simlock og net?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 04-02-03 22:42

Hejsa

Kan en telefon der er låst til f.eks. sonofon godt bruges til cbb, som jo
bruger samme net? (og ligledes tcd <-> telmore?)

mvh Frank

Fra : Christian Poulsen

Dato : 04-02-03 22:57

> Kan en telefon der er låst til f.eks. sonofon godt bruges til cbb, som
> jo bruger samme net? (og ligledes tcd <-> telmore?)

Korrekt.

Fra : John

Dato : 04-02-03 22:59

Ja, telefonerne i Danmark er låst til nettet, ikke til operatøren!

--
Med venlige hilsener

John B. Jensen

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e403324$0$1760$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Peter P

Dato : 05-02-03 02:36

On Tue, 4 Feb 2003 22:58:35 +0100, "John" <jjensen@adslhome.dk> wrote:

>Ja, telefonerne i Danmark er låst til nettet, ikke til operatøren!

Ja med mindre det er Debitel. De låser til simkortet. (Det første som
puttes i mobilen.)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-02-03 13:45

Peter P <spamnisse@ofir.dk> wrote in

> Ja med mindre det er Debitel. De låser til simkortet. (Det
> første som puttes i mobilen.)

Det er telefonen der gør det - det er ikke simlock.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-02-03 22:51

Henrik Stidsen skrev:

>Det er telefonen der gør det

Ja.

>- det er ikke simlock.

Hvorfor ikke?
En almindelig simlock ligger også i telefonen.

En Nokia-telefon kan låses på 4 forskellige måder:

- til et land
- til en operatør
- til et net
- til et sim-kort

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Nu også unlocking/opdatering af Nokia 6100, 6610, 7210 m.fl.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-02-03 23:13

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in

> Hvorfor ikke?
> En almindelig simlock ligger også i telefonen.

Når telefonen er låst til simkortet bruger man vel ikke sim-lock
koden til at ophæve låsen ?

Det kan de fleste nyere telefoner vist.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-02-03 02:51

Henrik Stidsen skrev:

>Når telefonen er låst til simkortet bruger man vel ikke sim-lock
>koden til at ophæve låsen ?

Hvad ellers?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-02-03 23:10

> Hvad ellers?

Jeg bruger pinkode2 til formålet... (eller også er det telefonkoden -
som jeg også selv har defineret)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-02-03 11:32

Henrik Stidsen skrev:

>Jeg bruger pinkode2 til formålet... (eller også er det telefonkoden -
>som jeg også selv har defineret)

Det er korrekt, at du kan låse telefonen, så du kun kan bruge de
sidste 5 SIM-kort der har været isat. Til dette bruger du
sikkerhedskoden. PIN2-koden har sådan set ikke noget med telefonen at
gøre.

Når fx. Debitel låser telefonen til et enkelt SIM-kort, så er der ikke
tale om denne metode - men netop en simlock, og det har ingenting med
sikkerhedskoden at gøre.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-02-03 20:54

> Det er korrekt, at du kan låse telefonen, så du kun kan bruge de
> sidste 5 SIM-kort der har været isat.

Nej - det simkort der sidder i og ikke andre.

> Til dette bruger du
> sikkerhedskoden. PIN2-koden har sådan set ikke noget med
> telefonen at gøre.

Kan godt være det er telefonkoden jeg bruger til det - kan ikke huske
det.

> Når fx. Debitel låser telefonen til et enkelt SIM-kort, så er
> der ikke tale om denne metode - men netop en simlock, og det har
> ingenting med sikkerhedskoden at gøre.

Er du sikker på det ikke bare er f.eks. en telefonkode som de ikke
oplyser om ? (hvilket jeg ikke vil kalde en SIM lock)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-02-03 01:25

Henrik Stidsen skrev:

>Nej - det simkort der sidder i og ikke andre.

Det kan godt være ændret - i gamle dage var det de 5 sidste SIM-kort.

>Kan godt være det er telefonkoden jeg bruger til det - kan ikke huske
>det.

Sikkerhedskoden!

>Er du sikker på det ikke bare er f.eks. en telefonkode som de ikke
>oplyser om ? (hvilket jeg ikke vil kalde en SIM lock)

Hvad er en telefonkode? Mener du sikkerhedskode?

Det KAN sådan set godt være sikkerhedskoden, men de kan (og bruger
denne mulighed) sagtens låse telefonen til et enkelt SIM-kort via
simlocken.

Der er som sagt 4 muligheder for "simlock":

- til et land
- til en operatør
- til et net
- til et sim-kort

- Det er jo egentlig kun den sidste man kan kalde en "rigtig" simlock,
da de andre er andre låse.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-02-03 19:02

> Det kan godt være ændret - i gamle dage var det de 5 sidste
> SIM-kort.

Kommer nok an på telefonen :)

> Hvad er en telefonkode? Mener du sikkerhedskode?

Den hedder telefonkode på min Siemens svjh

> - til et sim-kort
>
> - Det er jo egentlig kun den sidste man kan kalde en "rigtig"
> simlock, da de andre er andre låse.

Det kan vi godt være enige om - jeg gik bare ud fra de netop brugte
sikkerhedskoden/telefonkoden til at låse telefonen og så undlod at
oplyse denne til kunden.

Fra : Salva

Dato : 05-02-03 23:19

Hmmmm vil det sige, at hvis jeg køber en nokia telefon med abb igennem TDC
så kan jeg sætte mit Telmore sim kort i telefonen og så virker den???

-Salva

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-02-03 23:27

Salva skrev:

>Hmmmm vil det sige, at hvis jeg køber en nokia telefon med abb igennem TDC
>så kan jeg sætte mit Telmore sim kort i telefonen og så virker den?

Højst sandsynligt, ja.

Det er dog ikke kun Debitel der låser til sim-kortet, jeg har set
andre selskaber gøre det også. Det kan være forskelligt fra telefon
til telefon.

Venligst,
Lasse Hedegaard