Cancer - HJÆLP
Fra : Vibeke Hegelund

Dato : 18-03-01 17:14

En af mine bekendte har netop få konstateret cancer i bugspytkirtlen.
Operation i Danmark er afslået.

Har du kendskab til alternative behandlingsmetoder - i DK, Sverige Tyskland
eller andet ?

På forhånd tak
Vibeke

Fra : /arcana

Dato : 18-03-01 18:49

"Vibeke Hegelund" <dan-line@post10.tele.dk> wrote in message

> En af mine bekendte har netop få konstateret cancer i bugspytkirtlen.
> Operation i Danmark er afslået.

Min søster har lige fået stereotaktisk strålebehandling for cancer i
bugspytkirtlen...

> Har du kendskab til alternative behandlingsmetoder - i DK, Sverige
Tyskland
> eller andet ?

Det er noget svineri at de ikke vil behandle. Der er nok ikke nogle
alternativer... Gå til patientklagenævnet!!!

--
/arcana

Fra : Vibeke Hegelund

Dato : 19-03-01 21:47

Arcana

Tak for dit svar

Stereotaktisk strålebehandling - jeg kender den ikke.
Hvad sker der ? - og er resultatet godt set på baggrund af
hvor fremskreden sygdommen er ?
På forhånd tak
Vibeke

eEr der godt udsigtet

Fra : /arcana

Dato : 19-03-01 23:05

> Stereotaktisk strålebehandling - jeg kender den ikke.
> Hvad sker der ? - og er resultatet godt set på baggrund af
> hvor fremskreden sygdommen er ?

Man bombarderer svulsten med lavdoserede stråler (mikrobølger, tror jeg) fra
flere vinkler, så strålerne skæres på et meget begrænset område, hvor de så
er meget koncentrerede. Det dør cellerne af, og hvis det drejer sig om en
invasiv svulst, som ikke danner metastaser, er der god fornuft i denne
behandling. Det gør dog ret ondt bagefter, så man giver store morfindoser.
Eventuel kvalme kan dæmpes med hash, det har vi og mange andre haft særdeles
gode resultater med.

Selvfølgelig kan sygdommen være så fremskreden, at man vælger en evt.
behandling fra - jeg håber ikke for din ven at det er tilfældet...

/arcana

Fra : Vibeke Hegelund

Dato : 20-03-01 23:54

Tak - igen - for svaret
Hvad er din indfaldsvinkel til behandling ?
Du skriver - behandling med hash - det har vi gode erfaringer med.
Hvem er vi ?
Vibeke

Fra : /arcana

Dato : 21-03-01 21:42

> Tak - igen - for svaret

Det var så lidt.

> Hvad er din indfaldsvinkel til behandling ?

Plantemedicin på naturvidenskabelig basis. Kig på min site:
http://www.danbbs.dk/~arcana/urter/

> Du skriver - behandling med hash - det har vi gode erfaringer med.

- mod kvalme!

> Hvem er vi ?

Jeg og min søster - samt en masse læger, bl. a. min egen sygekasselæge, samt
en overlæge i psykiatri, som vi kender privat.
Man giver bl.a. præparatet Marinol (R), som er syntetisk cannabinol (det
aktive stof i hash) til cancerpatienter mod kvalme forårsaget af morfin. Der
har for nylig været en masse debat om hash og sclerosepatienter, da det
viser sig at hash fjerner mange af sygdomssymptomerne hos disse.
Min søster, som er næsten 60 år, og aldrig har røget hash tidligere,
foretrækker dog klart virkningen af en hash-cigaret fremfor det syntetiske
middel.

/arcana; noemail@nospam.com
Denne meddelelse er IKKE skrevet på sundhedsforum.dk, så hvis den
dukker op dér, er den sakset fra news:dk.helbred.behandling.alternativ.

Fra : /arcana

Dato : 23-07-01 11:16

"Vibeke Hegelund" <dan-line@post10.tele.dk> wrote in message

> Du skriver - behandling med hash - det har vi gode erfaringer med.
> Hvem er vi ?

Min søster og jeg. Hun er desværre død af sin cancer nu...
Men takket være hashen slap hun for kvalme de sidste måneder.

/arcana

Fra : "Torben Pedersen"

Dato : 08-05-01 07:54

prøv www.akudoc.dk
der er henvisninger til forskellige adresser i udland
hilsen Torben

Fra : Boel Hiort Dylander

Dato : 20-04-01 10:12

ja der jo dr müller i Hammelburg, tyskland.bd