I dag fik jeg en rykker fra TDC internet. Det var ikke bare en hilken som
helst rykker, nej det var nemlig 2. rykker.
Det betyder jo så at der er pålagt rykkergebyrer 2 gange. Et på kr. 60,- og
et på kr. 100,- Ialt kr. 160,-
Nu er det bare sådan at jeg med 100% (læs en milliard procent) sikkerhed ved
at jeg aldrig har modtaget hverken regningen eller første rykker.
Det første jeg så gør, er at betale regningen via NetBank med fradrag af de
rykkergebyrer TDC har pålagt. Jeg mener jo ikke jeg skal betale
rykkergebyrer når jeg aldrig har fået regningen. Men selve regningen skal jo
betales, naturligvis.
Jeg ringer så til TDC internet regningsservice og foreligger dem sagen.
Siger at jeg aldrig har fået regningen men at jeg har betalt den i dag uden
gebyrer. Jeg spørger hvad de vil gøre ved rykkergebyrerne og dertil svarer
vedkommende at dem skal vi betale ellers vil vores Internetforbindelse blive
lukket.
De påstår at når de har sendt regningen, er det ikke længere deres problem
og jeg påstår at det ikke er mit problem før jeg har modtaget brevet.
Skal de ikke, evt. v.h.a. postkviteringer, bevise at de rent faktisk har
sendt brevene.
Jeg har desuden en mistanke om at det i virkeligheden et PostDanmark den er
gal med, da vi ofte selv modtager andres breve, selvom deres adresser,
hverken alfabetisk eller geografisk ligger i nærheden af vores adresse.
Hvem har bevisbyrden her?
Hvad kan/bør jeg gøre?
--
Mvh
Kasper K
---------------------------------
Find en masse gode svar på de spørgsmål
der oftest stilles i nyhedsgruppen d.e.i.w.s.a
på
http://www.asp-faq.dk