Moms til Norge?
Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 31-01-03 09:52

Skal man betale moms når man sælger programmeringstimer til Norge?

Hvad er en Swift konto?

Hvis spørgsmålet ikke høre hjemme i jura høre jeg gerne om en bedre gruppe.

Jan Emil Christiansen

Fra : Carsten Holck

Dato : 31-01-03 11:43

Jan Emil Christiansen wrote:
> Skal man betale moms når man sælger programmeringstimer til Norge?
det er vel export.

> Hvad er en Swift konto?

SWIFT er ikke en konto - men et firma der levere internationale forbindelser
mellem banker ( o.lign.)
Det du har brug for er en SWIFT kode der er en international kode for den
enkelte bank - det anvendes hvis man skal overføre penge til en udenlandsk
bank - så vil SWIFT koden angive præcis den bank det drejer sig om - uanset
om transaktionen sker via flere banker ( man kunne sige bankens IP adresse i
finanstransaktionssammenhæng)
Det giver mulighed for STP, (Straight through processing) hvor du selv
sender penge direkte til en udenlandsk bank - det er billigere på den måde,
da bankerne ikke skal til at finden den rette bank i timbuktistan.
på den måde er du sikker på at pengene kommer til den rette bank.

Hvis du skal modtage penge, kan din egen bank oplyse dig deres SWIFT kode
som du så oplyser sammen med dit kontonr til dem der skal sende pengene til
dig.

> Hvis spørgsmålet ikke høre hjemme i jura høre jeg gerne om en bedre
> gruppe.
>
> Jan Emil Christiansen
dk.erhverv var måske mere passende

Carsten Holck

Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 31-01-03 15:24

Takker - lige det jeg søgte

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-02-03 16:50

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> wrote in message
> Hvis du skal modtage penge, kan din egen bank oplyse dig deres SWIFT
kode

Ikke alle banker er tilknyttet SWIFT og de kan således ikke modtage
SWIFT betalinger. Dette gælder f.eks. skandiabanken, som dig godt kan
foretage SWIFT betalinger til ca. 30 udvalgte lande.