Fatter I .wml kode..?? Grin af dette...
Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 10-03-03 17:03

Hey,

Jeg er ved at eksperimentere med at lave min egen WAP side. Dog kun til eget
brug.. Det lykkedes mig at lave en side, hvor jeg kunne hente billeder. Men
jeg kan dælme ikke hitte ud af, at lave en side hvor man kan hente og
installere jad/jar java filer.. Den siger at filtypen er ukendt.. Jad filen
refererer til Jar filen, som den skal, og stien til jad filen i wml koden er
også rigtig. Jeg har også prøvet at hente Jar filen direkte, men det vil den
heller ikke.. Og som om det ikke er nok, så kan jeg heller ikke få kontakt
til siden mere. Har debitel abb., men WAP'er med Sonofon (?? ja, jeg fik
indstillingerne af debitel selv.. ??) Måske kan I få kontakt til siden,
adressen er:

http://bachfire.homepage.dk/kuk.wml

wml koden til denne er:

-------------znit-a-lit--------------
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.3//EN"
"http://www.wapforum.org/DTD/wml13.dtd">
<wml>
<card id="hest" title="Fucked up WAP">
<prev/>
</do>
</card>
</wml>
-------------znit-a-lit--------------

Stierne er som sagt rigtige, så det er ikke det. Den læser det jo også, og
så siger den at det er et ukendt format.. Men nu kan jeg som sagt ikke
engang få kontakt til siden. Telefonen (6610 i øvrigt) siger bare "ukendt
svar". Siden virker i en WAP emulator (http://www.gelon.net/), men ikke på
fonen.. Æh..?

Men kan nogen her komme ind på siden med deres mobil, og i så fald kan i
hente det java halløj (26kb) der ligger der? Og hvis ikke, ved nogen så
hvorfor (ikke)?

Hvad gør jeg forkert?

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Brian J. N. - [ New-York@City.dk ]

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 10-03-03 18:37

"[ B@CHFiRE ]" <New-York@City.dk> skrev i en meddelelse
> Hey,
[SNIP]en masse problemer
> Hvad gør jeg forkert?

Ikke at det her hjælper, men oplever nøjagtig de samme problemer med mit
website og med min 6610... Og jeg forstår det ikke. Når jeg henter jad filer
fra andre steder (midlet.org, f.eks.) så er der ingen problemer.
Mit efterhånden eneste gæt er, at vi må gemme filen i et eller andet forkert
format. Eller at serveren simpelthen ikke kan smide jad-filer afsted
ordentligt...
Er lige kommet på en ide - hvis du bruger ftp-program til at uploade
jad.filer, så prøv at upload dem på forskellige måder (binært/ascii). Har
ikke selv mulighed for at teste pt...

I øvrigt har jeg heller ikke adgang til din wml-side, har Orange...

-Peter

--
Upload billeder, musik og java-programmer til din mobiltelefon GRATIS på:
www.eaid.dk/mobil.php?action=upload

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 10-03-03 18:50

Davs Peter,

> Når jeg henter jad filer fra andre steder (midlet.org, f.eks.) så er
> der ingen problemer.

Det virker bekendt.. ;-(

> Er lige kommet på en ide - hvis du bruger ftp-program til at
> uploade jad.filer, så prøv at upload dem på forskellige måder
> (binært/ascii). Har ikke selv mulighed for at teste pt...

Havde jeg ikke tænkt på. Det vil jeg da give mig til at rode med om 5 min.

> I øvrigt har jeg heller ikke adgang til din wml-side, har Orange...

Hm, det lyder som om, der er noget jeg ikke ved om WAP.. Jeg troede, at når
man kunne WAP'e, så kunne man WAP'e over hele web'et, ligesom en PC.. Men
det er måske ikke tilfældet..?

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 10-03-03 18:59

> Davs Peter,

Davs, og tak for besvarelsen længere nede ;)

> Hm, det lyder som om, der er noget jeg ikke ved om WAP.. Jeg troede, at
når
> man kunne WAP'e, så kunne man WAP'e over hele web'et, ligesom en PC.. Men
> det er måske ikke tilfældet..?

Ved ikke helt om jeg forstår ovenstående... Du skrev i 1. indlæg at du ikke
ku' få adgang til siden under telmore/sonofon - ville blot oplyse at jeg
ligeledes ikke kunne få adgang med orange. På trods af at jeg vha. en
webbrowser kan hente din wml-side ned...
Så jo, du kan wap'e hvorhen du vil - så længe siderne altså er skrevet i
wml.

Du må endelig melde tilbage hvis mit forslag lykkes.

-Peter

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 10-03-03 19:03

Hey Peter,

> Du skrev i 1. indlæg at du ikke ku' få adgang til siden under
> telmore/sonofon

Jeg HAR haft fin adgang. Har kørt med billeder. Har også kunnet komme ind på
siden, mens jeg eksperimenterede med jad/jar.. Nu siger den bare Ukendt
svar, sådan lige pludselig.. Weird stuff..

> Du må endelig melde tilbage hvis mit forslag lykkes.

S'føli'.. ;)

Fra : Christian Poulsen

Dato : 10-03-03 20:19

> siden, mens jeg eksperimenterede med jad/jar.. Nu siger den bare Ukendt
> svar, sådan lige pludselig.. Weird stuff..

Du skal have sat serveren op med de korrekte MIME-types. Ellers vil du
aldrig kunne få det til at virke.

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 10-03-03 20:51

Hey Christian,

> Du skal have sat serveren op med de korrekte MIME-types. Ellers
> vil du aldrig kunne få det til at virke.

Takker, det fandt vi ud af, helt af os selv, sjovt nok.. Men du skal da have
ellers mange tusind tak for hjælpen!! )

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-03-03 22:31

In article <b4id07$thu$1@news.cybercity.dk>, [ B@CHFiRE ] wrote:
> [...]
> til siden mere. Har debitel abb., men WAP'er med Sonofon (?? ja, jeg fik
> indstillingerne af debitel selv.. ??) Måske kan I få kontakt til siden,

Du skal sætte dine MIME typer for java / jad rigtigt op.
Læs mere på www.nokia.com - under developer (gratis
tilmelding).

> Hvad gør jeg forkert?

Se ovenfor. Jeg kan ikke hjælpe dig med konkrete værdier
da mine blev overskrevet sidst jeg rodede med min server.