|
| Nykredit og markedsføring Fra : Bruno Christensen |
Dato : 28-01-03 12:52 |
|
Jeg har ved kommunen bedt om ikke at få tilsendt reklamer/markedsføring,
dette skete da loven blev vedtaget.
I forbindelse med skatteopgørelsen har Nykredit medsendt følgende:
Citat:
Markedsføring
Du kan som kunde framelde dig henvendelser fra nykredit i
markedsføringsøjemed.
Et nej tak til markedsføring betyder i Nykredit, at du ikke modtager
nogen form for markedsføringsmateriale fra det/de selskab(er), hvor du
er kunde. Dine oplysninger vil heller ikke blive videregivet mellem
selskaberne i markedsføringsøjemed, og Nykredit vil ikke anvende
oplysningerne til markedsføring af Nykredit koncernens produkter.
Ønsker du at framelde dig markedsføring, kan du benytte vedhæftede
kupon.
(Klip af oplysninger)
Jeg frabeder mig al form for direkte, uanmodet markedsføring fra
Nykredit Realkredit A/S, Nykredit Bank A/S og Nykredit Østifterne
Forsikring A/S. Dette omfatter også, at selskaberne til hinanden
videregiver og anvender mine oplysninger til markedsføring.*
Dato Underskrift
*Siger du ikke nej tak kan Nykredit Realkredit A/S, Nykredit Bank A/S og
Nykredit Østifterne Forsikring A/S sende dig markedsføringsmateriale,
ligesom selskaberne kan anvende og videregive dine kundeoplysninger til
hinanden til brug for markedsføring.
Send kuponen i lukket kuvert til:
Nykredit Realkredit A/S
Kontaktcentret
Kalvebod Brygge 20
1780 København V
MRK "Nej tak til markedsføring"
Citat slut.
Kan det være rigtigt at jeg skal have portoudgifter for at undgå at få
reklamer ?
--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen
| |
Trine Kornum Christi~ (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Trine Kornum Christi~ |
Dato : 28-01-03 13:00 |
|
Bruno Christensen <GD4Y@lphund.dk> writes:
> *Siger du ikke nej tak kan Nykredit Realkredit A/S, Nykredit Bank A/S og
> Nykredit Østifterne Forsikring A/S sende dig markedsføringsmateriale,
> ligesom selskaberne kan anvende og videregive dine kundeoplysninger til
> hinanden til brug for markedsføring.
TRYG lavede samme trick for et års tid siden (25. januar). Jeg
kontaktede dem og venter spændt på et svar.
Du kan læse tråden om det ved at søge på Google Groups med søgeordene
dk.videnskab.jura og TRYG.
Mvh Trine
--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder
| |
Henning Makholm (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Henning Makholm |
Dato : 28-01-03 15:00 |
|
Scripsit Bruno Christensen <GD4Y@lphund.dk>
> Kan det være rigtigt at jeg skal have portoudgifter for at undgå at få
> reklamer ?
Nej, de skal også efterkomme din anmodning hvis du ringer til dem
eller møder op personligt på deres kontor.
--
Henning Makholm "Nu kommer han. Kan du ikke høre knallerten?"
| |
Erik G. Christensen (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Erik G. Christensen |
Dato : 28-01-03 18:57 |
|
Henning Makholm wrote:
>
> Scripsit Bruno Christensen <GD4Y@lphund.dk>
>
> > Kan det være rigtigt at jeg skal have portoudgifter for at undgå at få
> > reklamer ?
>
> Nej, de skal også efterkomme din anmodning hvis du ringer til dem
> eller møder op personligt på deres kontor.
Du har vist fanget den forkert
Er der bindende accept ved passitet ?
Og da jeg ikke mener det, gider jeg ikke skrive ind,
hvilket jeg heller ikke gjorde sidste gang de skrev,
og har vist modtaget et par breve fra dem, men ikke nok til at hidse
mig op til at gøre noget.
--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.
| |
Henning Makholm (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Henning Makholm |
Dato : 28-01-03 19:37 |
|
Scripsit "Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk>
> Henning Makholm wrote:
> > Nej, de skal også efterkomme din anmodning hvis du ringer til dem
> > eller møder op personligt på deres kontor.
> Du har vist fanget den forkert
> Er der bindende accept ved passitet ?
Der er ikke tale om nogen accept. På papirbrevsområdet er den
*normale* retstilstand at en erhvervsdrivende har rets til at udsende
uopfordrede markedsføringshenvendelser. Det kræver ikke nogen
forudgående accept fra modtageren.
Derimod har modtageren adgang til at give et påbud til den
erhvervsdrivende om at undlade sådanne henvendelser.
> Og da jeg ikke mener det, gider jeg ikke skrive ind,
> hvilket jeg heller ikke gjorde sidste gang de skrev,
I så fald er de i deres gode ret til at sende dig reklamer.
--
Henning Makholm "Punctuation, is? fun!"
| |
Bertel Lund Hansen (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 28-01-03 19:54 |
|
Henning Makholm skrev:
>Der er ikke tale om nogen accept. På papirbrevsområdet er den
>*normale* retstilstand at en erhvervsdrivende har rets til at udsende
>uopfordrede markedsføringshenvendelser.
Ja, men du overså dette:
>>Jeg har ved kommunen bedt om ikke at få tilsendt reklamer/markedsføring,
>>dette skete da loven blev vedtaget.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Henning Makholm (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Henning Makholm |
Dato : 28-01-03 20:14 |
|
Scripsit Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk>
> Ja, men du overså dette:
> >>Jeg har ved kommunen bedt om ikke at få tilsendt reklamer/markedsføring,
> >>dette skete da loven blev vedtaget.
