IR overførsel med 8210.
Fra : Peter Hansson

Dato : 15-02-03 11:40

Hej!

Jeg har en 8210 med IR. Da jeg også har en IRmodtager af mærket IRmate 210
tilsluttet til com1 som jeg bruger til mit sukkermåleapparet, er spørgmålet
om jeg kan bruge de til Nokiaen også.

Er der evt. en henvisning til noget software i den forb.

Desuden er der nogel prolemer med displayet, samt det at den går ud uden
varsel i ny og næ. Er det noget det kan betale sig at reparere?

PH

Fra : Per Jensen

Dato : 15-02-03 12:42

> Jeg har en 8210 med IR. Da jeg også har en IRmodtager af mærket IRmate 210
> tilsluttet til com1 som jeg bruger til mit sukkermåleapparet, er
spørgmålet
> om jeg kan bruge de til Nokiaen også.

Hvis din IR-dims er IRDA-kompatibel, skulle der ikke være nogle problemer i
det, en hurtig søgning på google, fortalte, at det er en standard IRDA-dims,
så den fungerer fint dertil!

(Hvad F. er det for en blodsukkermåler der er _SÅ_ avanceret, at den kører
IRDA ?)

> Er der evt. en henvisning til noget software i den forb.

Hvilket styresystem kører du ? Jeg har selv haft en nokia 8210, og den kørte
IRDA ganske fint sammen med 98, NT4, 2000 & XP (jeg har ikke prøvet med
windows 95)

Der er 3 ting du kan med denne IRDA-forbindelse:

1, Du kan hente et program der hedder LogoManager (det er ikke nokia der
laver dette program) Som kan ændre logoer og andre spændende ting i mobilen,
via din IRDA-forbindelse

2, Du kan sætte IRDA til på mobilen, og så ser windows' Plug-And-Play et
Nokia 8210-Modem, lad den installere dette (der kræves vidst ikke nogle
driver, da den bruger en standard driver i Windows)
Bagefter kan du så selvf. køre Internet over mobilen, hvis dit Internet-Abb.
er tilmeldt opkald fra mobiler.

3, Du kan ogzå hente Nokia's Data-suite, så du også kan nogle smarte ting
med mobilen, men efter min mening er dette ubrugeligt - prøv det !

> Desuden er der nogel prolemer med displayet, samt det at den går ud uden
> varsel i ny og næ. Er det noget det kan betale sig at reparere?

Der sidder en dims der hedder en "Elastomer eller Elastrom" i telefonen, det
er en lille gummiklods, med en masse "kultråde" igennem sig, som altså udgør
en fleksibel forbindelde imellem displayglasset og printpladen i telefonen,
det er denne dims der højst sansynligt er gået i udu.

Du kan prøve at ringe til et firma der hedder Tele-Service, og høre hvad de
skal have for denne reservedel (Min ven har med held købt en hel del
nokia-reservedele hos dem, i en forretning der ligger inde ved
hovedbanegården i KBH) Jeg har nu også set denne Elastrom hos Modify.dk ,
til 90,- Kr. Det er efter min mening lidt pebret, men set i betragtning af,
at telefonen er rask bagefter, så er det sku til at leve med

Det kræver selvf. at man har et lille Torx-skruetrækkersæt, så man man åbne
mobilen, og pas nu på med fedtefingre om statisk elektricitet. du kan
SAGTENS skille den af, og skifte den selv, hvis bare du er sikker på hånden
Ellers få en elektronik-kyndig til at hjælpe dig

MVH, Per

www.zapro.dk

Fra : JMo.

Dato : 15-02-03 13:44

"Per Jensen" <admin@zapro.dk> wrote in

> 3, Du kan ogzå hente Nokia's Data-suite, så du også kan nogle smarte
> ting med mobilen, men efter min mening er dette ubrugeligt - prøv det
> !

PC Suite that is..

http://www.nokia.com/cda1/0,1080,1645,00.html

Fra : Peter Hansson

Dato : 16-02-03 13:33

"Per Jensen" <admin@zapro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Tak for de gode svar. Jeg tror jeg fikser den til mig selv, da jeg jo har
IR-modul.

> (Hvad F. er det for en blodsukkermåler der er _SÅ_ avanceret, at den kører
> IRDA ?)

Den hedder: Accu-Check Compact fra firmaet Roche. Kan varmt anbefales netop
p.g.a. IR-overførselen.

PH