reklamation og returret ved brug køb af re~
Fra : Bo

Dato : 02-02-03 17:57

G'aften.......
Udover at det sikkert er til finde på fs.dk, men hvor lidt mere konkret?
Hehe. Syntes jeg har gloet mig blind på det efterhånden. Har fået fortalt at
ved fjernsalg er det 14 dages returret og 6 mdrs garanti.
Jeg har godt nok købt produktet på QXL, men afhentede det selv da det var
lige i nærheden, da 250 kr i forsendelse for 25 km var lige i overkanten, -
så de 14 dage holder nok ikke længere. Men hvad med garantien? Er lidt træt
af at se på en skærm med skygger, ret trættende.

Mvh
Bo Frigast

Fra : Devast8or

Dato : 02-02-03 18:42

Du har seks måneders garanti og yderligere 18 måneders reklamationsret. Det
står i købeloven og det kan der ikke ændres på.

Om den handel du har foretaget kan betegnes fjernsalg ved jeg dog ikke, men
jeg vil ikke tro det.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Carsten Holck

Dato : 03-02-03 11:20

Devast8or wrote:
> [...]
> reklamationsret. Det står i købeloven og det kan der ikke ændres på.
>
> Om den handel du har foretaget kan betegnes fjernsalg ved jeg dog

Det afhænger hvor handelen er indgået, hvis den er indgået som fjernsalg, er
det uvedkommende at du selv har afhentet varen. men hvis handelen er indgået
da du hentede og betalte varen, er det næppe fjernsalg.

Carsten Holck

Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687

Fra : Devast8or

Dato : 03-02-03 13:43

Ok, det vidste jeg ikke. Men hvornår er "handlen indgået"? Er det når man
bestiller varen (via hjemmeside f.eks.) eler er det når man betaler?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-03 14:25

Devast8or skrev:

>Ok, det vidste jeg ikke. Men hvornår er "handlen indgået"? Er det når man
>bestiller varen (via hjemmeside f.eks.) eler er det når man betaler?

Princippet er
1.   Forslag til aftale (tilbud)
2.   Købers accept
3.   Sælger bliver klar over købers accept
Ved 3. er aftalen endeligt indgået.

Det er lidt drilagtigt ved en netbutik, men hvis vi springer de
spidsfindige problemer over, så er aftalen indgået når man har
bestilt varen og denne bestilling er modtaget af et
automatsystem. Betalingen er kun et element i aftalen, og
tidspunktet for dens afvikling er i princippet ligegyldigt.

--
Bertel

Fra : Devast8or

Dato : 03-02-03 16:05