Photoshop 6.0 Colorsettings
Fra : Erik Aalund

Dato : 18-03-01 17:20

Efter at have opgraderet til PSH 6.0, har jeg endnu ikke rigtig
haft helt med farverne i billederne, hverken når jeg indlæser råbilleder
direkte fra kameraet, eller hvis jeg indlæser tidl. behandlet billeder.
Farverne er virkelige ikke særlig gode, og jeg syns jag har prøvet alt i
Colorsettings, og læst næst alt (tror jeg) der findes om emnet på nettet
og i bøger. Lige meget hjælper det. Billederne ser fine nok ud, hvis
jeg f.eks, ser dem via en Browser eller Camedia Master.

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg skal indstille
colorsettings, når jeg primært skal bruge Photoshop til optimering af
billeder til print.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Thomas

Dato : 18-03-01 23:32

> Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg skal indstille
> colorsettings, når jeg primært skal bruge Photoshop til optimering af
> billeder til print.

Kig evt. i din manual eller prøv i dk.edb.grafik

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 19-03-01 23:02

Erik Aalund <aalund@esenet.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg skal indstille
> colorsettings, når jeg primært skal bruge Photoshop til optimering af

Seneste nummer af MacNews har en artikel om emnet.

Mail mig din adresse, så skal jeg sende en fotokopi.

Mojn, Thomas

--
To avoid hangovers, stay drunk. Once you start to hang, you're screwed.

-Sully

Fra : Erik Aalund

Dato : 20-03-01 09:49

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Seneste nummer af MacNews har en artikel om emnet.
>
> Mail mig din adresse, så skal jeg sende en fotokopi.

Hej Thomas.....
Jeg har selv en kopi, og har også læst artiklen. Men ellers
mange tak for hjælpen.

Jeg har, i Adobe Gamma, åbnet en Adobe RGB og ændret den så
den passer til min iMac, og gemt den under et andet navn. Dernæst har
jeg gjort som det er beskrevet i bladet. Umiddelbart ser det ud til at
virke efter hensigten, så nu holder ejg vejret og ser om udprintningen
også ser pænt ud.