Sponsorat
Fra : Kelvin Varst

Dato : 03-02-03 14:03

Hej

Jeg arbejder på et projekt (båd) hvor jeg søger firma sponsorer, bl.a det
firma jeg arbejder i. Hvordan skal man sætte projektet op i forhold til Told
og Skat. Jeg kunne forestille mig, at de ikke ville finde sig i at jeg
modtog sponsorpenge uden at betale skal af dem. I princippet har firmaerne
givet mig en båd. Skal jeg danne en forening der beskytter pengene eller et
firma eller noget tredie? Jeg vil selvfølgelig helst hvis jeg kunne slippe
for det bøvl, ved at der fandtes en anden udvej.

Mvh,
Kelvin Varst

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-02-03 15:01

Kelvin Varst wrote:
> [...]
> der beskytter pengene eller et firma eller noget tredie? Jeg vil
> selvfølgelig helst hvis jeg kunne slippe for det bøvl, ved at der

I subject linjen bruger du ordet sponsorat. Det får mig til at tænke på en
båd der skal bruges til sport.
I den situation havde Dansk Idræts Forbund et system hvor du får din egen
konto, som du kan sætte pengene ind på og derefter kan du hæve pengene til
at dække udgifter forbundet med din sport. (herunder også tabt
arbejdsfortjeneste)

Jeg ved ikke om det stadig fungerer sådan, men sådan var det da jeg var
aktiv.

Peter K. Nielsen

Fra : Kelvin Varst

Dato : 04-02-03 20:17

"Peter K. Nielsen" <peter-nspamnejtak@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> I subject linjen bruger du ordet sponsorat. Det får mig til at tænke på en
> båd der skal bruges til sport.

Rigtigt, jeg skal bruge den til sport. Jeg har kontaktet DIF og håber på den
løsning, da den lyder behagelig enkel.

Kelvin