Sonofon har da aldrig hørt om kundeservice
Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 14-02-03 18:52

Har netop modtaget en regning for abbonement på et mobilnummer, der er
opsagt.
Vil ringe til kundeservice, men opgiver efter at have hængt i deres
telefonkø over en halv time på betalingsnummeret...
Sender en email til dem og får en autoresponder om, at der forhåbentligt
kommer svar i løbet af de næste syv dage...

Halløjsa, hvad foregår der lige for dem !
Jeg kunne aldrig drømme om at tegne Sonofon abbonement, hvis ikke det var
for at skaffe en billig mobiltelefon.

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Tag et kig på den store linksamling :)

Fra : JMo.

Dato : 14-02-03 18:55

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in

[Sonofon]
> Halløjsa, hvad foregår der lige for dem !

Er det ikke noget med at de lige er gået over til at bruge Siebel som CRM-
system??

Det plejer vidst at gi' problemer (bare spørg Tiscali..)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 14-02-03 19:07

JMo. wrote:

> Det plejer vidst at gi' problemer (bare spørg Tiscali..)

Hvad fabler du om??? Tiscali har da aaaaaldrig problemer... nå har de? Okay

--
Martin L. Johansen

Fra : JMo.

Dato : 14-02-03 20:56

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> wrote in

> Hvad fabler du om??? Tiscali har da aaaaaldrig problemer... nå har de?
> Okay så

De har i hvert fald haft i seriøs grad.

Men det er slut nu, for kundeservice og support er outsourcet til SNT, så
fremover vil det blive SNT der får problemer, hvis det skulle gå så
galt. :))

Fra : Jesper Winding

Dato : 14-02-03 21:55

Så er det måske derfor jeg har haft problemer på det sidste med at kunne
komme igennem - førhen var det sq en leg - er der ikke lige en der kan komme
med en forklaring på alt det her (SNT, Outsourcet, Tiscali) hvordan det
hænger sammen. og hvorfor - hvis nogen ved det...
--
Jesper

Fra : JMo.

Dato : 14-02-03 22:32

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> der kan komme med en forklaring på alt det her (SNT, Outsourcet,
> Tiscali) hvordan det hænger sammen. og hvorfor - hvis nogen ved det...

http://om.tiscali.dk/presse/pressemedd/pressemedd200103.php

Men nu skriver du at førhen var det en leg at komme igennem til Tiscali? -
Det må da ha' været for et lille års tid siden?

Fra : P4

Dato : 14-02-03 23:13

Hejsan..

det lyder ikke godt, men har lige ringet 2 gange til dem på 2 dage, gik
igennem, på ca 2 min,, måske mit held )
der var ingen probl...

ikke for at lave reklame )

/E

Fra : JMo.

Dato : 14-02-03 23:18

"P4" <plonk@flop.dk> wrote in

> det lyder ikke godt, men har lige ringet 2 gange til dem på 2 dage,
> gik igennem, på ca 2 min,, måske mit held )
> der var ingen probl...

Jeg syn's nu også at have hørt rygter om at det gik ok i øjeblikket...

Fra : Jesper Winding

Dato : 15-02-03 00:28

Det var nu Sonofon jeg ikke kunne komme igennem til men bortset fra
det...
--
Jesper

Fra : JMo.

Dato : 15-02-03 00:42

> Det var nu Sonofon jeg ikke kunne komme igennem til men bortset fra
> det...

En del af Tiscalis problemer skyldtes indkøringsvanskligheder med et
nyinkøbt Siebel CRM-system.

Efterfølgende har Tiscali valgt at outsource deres kundeservice og support
til SNT (et svjh. Hollandsk firma, hvis danske afdeling stammer fra det
tidligere Telia/DRS)

Nu har Sonofon også investeret i et Siebel system, og nu er det så deres
tur til at have problemer.

(Om problemerne så skyldes Siebel eller Sonofon skal jeg ikke kunne udtale
mig om)

Fra : Fischer

Dato : 14-02-03 19:06

> Halløjsa, hvad foregår der lige for dem !

Sonofon er ved at indføre et nyt EDB-system for at kunne give en bedre
kundeservice.
Det giver midlertidigt en forlænget behandling af kundehenvendelser.
De startede vist i november, så mon ikke det kunne blive lidt bedre inden
sommerferien!

Hos mange danske teleselskaber er kundeservice desværre en lille landsby i
det nordlige Sibirien.
Den slags kan man vænne sig til, på samme måde som man kan vænne sig til et
styresystem til PC'er der jævnligt bryder ned.

