Frit læsset i fht. KBL?
Fra : Henrik

Dato : 26-01-03 22:09

Hej,

Hvad betyder "frit læsset" i købelovens forstand? Jeg tænker i forhold til
levering og risikoovergang... Er det § 65?

På forhånd tak.

Henrik

Fra : KC

Dato : 27-01-03 14:15

"Henrik" <hku@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad betyder "frit læsset" i købelovens forstand? Jeg tænker i forhold til
> levering og risikoovergang... Er det § 65?

Frit læsset svarer ikke til KBL § 65 om fri levering, men snarere til KBL §
62. Hvorved levering vil finde sted når varen passerer
skibsside/lastvognsside. Dermed sker der også risikoovergang jf. KBL § 62
stk.2.

Skal også ses i relation til KBL §§ 9-11. Går udfra at der er tale om et
handelskøb eller hvad?

mvh

KV

Fra : Thomas Neumann [8260~

Dato : 28-01-03 18:28

hak
> Hvad betyder "frit læsset" i købelovens forstand? Jeg tænker i forhold til
> levering og risikoovergang... Er det § 65?
hak

Frit læsset??? Den har jeg ikke hørt før. Er det mon FOB / Free Ob Board?

Thomas

Fra : KC

Dato : 30-01-03 12:28

"Thomas Neumann [8260]" <NOSPAMnews@neumann.dk> skrev i en meddelelse
> hak
> hak
>
> Frit læsset??? Den har jeg ikke hørt før. Er det mon FOB / Free Ob Board?
>
> Thomas

Tjek evt. http://www.rgs90.dk/my_html/SalgOgLevering.html og så under
levering

Mvh