hæfter den forige ejer efter 2 år (ejerlej~
Fra : Kenny Jensen

Dato : 01-02-03 16:09

Jeg skal have skiftet blandingsbatterier på bruser og håndvask på
badeværelset.
Men da jeg ikke kan se nogen balofix til at lukke for vandet tager jeg fat i
viceværten som sender ejendommens blikkenslager på sagen.
Blikkenslageren har været knyttet til ejendommen i 15 år og viceværten i 14
men ingen af dem har set noget der minder om mit badeværelse.
Alle rør er muret inde og de beder mig rive det sænket loft ned for at se om
der er rør oppe under loftet de evt.. kan sætte en balofix på.
Jeg har fundet 2 rør men tvivler på at de er til begge haner der er i hver
sin ende at rummet.
For lidt over 2 år siden besluttede ejendommen at alle skulle have balofix
for at kunne lukke for vandet, og har betalt alle udgifter herved.
Jeg går ud fra det har været op til den enkelte beboer at tage fat i
viceværten for at få det gjort, men det er kun en formodning.

Hvis jeg skal rive hele Badeværelset ned for at få lavet lidt vand, og
sætte nyt op.
Kan jeg så bede den forrige ejer om at betale.
Badeværelset er nok fra før hans tid, da der er grøn håndvask og han har
kun boet her max 5, hvilket så ikke bringer os tilbage til 70'erne

Jeg har købt lejligheden d.15/09/2000 men aner intet om VVS og havde derfor
ingen mulighed for at opdage fejlen.

Mvh
Kenny Jensen

Fra : Bo

Dato : 02-02-03 22:48

"Kenny Jensen" <kenny@REMOVEskydebanen.net> skrev i en meddelelse
> Kan jeg så bede den forrige ejer om at betale.

NEJ

Du hænger selv på udgiften ;-O)

Fra : Karina og Christian

Dato : 02-02-03 23:20

"Bo" <anekin@sunsite.dk> wrote in message news:b1k3o1$qrn$1@sunsite.dk...
[klip]
> NEJ
>
> Du hænger selv på udgiften ;-O)

Vil du gøre spørgeren den tjeneste at begrunde dit svar bare en lille smule
mere udførligt - med argumenter af juridisk karakter?

Personligt er jeg i øvrigt også selv interesseret i at få svar på
spørgsmålet.

På forhånd tak.

Karina
--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Jakob Paikin

Dato : 03-02-03 08:43

On Sat, 1 Feb 2003 16:09:22 +0100, "Kenny Jensen"
<kenny@REMOVEskydebanen.net> wrote:

>Kan jeg så bede den forrige ejer om at betale.

Det er næsten umuligt at svare på ud fra dit referat.

Hvis der er en regulær, vedtaget pligt til at opsætte balofix, OG den
tidligere ejer kendte til denne pligt, men har valgt ikke at overholde
den, så kan der MÅSKE være grundlag for at rette krav mod ham.

Men under de rette omstændigheder kan man også tænke sig at den
foregående (eller tidligere) ejere kan være ansvarlige -
forældelsesfristen for den type ansvar er 20 år.

Det er dog ikke spor sikkert, at der overhovedet er et ansvar.

--
Jakob Paikin