Min først mobil...
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-02-03 22:42

Hejsa

Ja, så kom tiden, hvor jeg synes, at jeg hellere må følge lidt med.

MEN hvilken telefon skal man vælge, det er jo en jungle! :-/

Krav (ja, da det er min første er det lidt svært, but here goes):
- lille og gerne let
- snakke/lytte (god lyd)
- sms
- wap (gerne med mange liniers display)
- godt tastatur (dvs. til mine fingre
- gerne kalender, huske seddel,...
- øøøh, tjaaaa måske gerne java, talestyring og andet gejl

Jeg har kigget lidt på:

Siemens
C55 (den kan jeg rigtig godt lide
C45 (lidt større end C55, ingen lommeregner, men 500,- billiger)
M50 (pænt blåt display ellers lidt lige som C45 dog med lidt
dårligt/underligt tastetur)

Ericsson
T65 (lidt lave taster synes jeg)
R600 (bedre taster end T65 synes jeg, men har læst lidt dårligt om den)
T200 (har desvære ikke prøvet tastetur på denne)

Nokia
3310 (lidt større end de andre, ingen wap, og "alle" har den (er det godt
eller skidt )
3510 (endnu større)

Jeg kan nok best lide C55'eren pga. af den størrelse og alligevel gode
taster, men den er jo også lidt dyr.

Jeg har læst de sidste 4-6 måneder tilbage i gruppen, men er ikke rigtigt
blevet så meget klogere (jo, af Ericsson'erne bliver T65 anbefalet af de
tre, men jeg er ikke så vild med tasterne (måske bare en tilvending))

Hjæææælp....

Og er det ikke et sted hvor, man kan læse anmeldelser af mobil'er?

Håber ikke at I er alt for trætte af sådanne indlæg...

mvh Frank

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-02-03 22:49

Frank K. Jensen skrev:

> [...]
>- godt tastatur (dvs. til mine fingre
>- gerne kalender, huske seddel,...
>- øøøh, tjaaaa måske gerne java, talestyring og andet gejl

Jeg har selv en Nokia 7650 til privat og en 6210 til firmaet. Jeg
bruger ingen af de 'seje' features, men stort set kun til at ringe
(SMS er meget begrænset). Jeg købte 7650eren fordi jeg fik den
billigt, og fordi jeg da skulle se hvad sådan en karl kunne, men alle
de features bruger jeg vitterligt ikke - hvor manger bruger egentlig
WAP til noget, andet end lir?

Tænk det igennem igen... Men selvfølgelig, hvis pengepungen siger ja -
så skal der da bare shoppes :)

>Nokia
>3310 (lidt større end de andre, ingen wap, og "alle" har den (er det godt
>eller skidt )

Jeg mener 3310 er en alletiders telefon, både for nybegyndere og
'gamle' mobiltelefonister. Hvis man ikke skal lave så meget end at
ringe og SMSe, så er den super - og den er gennemtestet og virker
bare...

>Og er det ikke et sted hvor, man kan læse anmeldelser af mobil'er?

http://dk.mobil.nu/ - det er desværre begrænset hvor mange de har. Men
der er sikkert mange andre sites - størstedelen på engelsk.

>Håber ikke at I er alt for trætte af sådanne indlæg...

Ikke når du går i dybden som du gør. Indlæg der blot indeholder "Jeg
skal have en mobil, hva' er godt" - det kan ikke bruges til så meget.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Nu også unlocking/opdatering af Nokia 6100, 6610, 7210 m.fl.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-02-03 23:03

> hvor manger bruger egentlig
> WAP til noget, andet end lir?

Jeg er ved at lave en web-kalender (bare et lille hobby projekt til mig
selv), og så tænkte jeg, at det kunne være sjovt, hvis jeg kunne lave en wap
version Det er i forvejen meningen, at man skal kunne skrive aftaler ind
via sms.

> Tænk det igennem igen... Men selvfølgelig, hvis pengepungen siger ja -
> så skal der da bare shoppes :)

Ja, jeg skulle måske have skrevet at prisen *ikke* er uden betydning
Faktisk er det nok det eneste der afholder mig fra "bare" at købe en C55.

> http://dk.mobil.nu/ - det er desværre begrænset hvor mange de har. Men
> der er sikkert mange andre sites - størstedelen på engelsk.

Der har jeg været inde, men ja, det er ret begænset hvad de har af
anmeldelser

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-02-03 23:18

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in

> Ja, jeg skulle måske have skrevet at prisen *ikke* er uden
> betydning Faktisk er det nok det eneste der afholder mig fra
> "bare" at købe en C55.

