Opsigelse af hesteboks
Fra : Tina Uhre

Dato : 27-01-03 19:06

Jeg er desværre kommet i den situation at blive uvenner med min boksudlejer.
Jeg har sagt min hesteboks op og der er 2 måneders opsigelse, dvs med
flytning 1.4.

Nu er sagen den at der bliver kørt personlig hetz fra udlejers side, men da
jeg først har en anden boks fra 1.3 kan jeg ikke bare lige flytte. Jeg
frygter lidt at hun smider mig ud, da jeg ikke finder mig i det hele.

Kontrakten lyder sådan:

***** Hestepension forpligter sig til:
-At hesten bliver fodret
-At dyrlæge tilkaldes for ejers regning
-At anvise plads til en sadel og et hovedtøj

Ejeren forpligter sig til:
-At betale månedsvis forud
-At indbetale staldlejen senest d.5 i hver måned
-At holde boksen ren og tør, med udmugning mindst een gang om måneden
-At holde hesten forsvarligt beskåret og beslået i nødvendig udstrækning
-At holde hesten ansvarsforsikret
-At holde staldgangen ren, samt feje rive og rydde op efter sig
-At (en hel masse andet)....

Der står også i kontaktrakten at den kan opsiges fra begge sider med 2 mdrs
opsigelse. Opsigelsen skal være skriftlig. I tilfælde at grov misligholdelse
af kontrakten eller dyremishandling dog straks.

Så kommer spørgsmålet så:
Kan hun smide mig ud pga uovereenstemmelser med hende? Man skal selv muge ud
som der står, man man må ikke selv give halm bagefter, emn det står ingen
steder i kontrakten. Da jeg ikke kan acceptere at stille min hest ind i en
tom boks efter udmugning giver jeg halm aligevel. Kan hun smide mig ud på
det grundlag??

Jeg håber at der er nogle herinde der kan hjælpe og at det er den rigtige
gruppe jeg har valgt

Fra : Peter G C

Dato : 27-01-03 19:59

Tina Uhre skrev i news:b13sdh$1eqp$1@news.cybercity.dk

[klip]

> Så kommer spørgsmålet så:
> Kan hun smide mig ud pga uovereenstemmelser med hende?

Som udgangspunkt nej, men efter omstændighederne kan der være tale om
væsentlig misligholdelse.

Nej.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Gert Dyrn

Dato : 28-01-03 23:18

Hej.

Bortset fra, at den nærmeste fremtid kan være træls at komme igennem, tror
jeg ikke, at du behøver at være bange for, at din kontrakt opsiges pga.
misligholdelse. Misligholdelse relaterer sig primært til bestemmelserne i
kontrakten. Så længe du opfylder dem, vil udlejeren få svært ved at komme
igennem med indsigelser.

Da kontrakten ikke nedlægger forbud med at bringe halm ind selv, vil dette
ikke være tilstrækkeligt til at gøre misligholdelse gældende.

/Dyrn