Sløseri med socialoplysninger
Fra : Jørgen S. Nielsen

Dato : 02-02-03 16:32

Min mor på 77 har modtaget et brev fra socialforvaltningen.
Brevet er opsat således at hendes navn og adresse fremgår af brevhovedet
(Der er IKKE tale om en banal fejlkuvertering).
Selve brevteksten indeholder formuleringen: "Der vil ikke ske udbetaling for
marts måned. Vedrørende udbetaling til Peter X-sen boende på YYYY-vej i
XXX-by skal vi meddele at der ikke vil ske udbetaling for marts måned.
Begrundelsen er at , xxxx (en masse økonomiske detaljer vedrørende Peter
X_sen)"

Min mor og "Peter" har aldrig kendt hinanden, og har ingen familiære
relationer (Hun har slået ham op i telefonbogen).

Selvfølgelig kan der ske fejl, men det er sørme ubehageligt at læse, at
socialforvaltningen i kommunen har en sagsgang, eller mangel på samme, som
tillader at detaljeret journalinformation fremsendes til 3.part. Jeg
formoder også, at der er tale om brug på registerloven, persondataloven
eller lignende.

Mit spørgsmål er hvorledes jeg bedst skriver en klage over brevet, således
at jeg medvirker til at risikoen for gentagelsestilfælde
mindskes/elimineres? (Love, forvaltningsområder mv.)

Jeg har ikke selv set brevet, men fået det refereret telefonisk.

Hilsen
Jørgen

Fra : Bo

Dato : 02-02-03 16:56

"Jørgen S. Nielsen" <jsn@toker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mindskes/elimineres? (Love, forvaltningsområder mv.)
>
> Jeg har ikke selv set brevet, men fået det refereret telefonisk.

Tag og aflever det på socialkontoret straks mandag i stedet for at tænke på at klage ....

Alle laver fejl - det gør du sikkert også

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 02-02-03 17:07

Bo (anekin@sunsite.dk) skrev i b1jf3s$knv$1@sunsite.dk:

> "Jørgen S. Nielsen" <jsn@toker.dk> skrev i en meddelelse

> Tag og aflever det på socialkontoret straks mandag i stedet for at
> tænke på at klage ....
>
> Alle laver fejl - det gør du sikkert også

Men nogen fejl er strafbare

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Jørgen S. Nielsen

Dato : 02-02-03 17:19

"Bo" <anekin@sunsite.dk> wrote in message news:b1jf3s$knv$1@sunsite.dk...
> Tag og aflever det på socialkontoret straks mandag i stedet for at tænke
på at klage ....

> Alle laver fejl - det gør du sikkert også

Ja, selvfølgelig skal det afleveres, og selvfølgelig laver jeg også fejl.
Jeg synes bare, at nogen gange lukker man øjnene når man ser en fejl - og
tilgiver, men andre gange siger man noget med lidt større bogstaver.

Hilsen
Jørgen

Fra : alexbo

Dato : 02-02-03 19:02

"Jørgen S. Nielsen" <jsn@toker.dk> skrev

..
> Jeg synes bare, at nogen gange lukker man øjnene når man ser en fejl -

Det er næsten altid hvis det er ens egne.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 02-02-03 17:08

> [...]

> at jeg medvirker til at risikoen for gentagelsestilfælde
> mindskes/elimineres? (Love, forvaltningsområder mv.)

Skriv til borgmesteren og fortæl, at du er dybt chokeret over at nogen i
kommunens administration kan begå en så fatal fejl.
Vedlæg evt. brevet hvis du når at se det inden du klager.

mvh
Alex Christensen