Og hvis man ikke synes den slags er ok, så findes der et lille teleselskab
hvor det er helt anderledes. De er oven i købet billigere end de fleste
andre.
Men som du selv skriver, så giver de ikke tilskud til mobiltelefoner.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 17-02-03 03:23

"Fischer" <express2003@get2net.dk> wrote in message

> Hos mange danske teleselskaber er kundeservice desværre en lille landsby i
> det nordlige Sibirien.

Hm, kom endelig igennem til dem. Medarbejder nummer ét kunne slet ikke se
telefonen var opsagt. Ringede igen - medarbejder nummer to kunne godt se det
og forstod udmærket jeg var mopset imidlertid løb telefonen tør for strøm
efter al den ventetid så jeg måtte ringe igen senere. Medarbejder nummer tre
kunne heller ikke se nummeret var opsagt før jeg insisterede - så kunne hun
pludselig godt se det...

> Og hvis man ikke synes den slags er ok, så findes der et lille teleselskab
> hvor det er helt anderledes.

Ja, super service fra den kant. Mine varmeste anbefalinger til dette
selskab.

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 15-02-03 00:51

> [...]

> Sender en email til dem og får en autoresponder om, at der forhåbentligt
> kommer svar i løbet af de næste syv dage...

Heh, på min regning sidste gang var jeg pludselig "opgraderet" til
SonoMemo Business til 60.- pr. md.

Prøver at ringe ... no dice. Sender mail, venter 10 dage, sender ny
mail, der er gået 8 dage nu, forbinder vækkeuret med dynamitten og
sætter label på pakken "Sonofon, Att.: Direktionen ... øhh, måske jeg
har sagt for meget :-|

Mojn, Thomas

Fra : Jensb

Dato : 15-02-03 00:57

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:b2jabh$acn$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Halløjsa, hvad foregår der lige for dem !
> Jeg kunne aldrig drømme om at tegne Sonofon abbonement, hvis ikke det var

Tja sådan har det snart været længe. Jeg fik stjålet min telefon den 13.
december (9 uger siden i dag) og har derfor fået nyt SIM-kort. Men det nye
SIM-kort virkede ikke fra start, og jeg har så lige siden forsøgt at få
Sonofon til at fikse det. Hver gang jeg ringer til kundeservice må jeg hænge
i telefonen i en evig tid...Helt 100% seriøst,- alvorligt og ærligt, på min
fastnet regning fra TDC har jeg en oversigt over de 10 numre som jeg har
ringet til mest i det kvartal, eller rettere de numre som jeg har brugt
flest penge på at ringe til, og der lå Sonofons kundeservice på en klar
førsteplads på min sidste regning...så nu er jeg begyndt at bruge deres
gratisnummer istedet for, selvom ventetiden så måske er endnu længere.

Nå men hver gang jeg ringer til kundeservice får jeg bare besked på at mit
SIM-kort er blevet fejlmeldt, og det er så op til den tekniske afdeling at
få det lavet, så der er INTET de kan gøre i kundeservice.

Jeg har også sendt en skriftlig klage til Sonofon, men den har de ikke givet
svare på, så nu må det vist snart være tid til at sende endnu en skriftlig
klage.

Og da jeg "truede" med at flytte selskab så fik jeg bare et nærmest hånligt
svar om, at så længe mit nummer var fejlmeldt hos Sonofon, så ville jeg ikke
kunne portere det til et andet selskab...ja, jeg bliver s'gu nærmest holdt
som gidsel.

Men de kan selvfølgelig sagtens finde ud af at sende regninger, selvom jeg
nu ikke har kunne bruge min telefon i mere end 2 måneder...tja, det ender
s'gu med at garantien på min nyindkøbte telefon udløber, før de får åbnet
mit SIM-kort.

Læste forresten lige en artikel i enten BT eller Ekstra Bladet om
kundeservice hos teleselskaberne. I artiklen listede de privat-numrene op
til cheferne for bl.a. Debitel og Telia, og foreslog at man ringede privat
til dem med sine klager Desværre var der ikke nummeret til Sonofons chef

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-02-03 08:50

Kasper Vibe Grevsen skrev Fredag den 14. februar 2003 18:51 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Vil ringe til kundeservice, men opgiver efter at have hængt i deres
> telefonkø over en halv time på betalingsnummeret...

Jeg har lige haft ringet til dem på deres gratis nr. 90 29 29 29, kom igennem
med et samme uden vente tid.

Ivar Madsen

Fra : Christian Poulsen

Dato : 15-02-03 12:43

> Jeg har lige haft ringet til dem på deres gratis nr. 90 29 29 29,

80 29 29 29 ikke?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-02-03 14:13

Christian Poulsen skrev Lørdag den 15. februar 2003 12:43 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> 80 29 29 29 ikke?

En slå fejl, ja. Og forhåbentligt ikke samme fejl på telefonen

Ivar Madsen