Spil til undervisning i folkeskole
Fra : MaRk

Dato : 10-03-03 17:58

Hej

Er der nogen som kender nogle spil som er godkendt til undervisningsbrug i
danske folkeskoler??

Mener at simcity er godkendt?

Mvh
Mark

Fra : Hasse

Dato : 13-03-03 15:08

Hej Mark.

Spil skal ikke godkendes til undervisingsbrug.
De spørgsmål der kan komme i betragtning (udover de pædagogiske overvejelser
af spillets brugbarhed), er licensspørgsmål samt censur.
Du bliver nok nødt til at læse det enkelte spils EULA for at se hvor mange
udgaver af spillet du bliver nødt til at købe, for lovligt at bruge
programmet.

Mvh. Henrik

Fra : Ole Steiness

Dato : 15-03-03 20:54

Hejsa

Måske kan jeg hjælpe, men du må være lidt mere specifik:
Hvilken type spil er du på udkig efter? Er det til bestemte fag eller
klassetrin?

Venlig hilsen Ole Steiness

Fra : MaRk

Dato : 15-03-03 21:50

Hej

Der var mig og min geografi lære der snakkede om det.
Blev så lidt interriseret i hvilke spil der kunne bruges i undervisning.

Men hvis du kender nogen til geografi så sig frem.

Mvh
Mark

Fra : Ole Steiness

Dato : 16-03-03 18:12

Hej igen

Til geografi må det anmelderroste spil Globetrotter fra Deadline Games (
http://www.deadline.dk/spil_globetrotter1.htm ) være oplagt - og så er det
endda på dansk.

Til undervisningsbrug generelt må jeg henvise til Børnenes Favoritter
(www.favoritter.dk) og Levende Bøger (www.levende.dk). Især sidstnævnte er
en udgiver, som specifikt beskæftiger sig med underholdende
undervisningsmateriale (= edutainment).

Håber, du kan bruge dette til noget...

Venlig hilsen
Ole Steiness
(spilanmelder og kommende edutainment-producent...)