lydkvalitet?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-02-03 09:27

Hej... igen

Jeg skal have min første mobil

Nu har jeg læst om features. Jeg har læst reviews. Jeg har prøvet taster....
Men det eneste som jeg ikke kan prøve, er det aller vigtigste, nemlig
kvaliteten af lyden. Er den stort set ens i alle telefoner i samme
prisklasse? Jeg tænker på mikrofonens og højtalerens kvalitet og placering,
følsomhed over for støj, larm, vind, dårligt signal osv.

Det drejer sig stadig om:
C45
C55
M50
T65
T200
R600
3310
3510

mvh Frank

Fra : Ole

Dato : 07-02-03 09:45

> [...]
placering,
> følsomhed over for støj, larm, vind, dårligt signal osv.

Hej.
Jeg har selv kun prøvet nokia, og der synes jeg generelt lyden er ringe i de
billige telefoner. Havde selv en 3310 men fik så en 6210, og der var en
verden til forskel! Ikke mere ekko og forvrænget lyd (kun når man snakkede
med folk som selv havde en 3310'er).
Hvis det er en telf. der skal bruges meget til snak, så vil jeg anbefale en
6310i som jeg selv har nu. Utrolig dejlig telefon med god lydkvalitet og god
standby tid.

/ole

Fra : John K

Dato : 07-02-03 16:18

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
placering,
> følsomhed over for støj, larm, vind, dårligt signal osv.

3310 har en elendig lyd.

Mvh

John K

Fra : Esben Sunddal Hansen

Dato : 07-02-03 16:55

Hmm... Jeg har en 3330, den giver utrolig god lyd....

Fra : Mckinley

Dato : 07-02-03 18:12

Hej
jeg har anskaffet mig en M50, lyden er dog ringe i forhold til min gamle
Ericsson 2628. Til gengæld føles det ikke længere som om jeg går rundt med
en telefonboks i lommen.

/Jens

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 08-02-03 23:09

> [...]
placering,
> følsomhed over for støj, larm, vind, dårligt signal osv.

Jeg var da godt tilfreds med lyden i 3310'eren... T65 har jeg også haft, den
har også en rigtig god lyd, og mikrofonen bliver ikke forstyrret voldsomt
meget af vind. 3510 er min nuværende telefon, og den er jeg ikke imponeret
over mht. lyd... Lyden i højttaleren (altså når man snakker) kunne godt være
"kraftigere". Mikrofonen er alt for følsom overfor vind, her til aften
cyklede jeg samtid med at jeg snakkede i telefon... Jeg er ikke så trænet,
så max. 15 km/t kørte jeg... Det lød iflg. dem jeg snakke med som om der var
en der pustede kraftigt i mikrofonen, og det er ikke godt. I det hele taget
er jeg slet ikke imponeret over 3510'eren, heller ikke tastaturet. Den
reagerer hurtigt nok - men tasterne bliver hurtigt trætte så man ikke bare
lige hurtigt kan lade fingeren løbe over tasterne som man kunne fra ny.

lyd - 5/10 til 3310
9/10 til T65
6/10 til 3510

// Troels

Fra : Fischer

Dato : 09-02-03 06:42

> Mikrofonen er alt for følsom overfor vind, her til aften cyklede
> jeg samtid med at jeg snakkede i telefon... Jeg er ikke så
> trænet, så max. 15 km/t kørte jeg...

Du er klar over at det er ulovligt at tale i håndholdt mobil mens man kører?

Dette gælder ikke kun i bil, men også på cykel!

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.
"Sømmet i bund Møller - der er problemer på Webdanes".

Fra : JMo.

Dato : 09-02-03 11:55

"Fischer" <express2003@get2net.dk> wrote in

> Du er klar over at det er ulovligt at tale i håndholdt mobil mens man
> kører?
>
> Dette gælder ikke kun i bil, men også på cykel!

Og når man er til hest...
Og kører rundt i kørestol...
Og trækker rundt med sin ko...

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 10-02-03 01:14

> Og trækker rundt med sin ko...

Damn... Argh, gælder det også for hunde? Så er jeg godtnok en lovovertræder!

// Troels

Fra : JMo.

Dato : 10-02-03 16:42

"Troels Plougmann Olsen" <troels.o@hard-news.dk> wrote in

> Damn... Argh, gælder det også for hunde? Så er jeg godtnok en
> lovovertræder!

Ikke så vidt jeg kan vurdere.

Læs evt. færdselslovens §2, pkt. 9 og §55a, stk. 1

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 10-02-03 01:13

> Dette gælder ikke kun i bil, men også på cykel!

Nej, det gælder kun når man cykler på cykel med over 25 km/t og kører med
dæk større end 26"! Eller hvis man har barnetrailer bagpå - eller kører med
aviser

// Troels

Fra : Peter P

Dato : 10-02-03 02:29

On Mon, 10 Feb 2003 01:13:09 +0100, "Troels Plougmann Olsen"
<troels.o@hard-news.dk> wrote:

>Nej, det gælder kun når man cykler på cykel med over 25 km/t og kører med
>dæk større end 26"! Eller hvis man har barnetrailer bagpå - eller kører med
>aviser

Lidt klipperi fra Færdselsloven:

§ 55 a. Førere af køretøjer må under kørsel ikke benytte sig af
håndholdte mobiltelefoner.

Stk. 2. Trafikministeren kan fastsætte nærmere regler om brug af
andet teleudstyr og lignende under kørsel.

Så kan man jo altid diskutere om en cykel er et køretøj

Fra : JMo.

Dato : 10-02-03 16:50

Peter P <spamnisse@ofir.dk> wrote in

> On Mon, 10 Feb 2003 01:13:09 +0100, "Troels Plougmann Olsen"
> <troels.o@hard-news.dk> wrote:
>
> Så kan man jo altid diskutere om en cykel er et køretøj

Det mente jeg umiddelbart var defineret i færdselslovens §2, pkt. 9.

Men Troels har pirret min nysgerrighed. Mon vi skal lede i noget
forarbejder til loven, eller?!?

Fra : Jonas Christensen

Dato : 08-02-03 23:53

> [...]
placering,
> følsomhed over for støj, larm, vind, dårligt signal osv.

Flere tests har også lydkvalitet med som et punkt. Læs f.eks. Tænk+Test's
test af en række mobiltelefoner:
http://www.taenk.dk/tt/2002/tt30/mobiltelefon/skema/

- Jonas

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-02-03 17:49

Tak, til jer alle. Har købt en C55 nu

mvh Frank

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 10-02-03 01:12

> Tak, til jer alle. Har købt en C55 nu

Tillykke med telefonen med de mest tåbelige menuer nogensinde

// Troels

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-02-03 12:35

> Tillykke med telefonen med de mest tåbelige menuer nogensinde

Øh, tror du ikke bare at det er dig

Jeg har endnu ikke åbnet manualen, og det går sgu fint nok.

mvh Frank