C55 og java?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-02-03 21:33

Hejsa, igen igen

Nu har jeg lige siddet og læst lidt mere, og har jeg ret i at en Siemens C55
ikke kan overføre java programmer (m.m?) via kabel uden at man "hacker"
firmwaren?

Hvis ja, så skal altså downloade dem via telefonen, og så læste jeg et eller
andet om, at de danske operatører ikke understøtter java-download via wap,
så man skal bruge gprs.... eller hvordan (er ret ny i det her

mvh Frank

Fra : JB

Dato : 08-02-03 18:35

Hej
Jeg har et ? jeg håber du kan hjælpe mig med.......jeg er ved at købe en
C55.......men jeg ville gere høre hvordan dine erfaringer er med den ( lyd i
den, menu er den nem at gå til)

PÅ FORHÅND TAK
JB

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e44173c$0$2602$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-02-03 17:55

> Jeg har et ? jeg håber du kan hjælpe mig med.......jeg er ved at købe en
> C55.......men jeg ville gere høre hvordan dine erfaringer er med den ( lyd
> den, menu er den nem at gå til)

Jeg har lige købt en i går Det er min første mobiltelefon, så jeg har
ikke noget at sammenligne med, og har ikke rigtigt fået den testet endnu
mht. lyden. Menuen virker ret let. Jeg har været godt rundt i den, og har
ikke åbnet manualen endnu, men igen jeg har ikke noget at sammenligne med.

mvh Frank

Fra : JB

Dato : 09-02-03 18:08

Hej igen....du må meget gerne skrive lidt om den når du har haft den noget
længer og dermed teste den , jeg har selv en nokia 3310 og det er lidt i
forhold til om jeg igen skal købe nokia eller prøve noget nyt........jeg kan
rigtig godt lide C55 og også prisen er god ihvertifalg forrhold til en af de
små nokia ;OD

meddelelse news:3e46875c$0$1783$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-03 19:12

In article <QVv1a.73149$Hl6.7333066@news010.worldonline.dk>, JB wrote:
> [...]
> rigtig godt lide C55 og også prisen er god ihvertifalg forrhold til en af de

Jeg har en billig C45 i overskud. Mekanisk er kvaliteten ikke
helt i orden, front/bagside sidder ikke helt så fast som det
burde, og den knirker når man trykker på den.

Så check lige om du er tilfreds i en butik inden du køber den.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-02-03 19:23

> [...]
> burde, og den knirker når man trykker på den.
>
> Så check lige om du er tilfreds i en butik inden du køber den.

Vi snakker om C55 ikke C45.

mvh Frank

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-03 19:43

In article <3e469bc9$0$1747$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Frank K. Jensen wrote:

> Vi snakker om C55 ikke C45.

Men den ligner. Derfor går jeg ud fra, at de har brugt samme
støbeform.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-02-03 22:33

> Men den ligner. Derfor går jeg ud fra, at de har brugt samme
> støbeform.

Nej, den ligner overhovedet ikke...

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-02-03 19:22

> [...]
kan
> rigtig godt lide C55 og også prisen er god ihvertifalg forrhold til en af

Det skal jeg se om jeg kan huske

Størrelsen, udformningen og knapperne var nok det der fik mig til at vælge
c55'eren.

mvh Frank

Fra : JB

Dato : 09-02-03 21:38

Hej glæder mig til at høre fra dig når du har lært C55 bedre at
kende.....tak

meddelelse news:3e469baf$0$1780$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 13-02-03 11:32

> Hej glæder mig til at høre fra dig når du har lært C55 bedre at
> kende.....tak

Jamen så kommer der da lidt her

Generelt synes jeg, at der er en ret god telefon. Jeg synes, at lyden er god
(også i den anden enden, har jeg fået afvide), men husk på, at jeg ikke har
noget, at sammenligne med her. Her er et par punkter som er har irriteret
mig lidt. Det er småting og de kommer ikke i nogen bestem orden:

Lyset i displayet slukker (fader efter 15-20 sekunder. Lige lidt
hurtigt synes jeg, men det er selvfølgelig lavet for at spare på
batterierne, og man kan jo altid bare trykke på en tast så kommer det
tilbage. Jeg har ikke lige fundet et sted jeg kan ændre det, men jeg vender
mig helt sikkert til det, når jeg ikke skal sidde og fumle med en helt ny
telefon

Hvis du vil bruge den uden lys, så kan der være skygger fra coveret, fordi
det er lidt højt over displayet. Dette er dog ikke noget problem, da jeg
altid bruge lys, og giver god beskyttelse of displayet, da der jo er cover
over det.

Ringe spil synes jeg, men hvis man går op i spil, så kan man vel altid bare
downloade nogle nye.

Jeg har endnu ikke fundet ud af at download java programmer via wap. Om det
er telefonens eller sonofons (eller min skyld ved jeg så ikke.

Batteritiden når man leger en hel dag, men det er sikkert det samme for alle
telefoner

Her er så de to ting, der generer mig mest:

Når den lader og man har pausebillede slået til, så kan man ikke se
ladestatus. Dvs at man skal trykke "lås op" i to sekunder, for at se om den
er færdig :-/ (nå ja, noget skulle der jo være galt med den

I lys kan nogel af de bagrundsbelyste taster være lidt svære at se, men hvis
man lige drejer telefonen lidt så går nok, og man kommer jo nok også til at
kende tasterne

Håber du kan bruge det til lidt,
mvh Frank

Fra : JB

Dato : 13-02-03 16:38

Tak glæder mig til at høre mere.

meddelelse news:3e4b7362$0$24677$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 13-02-03 17:38

> Tak glæder mig til at høre mere.

Mere?!?! Der er ikke mere Hvad tænkte du da på?

Jeg glemte måske at sige, at jeg absolut ikke har fortrudt købet. Jeg nævnte
bare de småting (og det er virkeligt småting) som har generet mig lidt.

mvh Frank

Fra : JB

Dato : 14-02-03 16:51

Ok

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e4bc953$0$24676$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-02-03 23:14

"JB" <h8722@hotmail.com> wrote in

> C55.......men jeg ville gere høre hvordan dine erfaringer er med
> den ( lyd i den, menu er den nem at gå til)

Lydkvaliteten er udemærket. Menuen er "standard" Siemens - nem og
ligetil.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-03 20:21

In article <3e44173c$0$2602$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Frank K. Jensen wrote:
> [...]
> andet om, at de danske operatører ikke understøtter java-download via wap,
> så man skal bruge gprs.... eller hvordan (er ret ny i det her

Jeg kan ikke bruge GPRS og har hentet et spil fra www.tekmobile.co.uk
uden problemer med almindelig wap / 9600 baud.

Alt inklusive at følge links etc tog det mig ca. 1:30 af 35 øre/min.

Disclaimer: Jeg bruger Sonofon

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-02-03 17:51

> [...]
> uden problemer med almindelig wap / 9600 baud.
>
> Alt inklusive at følge links etc tog det mig ca. 1:30 af 35 øre/min.

Ok, takker, har lige købt en, også hos sonofon.

mvh Frank