsen" <keld.lergren.nielsen@nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:b1mvdl$1fas$1@news.cybercity.dk...

Det er nu mere princippet i det......Hvorfor skal en forening som "kun"
sørger for kontor og radiokommunikation vide noget om dette.

Vognmændende er jo selvstændige enheder der selv har ansvar for deres
medarbejdere og selv står for ansættelse og afskedigelse. Foreningen kigger
jo nærmest dem efter i kortene, om de går deres job ordentlig......og det er
jokun teknisk forvaltning der har kan forhindre vognmænd/chauffører i at
køre.

Nå ikke træde mere rundt i det.......

mvh

KC

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-02-03 18:27

In article <b1nqob$al8$1@sunsite.dk>, KC wrote:

> [...]
> jokun teknisk forvaltning der har kan forhindre vognmænd/chauffører i at

Vognmændene kan bare ændre reglerne.

Men de har en interesse i at alle kører lovligt, da en ulovlig
chauffør kan kost firmaet dårlig reklame og kunder.

Fra : Carsten Holck

Dato : 04-02-03 22:25

KC skrev:
> [...]
> jokun teknisk forvaltning der har kan forhindre vognmænd/chauffører i at

Kun delvis, hvis de vil køre under det navn som "foreningen" har er du
nød til at acceptere at du reelt kun er leverandør til foreningen, og
det er ikke dig som vognmand der "ejer forretningen".
Jeg ved godt at det ikke nomalt er sådan hyrevognsfolk ser sig - de
ynder at se sig som helt selvstændige uden andre forpligtelser end over
for deres kunder - men den holder ikke helt. (no offense)

/@rsten

(der var i branchen i 10 år)