Default ikon?
Fra : Kasper (TSW)

Dato : 18-03-01 16:33

Hej alle...

Jeg har lidt brug for at kunne finde default ikonet for fx en PHP eller en
GIF fil. Sådan så at jeg bare, via et filnavns extension, kan finde ikonet
for den filtype, og smide det ind i et TImage. Hvordan kan det gøres
smartest? Lidt kode vil være lækkert

--
Med Venlig Hilsen

Kasper (TSW)

www.tsw.dk - The SoftWare You Need!
www.udvikleren.dk - What Programmers Need!

Fra : Niels

Dato : 18-03-01 22:28

Just as I expected, Kasper (TSW) came up with this:

> [...]
>GIF fil. Sådan så at jeg bare, via et filnavns extension, kan finde ikonet
>for den filtype, og smide det ind i et TImage. Hvordan kan det gøres

Den her kode skulle virke (utestet):

function GetFileIcon(FileName: string): TIcon;
begin
Result := TIcon.Create;
Result.Handle := ExtractAssociatedIcon(HInstance,
PChar(FileName), 0);
end;

Jeg er ikke sikker på parametren HInstance, det skal være programmets
instance-handle (defineret og tildelt i System.pas).

Niels
--
e-mail: nmartin at iname dot com
ICQ UIN: 50187323

Fra : Niels

Dato : 18-03-01 23:24

Just as I expected, Niels came up with this:

>Den her kode skulle virke (utestet):

<snip>

Det gjorde den altså ikke! Men den her virker, og det er testet!

function GetFileIcon(FileName: string): TIcon;
var
FileInfo: SHFILEINFO;
begin
SHGetFileInfo(PChar(FileName), 0, FileInfo, SizeOf(FileInfo),
SHGFI_ICON or SHGFI_ICONLOCATION);
Result := TIcon.Create;
Result.Handle := FileInfo.hIcon;
end;

Husk at tilføje ShellAPI til din USES sætning.

Niels

Fra : Kasper (TSW)

Dato : 19-03-01 09:33

Hej Niels...

>Men den her virker, og det er testet!

Sorry, men det virker altså stadig ikke her
Jeg bruger funktionen således her, er det ikke rigtigt? Der sker i hvert
fald ikke noget (Image1 får ikke noget ikon). Hvad er der mon galt?

[...]

Image1.Picture.Icon := GetFileIcon('c:/Help.htm');
end;

Fra : Thomas P

Dato : 19-03-01 13:18

> Image1.Picture.Icon := GetFileIcon('c:/Help.htm');

Ikke for at blande mig på mærkelige måder, men plejer det ikke at være
sådan, at det der står efter "c:" skal være "\" i stedet for "/" ?

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Kasper (TSW) <kasper@tsw.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:994g7e$roc$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Kasper (TSW)

Dato : 19-03-01 15:41

Hej Thomas...

>men plejer det ikke at være sådan, at det der står efter "c:" skal være "\"
i stedet for "/" ?

Jo, det har du da så evigt ret i, og nu virker det sgu! Jeg fatter ikke
hvorfor jeg har indsat /, når jeg udemærket er klar over at det skal være et
\, men måske surfer jeg bare for meget

Tak Thomas, og _mange_ tak til Niels