Hov, ja det gjorde jeg.
--
Henning Makholm "The practical reason for continuing our
system is the same as the practical reason
for continuing anything: It works satisfactorily."
| |
Robert Piil (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Robert Piil |
Dato : 28-01-03 20:50 |
|
On Tue, 28 Jan 2003 19:53:48 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:
>Ja, men du overså dette:
>
>>>Jeg har ved kommunen bedt om ikke at få tilsendt reklamer/markedsføring,
>>>dette skete da loven blev vedtaget.
Det gælder vel kun adresseløse forsendelser. Der siges vel ikke noget
om at Nykredits forsendelser er adresseløse.
--
Robert Piil
http://piil.org
| |
Trine Kornum Christi~ (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Trine Kornum Christi~ |
Dato : 28-01-03 20:54 |
|
Robert Piil <piil@nospam.dk> writes:
> On Tue, 28 Jan 2003 19:53:48 +0100, Bertel Lund Hansen
> <nospamfor@lundhansen.dk> wrote:
>
> >>>Jeg har ved kommunen bedt om ikke at få tilsendt reklamer/markedsføring,
> >>>dette skete da loven blev vedtaget.
>
> Det gælder vel kun adresseløse forsendelser. Der siges vel ikke noget
> om at Nykredits forsendelser er adresseløse.
Nej, det gælder netop addresserede forsendelser. Der er tale om den
såkaldte Robinsonliste. Alle virksomheder er forpligtiget til at
tjekke om en person står på denne liste, gør man det, må de ikke
kontakte en. Hverken med post, mail eller telefon. De må heller ikke
sælge ens oplysninger videre.
Mvh Trine
--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder
| |
Robert Piil (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Robert Piil |
Dato : 28-01-03 20:57 |
|
On 28 Jan 2003 20:54:05 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:
>Nej, det gælder netop addresserede forsendelser. Der er tale om den
>såkaldte Robinsonliste. Alle virksomheder er forpligtiget til at
>tjekke om en person står på denne liste, gør man det, må de ikke
>kontakte en. Hverken med post, mail eller telefon. De må heller ikke
>sælge ens oplysninger videre.
Det vidste jeg ikke, tak.
--
Robert Piil
http://piil.org
| |
Bertel Lund Hansen (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 28-01-03 21:14 |
|
Trine Kornum Christiansen skrev:
>Nej, det gælder netop addresserede forsendelser.
Ja. Man skal dog lige være opmærksom på at der kan gå et kvartal
fra man får lavet notatet til man er ført på den liste der
udsendes.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Erik G. Christensen (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Erik G. Christensen |
Dato : 28-01-03 20:20 |
|
Henning Makholm wrote:
>
> I så fald er de i deres gode ret til at sende dig reklamer.
Næ, ikke når jeg er "afmeldt" i folkeregistret, og kun ved
positiv accept derudover..
--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.
| |
Henning Makholm (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Henning Makholm |
Dato : 28-01-03 20:25 |
|
Scripsit "Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk>
> Henning Makholm wrote:
> > I så fald er de i deres gode ret til at sende dig reklamer.
> Næ, ikke når jeg er "afmeldt" i folkeregistret, og kun ved
> positiv accept derudover..
Ja, det gjorde Bertel mig også opmærksom på. Jeg havde ikke lagt mærke
til CPR-markeringen i det oprindelige spørgsmål.
Her er så mit næste forsøg på et svar.
1. Jeg tror ikke at virksomheden gør noget forkert ved at sende
en frameldingsblanket ud til alle sine kunder.
2. Det vil naturligvis være forkert af den faktisk at sende reklamer
til reklamebeskyttede kunder der ikke har indsendt
frameldingsblanketten.
3. Man kan diskutere om de i følgebrevet til deres blanket burde have
gjort udtrykkeligt opmærksom på at kunder der er reklamebeskyttet i
CPR, ikke behøver frabede sig reklamer særskilt overfor dem.
--
Henning Makholm "Joyce! May! Wayne! Carol! Majored!"
| |
Erik G. Christensen (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Erik G. Christensen |
Dato : 28-01-03 21:59 |
|
Henning Makholm wrote:
Noller,
hvornår har du accepteret passiv accept ?
Hm, ellers kommer vi efter dig..
--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.
| |
Henning Makholm (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Henning Makholm |
Dato : 28-01-03 22:02 |
|
Scripsit "Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk>
> Noller,
Hvem er det?
> hvornår har du accepteret passiv accept ?
Er det mig du spørger? Ej et pluk mig fatte.
--
Henning Makholm "Så drikker jeg det hele. Det har en festlig smag."
| |
Erik G. Christensen (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Erik G. Christensen |
Dato : 28-01-03 22:42 |
|
Henning Makholm wrote:
>
> Scripsit "Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk>
>
> > Noller,
>
> Hvem er det?
>
> > hvornår har du accepteret passiv accept ?
>
> Er det mig du spørger? Ej et pluk mig fatte.
Ok, fatdøv,
Mig skrive dig, du vil godt være venlig at skrive en afmelding,
bøvlet, hvis jeg ikke, (Nykredit)
fremover vil have den venlighed at
fortælle dig hvad du kan opnå ved at være kunde ved flere af
mine selskaber ?
Forstår du det så ?
--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.
| |
Henning Makholm (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Henning Makholm |
Dato : 28-01-03 23:46 |
|
Scripsit "Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk>
> Forstår du det så ?
Nej. Hvilket af mine tre punkter (om nogen) er du uenig i?
--
Henning Makholm "Gå ud i solen eller regnen, smil, køb en ny trøje,
slå en sludder af med købmanden, puds dine støvler. Lev!"
| |
|
|