Bedrag med domæneregistrering ...
Fra : DarkSun

Dato : 29-01-03 14:04

---------------------
Dette spørgsmål blev oprindeligt postet på dk.erhverv - og så blev jeg
henstillet til denne gruppe.
---------------------

Hejsa folkens - ny her i "gruppen" og jeg ser frem til en masse gode råd -
og give nogen hvis jeg kan.

Anyways, jeg er indehaver af en webdesignvirksomhed (jeps, han er "en af
DEM!") og skulle i forbindelse med dette købe et domæne for en kunde.

Domænet var allerede taget, men kun med henblik på videresalg. I ved godt,
domænet var købt men blev ikke brugt.

Jeg kontakter indehaveren af domænet og bliver af både direktør og én
medarbejder lovet, af domænet er mit og jeg skal stå standby til at modtage
overdragelsespapirerne som skal underskrives - den vante rutine.

Jeg modtager intet fra dem i cirka en måned ... snart 2.
Jeg vil nu snart rykke dem (da min kunde allerede har betalt til mig for
domænet) og går lige ind på domænenavnet.dk for at se om siden er opdateret.
Om url'en gav mig en 404 - plejer at betyde der sker noget.

Men nej ! DOMÆNET ER SOLGT ! Domænet er overtaget af en helt tredje, som nu
bruger det nøjagtig som den forrige ejer - til videresalg - denne gang til
dobbelt beløbet min kunde allerede har betalt mig !

Jeg blev lovet og garanteret dette domæne for LANG tid siden. Jeg har mails
til at bevise ALLE mine påstande - så nu kommer spørgsmålet ?

Hvad gør jeg ? Hvem skal jeg kontakte ? Dette KAN altså ikke være lovligt !

På forhånd tak ...

MVH - Frederik Sørensen

Fra : Peter G C

Dato : 29-01-03 14:40

"DarkSun" <darksun@darksun.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvad gør jeg ? Hvem skal jeg kontakte ? Dette KAN altså ikke være lovligt
!

Prøv med en advokat.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-01-03 15:25

"DarkSun" <darksun@darksun.dk> skrev:

> Hvad gør jeg ? Hvem skal jeg kontakte ? Dette KAN altså ikke være
> lovligt !

Det kan det skam godt. Er du 100% sikker på, at I havde en aftale som
du kan bevise eksistensen af, hvis du er så følg Peters råd. Hvis ikke
spilder du både tid og penge.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : DarkSun

Dato : 29-01-03 16:19

> Det kan det skam godt. Er du 100% sikker på, at I havde en aftale som
> du kan bevise eksistensen af, hvis du er så følg Peters råd. Hvis ikke
> spilder du både tid og penge.

Ja, men så er det jo lige det med at få vurderet hvorvidt jeg HAR nok
beviser ... for jeg ville ikke have råd til en advokat hvis det hele falder
ud imod mig ...

.... men alle jeg har vist mails'ene til (ok, alle og alle ... et par
stykker) kommer til samme konklusion som jeg : domænet er mit og jeg skal
blot afvente overdragelsespapirerne.

Nogen derude som kan komme med et godt tilbud ? Tage et kig på mails'ene og
vurdere mine chancer ?

På forhånd tusind tak.

MVH Frederik Sørensen

Fra : Eurotronics Denmark ~

Dato : 30-01-03 02:06

Prøv med en advokat - jeg har gode erfaringer med "Johan Løje" fra
www.slw.dk netop i sådanne sager.

Fra : DarkSun

Dato : 29-01-03 17:19

> Prøv med en advokat - jeg har gode erfaringer med "Johan Løje" fra
> www.slw.dk netop i sådanne sager.

Det ser ud til jeg bare skal præsentere sagen for en advokat.
- og Johan Løje virker temmelig kvalificeret - tak for linket !

MVH Frederik Sørensen