6510 eller 3510i
Fra : Peter Hønborg

Dato : 22-02-03 21:26

hvad ville folk vælge? jeg synes bare den er så stor den der nokia 3510!

Fra : Salva

Dato : 22-02-03 21:30

Hvis du kommer fra en mindre telefon, så føles 3510 stor...
Jeg har selv fortryd købet af den, da jeg før havde en alcatel 511... Fed
telefon.

-salva

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 23-02-03 17:52

"Peter Hønborg" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev i melding
> hvad ville folk vælge? jeg synes bare den er så stor den der nokia 3510!

3510i er som 3510 er en stor telefon, men den har mange finesser, et
relativt stort minne, samt java og ikke minst fargedisplay. Men skjermen er
ikke så fantastisk, at du ikke godt kan klare deg med en monokrom skjerm.
3510(i) er en meget bra telefon (jeg har selv hatt 2 stk 3510).

Det 3510(i) mangler er DESSVERRE muligheter for dataoverføring via IR eller
kabel. Man kan kun overføre data Over The Air (OTA). Joda, det finnes
tredjeparts datakabler til å feste under batteriet, men hadde 3510 vært
beregnet for datakabel, hadde man jo ikke løst problemet på den måten.

Det er helt "på trynet" (som vi sier i Norge) at 3510(i) - som tross alt har
en stor telefonbok og en absolutt brukbar kalender - ikke har muligheter
for IR eller kabel.

Jeg har nå en 6510 (også min andre 6510). Den er kanskje litt for liten, men
den har utrolig mange finesser. Displayet er lite, men skarpt, og man ser
ikke mer i det displayet enn på en 3510 eller 6310. Kalenderen er meget god
(i allfall til ikke å være en Sonyericsson), og den har IR. Den har ikke
polyfoniske ringetoner, men det er ikke noe savn for min del. 6510 kan
kommunisere med en PC via Nokia PC Suite, hvor man kan gjøre
telefoninnstillingene via PCen; lage logoer; lage ringetoner; synkronisere
med bl.a Outlook og Lotus Organizer; det finnes en WAP-manager for
innstilling av WAP, og endelig en backupfunksjon for å kopiere eller
gjennopprette telefoninnstillingene.

Videre har 6510 innebygget radio. Glemte nesten å nevne at den også har
diktafon, som kan lagre inntil 3 min. lyd. La meg også nevne det rikelige
minnet. Man kan lagre opptil 500 oppføringer i telefonboken. Det er også god
plass til å lagre SMSer, kalendernotater og gjøremål.

Jeg synes både 3510 og 6510 er meget gode telefoner. Det kommer an på ditt
behov. Dersom du skal ha muligheter for datakommunikasjon, er 6510
telefonen. Den har vært på markedet omtrent 1 år, og prisen er deretter. Du
vil kunne gjøre et meget godt kjøp.

Lykke til!

Mvh

Thorolv Valentinsen