Hvis du køber den via shopmore.dk kan du måske spare nogle kroner i
forhold til andre butikker - og så er telefonen ikke simlåst.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-02-03 23:13

Hej

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote:

>Ja, jeg skulle måske have skrevet at prisen *ikke* er uden betydning
>Faktisk er det nok det eneste der afholder mig fra "bare" at købe en C55.

Når du nu har fundet ud af hvilken telefon du vil ha', så gå ind på
www.mobilpriser.dk og find den dér, så kan du se hvor du kan købe den
billigst. - Skal dog bemærkes at ikke alle forhandlere er med på den
prisguiede, og ind imellem kan man finde en bestemt model billligere
andre steder, men det er ihvertfald et godt sted at danne sig et
overblik over priser og marked.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Jonas Christensen

Dato : 06-02-03 15:20

> [...]
> 'gamle' mobiltelefonister. Hvis man ikke skal lave så meget end at
> ringe og SMSe, så er den super - og den er gennemtestet og virker

Det kan godt være, det bare er mig og en del af mine venner og veninder, der
har været uheldige med 3310, men jeg har i hvert fald ikke ret gode
erfaringer med den... Software fejl selv efter opdatering, batteri der
faktisk er slidt helt ned efter ½ års brug og generelt en telefon, der måske
var lækker for 3 år siden, men bestemt er blevet overgået på stort set alle
punkter siden. Jeg fatter simpelthen ikke, at teleselskaberne kan blive ved
med at sælge dem.
Jeg synes ofte, man hører klager over, at brugerne ikke anvender de lidt
mere avancerede services som f.eks. GPRS, WAP og MMS - men det er da klart
når halvdelen (måske i overkanten, men alligevel...) af befolkningen har en
3310!

Bare et lille surt opstød herfra...

- Jonas

Fra : JMo.

Dato : 05-02-03 22:58

> Og er det ikke et sted hvor, man kan læse anmeldelser af mobil'er?

Lidt nordiske links:

http://dk.mobil.nu/tester/tester.asp?sid=2
- Har lidt, men er ikke så opdateret

http://www.mobil.se/tester/tester.asp?sid=2
- Den svenske udgave - har nogle flere

http://www.itavisen.no/art/1288569.html
- Plejer at være godt med

Og jow, der er mange flere - men det var dem jeg lige ku' huske...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-02-03 23:07

> http://dk.mobil.nu/tester/tester.asp?sid=2
> - Har lidt, men er ikke så opdateret

Fandt den

> http://www.mobil.se/tester/tester.asp?sid=2
> - Den svenske udgave - har nogle flere

Norsk går lige, men svensk!!

> http://www.itavisen.no/art/1288569.html
> - Plejer at være godt med

Den ser bedre ud, jeg er i gang med at læse

Takker,
Frank

Fra : JMo.

Dato : 05-02-03 23:17

"JMo." <ns_sf008@mohr.cx> wrote in

> Og jow, der er mange flere - men det var dem jeg lige ku' huske...

Lidt google'ri gav flg:

http://www.reviewcentre.com/products8.html

http://www.imobile.com.au/PhoneReviews/

http://www.10goldstars.com/compare-mobile-cellular-phones-reviews-8.html

http://www.mobile-phones-uk.org.uk/

http://www.thefuturelook.com/showcaseReview.html

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-02-03 23:24

> Lidt google'ri gav flg:

> [...]

Ja, så er det bare at gå i gang

Takker igen,
Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-02-03 23:15

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in

> C55 (den kan jeg rigtig godt lide

Den kan kun anbefales. En rigtig god telefon.

Siemens er også efterhånden kendt for at deres telefoner ikke går i
stykker - og slet ikke i samme grad som Nokia!

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-02-03 21:02

> Den kan kun anbefales. En rigtig god telefon.

Ja, jeg har tidligere læst, at du har den og kan lide den

Ved du noget om unlocking og opdatering af firmware? Har hør, at der skulle
være nogle bugs i den.

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-02-03 23:13

> Ved du noget om unlocking og opdatering af firmware? Har hør, at
> der skulle være nogle bugs i den.

Unlocking er ikke nødvendigt hvis man køber via shopmore.dk -
opdatering af software gøres på stedet hvis du kommer til et værksted
der kan finde ud af det...
Hvis du køber via Shopmore kan du få det gjorde ved Teleservice -
enten i Aalborg afdelingen eller ved at en af de andre afdelinger
sender den til Aalborg. Det tager et par dage...

De bugs der er er til at leve med. Vibrator'en opfører sig lidt
underligt (er ikke til at blive klog på om den er slået til eller fra
og ved ringetone "diskret" stopper den ikke altid igen...)
Derudover er der nogle fejl mht. overførsel af billeder og ringetoner
via datakabel.