In article <Xns9313A7D84E2FAjcederxyzdanbbsdk@212.54.64.135>, Jesper Cederberg wrote:
> Hej
>
> Under en tur i Aldi så jeg et skilt på en vare de havde til salg. Der
> stod noget med at ved evt. reperationer på denne vare ikke skulle man
> ikke levere den tilbage til Aldi, men sende den direkte til et eller
> andet serviceværkted.
>
> Kan de godt kræve det hvis f.eks. det betød at jeg skulle bruge porto på
> at sende varen til serviceværkstedet, og dermed have en udgift på det?
>
> Jeg citerer lige fra købelovens §78 stk. 4
> "Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering
> inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen,
> jf. § 79."
>
> det er "uden udgift" jeg falder over.
>
> Hvad siger de kloge?
Du kan altid aflevere den i Aldi og lade dem afholde udgiften de
2 første år.
Med mange produkter er der onsite service, men for mange der ikke
kan være hjemme indenfor normal arbejdstid kan de også bare levere
den til forretningen.
--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.