PC Suite 5.0 -> Ingen forbindelse til tlf.~
Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 05-03-03 15:39

Hej,

Programmet Nokia PC Suite 5.0 siger at den ikke kan finde telefonen i
Windows XP. Jeg er klar over, at en lignende post er at finde tidligere i
dag. Men svaret hjalp mig ikke, så jeg prøver at beskrive mit problem lidt
mere detaljeret..

Jeg har lige fået min Nokia 6610, og et kabel. Link til dette kabel, købt
hos netop dette firma (vær opmærksom på evt. smadret link - få det hele
med):

http://www.mobilkabler.dk/shop/index.php?side=produkter&kategori=Datakabler%
20Nokia&id=59

Kan dette kabel ikke bruges til Nokia PC Suite 5.0?? Jeg har bøvlet lidt med
dette program, ligesom Henrik. Men hvordan skal telefonen sættes til, helt
præcist? Jeg prøvede først uden batteri, kun med kablet (troede den fik
strøm fra COM porten). Herefter prøvede jeg med batteriet i samtidig
(smart). Skal telefonen være tændt, når man connecter? Det håber jeg ikke,
for den kan ikke tændes, mens der er forbindelse til PC'en. Hvis jeg hiver
stikket ud af PC'en, kan den godt tænde.

Og hvad drivere til COM portene angår, burde det vel give sig selv..? De er
jo installeret i Windows, yes? Mine er i hvert fald, da de begge kan ses i
Device Manager. Skal de sættes til noget bestemt? Jeg tænker på bps, Data
bits, Parity, Stop bits og Flow control.. De står til default som er hhv.
9600, 8, None, 1, None.. Har prøvet at lave lidt om på hastigheden og flow
control, men jeg ved ikke så meget om dette..

Oxygen Phone Manager kan heller ikke finde den, men jeg vil også helst bruge
Nokia's program.

Kunne nogen forklare mig, hvad jeg skal gøre for at den kan finde telefonen?
Er kablet rigtigt? Betragt mig som total amatør, når der forklares..

På forhånd tusind takker for hjælpen.

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Brian J. N. - [ New-York@City.dk ]

Fra : Jesper Winding

Dato : 05-03-03 15:59

Du skal bruge det nye kabel til Nokia's POP-Port:
http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/6610/acc_data.html
Det skal i USB og bare i stikket i bunden af telefonen. simpelt og let :)

--
Jesper

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 05-03-03 16:05

Hej Jesper,

> Det skal i USB og bare i stikket i bunden af telefonen. simpelt
> og let :)

Takker for svar.

Ja, det lyder da nemt.. Med andre ord, jeg kan ikke bruge det stik jeg
har købt af firma'et, selvom manden jeg spurgte sagde at det kunne bruges
til netop dette program??

Men jeg er forvirret.. For programmet understøtter serielle COM stik.. What
gives..?

Fra : Jesper Winding

Dato : 05-03-03 16:14

Han har ret - stikket understøtter programmet - men ikke telefonen.

--
Jesper

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 05-03-03 16:50

Hej Jesper,

> Han har ret - stikket understøtter programmet - men ikke
> telefonen.

Argh!

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 05-03-03 17:12

Hey,

> Du skal bruge det nye kabel til Nokia's POP-Port:
> http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/6610/acc_data.html

Det er dælme et dyrt kabel... Kender evt. du til nogle alternative
programmer, hvor mit nuværende kabel kan bruges?

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 05-03-03 18:24

"[ B@CHFiRE ]" skrev i en meddelelse news:b4526o$2g80$1@news.cybercity.dk...

> [...]

> for den kan ikke tændes, mens der er forbindelse til PC'en. Hvis jeg hiver
> stikket ud af PC'en, kan den godt tænde.

[klip en masse]

Jeg tror desværre ikke du kan bruge det kabel! Jeg købte et af den slags et
andet sted, og kunne heller ikke få det til at virke. Batteriet skal også
sidde i, og telefonen skal være tændt før det virker! Jeg havde også det
problem at telefonen nogen gange ikke ville tændes når kablet var tilsluttet
computeren. Men så kunne man tænde den, og derefter tilslutte den (ved godt
at det ikke er smart pga spændingsforskellen).

Nogen gange blev displayet helt svagt og så underligt ud når computeren var
tilsluttet, den har sikkert fået for meget spænding eller noget.

Men hvorom alting er, så lykkedes det mig én enkelt gang at få fuldstændig
kontakt til telefonen med Mobile Media Browser, og overføre nogle ringetoner
til den. Jeg afbrød for at se om jeg kunne igen - kunne ikke finde telefonen
siden (altså programmet, ikke mig ). Kunne også nogen gange se
telefonen, men når man så ville tage kontakt til den, kunne den ikke
kommunikere med den.

Jeg endte med at returnere kablet og derefter har jeg købt en infrarød port
i stedet! Den kostede godt nok lidt mere end kablet (430,-) men til gengæld
virker den perfekt med både MobiMB, Oxygen Phone Manager og Nokia PC
Suite.....

Hygge...
Daniel

Fra : Mobilkabler.dk

Dato : 05-03-03 20:10

Hejsa, vil gerne undskylde hvis jeg har solgt noget der ikke kan bruges.
Ifølge producenten understøtter det den nævnte tlf. Jeg testede selv med en
7210 og kunne kune få forbindelse via fbus.

Jeg kan tilbyde en gratis ombytning til usbkabler så snart lager haves.

Svar venligst privat jer som har købt hos mig.

/ Thomas

--
---
Mobilkabler.dk