Verdens bedste computerspil?
Fra : rockbottom

Dato : 24-02-03 10:15

Lav en top 3-5 over verdens bedste computerspil.
Regel 1: Skal være til PC.
Regel 2: Skal være udkommet (ikke noget med: jeg tror helt klart at halflife
8 blir verdens bedste når det udkommer).

Det ville også være fedt med nogle begrundelser på hvorfor de spil i har
valgt er verdens bedste.

Hvad siger i til det?

Mvh.
rockbottom

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 24-02-03 12:05

Jeg har svært ved at sammenligne Counter-strike med Neverwinter Nights,
Descent, Dukenukem 3D, Starcraft osv.

--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 24-02-03 12:08

Du kan ikke lave en sådan sammenligning, medmindre du stiller specificerer
genre og produktionsår....

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 24-02-03 12:10

Andre kriterier kunne være grafik, lyd, og "holdbarhed"....

Fra : rockbottom

Dato : 24-02-03 12:56

Hmm.. det lyder lidt som om i har misforstået noget, jeg er ikke ude efter
objektivitet, jeg vil bare gerne vide hvilke spil i syntes er de fedeste. I
kan jo sådan set selv vælge udfra hvilke kriterier i bedømmer om et spil er
fedt, og desuden har jeg jo allerede opstillet 2 kriterier. Jeg vil høre
hvilke spil i syntes er de bedste, og gerne så subjektivt som muligt. Jeg
forventer heller ikke en punkt for punkt sammenligning af NWN og CS det er
jo selvsagt dødsdømt på forhånd. Der må da være nogle spil hvor i tænker;
for satan det er *!!!#¤#" et fedt spil, når i har spillet det?

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 28-02-03 21:20

OK. Her er min Top 5

01 : Deus Ex (Suverænt spil....... bare 2'eren snart kom)
02 : Diablo II - Lord Of Destruction (Nok det spil jeg har brugt dage, uger,
måneder på..... det er super)
03 : Quake 1 / Quake 2 (Alle de nye spil i genren kan godt gå hjem og lægge
sig)
04 : Civilization (Det originale selvfølgelig
05 : Colin MC-Rae Rally 2 (Spillet der var lige ved at købe en X-Box blot
for
at få version 3.... Venter dog stadig på PC-versionen af CMR3)

Andre der var i betragning kan nævnes Ghost Recon, Tetris, Command & Conquer
serien, Jedi Knight II og Monkey Island 3

Fra : Gismo

Dato : 24-02-03 12:54

> [...]
> 8 blir verdens bedste når det udkommer).
>
> Det ville også være fedt med nogle begrundelser på hvorfor de spil i har

Klart Ultima Online

Hvorfor ?
Fordi det er et genialt spil, eller var. Stoppede for 1½ år siden med at
spille det. 3år er vist også lang tid at spille et spil seriøst.

Gismo

Fra : antidote

Dato : 24-02-03 13:26

Championship Manager serien - har været med fra start og er stadigt hooked!

/antidote

Fra : Dopedog

Dato : 24-02-03 13:42

> Championship Manager serien - har været med fra start og er stadigt
hooked!

> /antidote

Den vogn hopper jeg med på

-Ronnie

Fra : Frank Sørensen

Dato : 25-02-03 13:56

> hooked!

> Den vogn hopper jeg med på

Osse her Championship Manager er kongen... Glæder mig for vildt til 28 Marts
når den nye kommer

Frank Sørensen

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Gismo

Dato : 25-02-03 22:16

"Frank Sørensen" <frank2@tdc*REMOVE*adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Osse her Championship Manager er kongen... Glæder mig for vildt til 28
Marts
> når den nye kommer

Hvor har du den dato fra ?
I det nye pc player står der det er udskudt igen.

Gismo

Fra : Mikael Schøler

Dato : 25-02-03 22:37

"antidote" <antidote2004@hotmail.com> wrote in message
> Championship Manager serien - har været med fra start og er stadigt
hooked!

> /antidote

Hørt!

Mikael
Som ingen negle har tilbage i venten på CM4..

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 24-02-03 13:58

Tetris,- helt klart.

Venlig hilsen
Poul, 5 år

Fra : Gismo

Dato : 24-02-03 13:56

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Tetris,- helt klart.

Du har fat i noget der =) Det holder stadig MAX

Gis

Fra : Flare

Dato : 24-02-03 14:18

Rainbow 6 - Rouge Spear

Det bedste af det bedste inden for FPS i hvert fald.

Weee for Raven shield når det kommer.

Flare

Fra : Gismo

Dato : 24-02-03 14:20

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Rainbow 6 - Rouge Spear
>
> Det bedste af det bedste inden for FPS i hvert fald.
>
> Weee for Raven shield når det kommer.

Når det kommer ....
Så holder jeg på Duke Nukem Forever !

Gismo

Fra : MaRk

Dato : 24-02-03 13:57

Oki

Det må blive hhhmm der er mere end et spil....

GTA3, det er sgu fedt.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 24-02-03 14:20

altså er det umuligt at sige. Jeg kunne f.eks. aldrig drømme om at
installere
Championship Manager el. lign. som efter MIN mening er røvkedeligt.
Jeg er mere til skydespil og bil-spil, som andre nok synes er -"-.
Spørger man i en børnehave er det nok "magnus og myggen..."
osv.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-02-03 15:28

Thomas Jensen wrote:
> Spørger man i en børnehave er det nok "magnus og
> myggen..." osv.

Jeg tror de siger Counter-Strike.... ;)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Ole Steiness

Dato : 24-02-03 15:32

Jeg kan naturligvis kun udtale mig om de spil, jeg har prøvet, men med
udgangspunkt i godt gameplay og originalitet vil jeg nok sige:

Half-life
- fordi Valve gav os en 3d-shooter med en god historie (pga. velplacerede
scriptede sekvenser)... og samtidigt motoren til CounterStrike!

Battlezone
- fordi First Person Action og strategi var så godt kombineret i ét spil

Dune 2
- fordi det var forgængeren til en af mine personlige favoritgenrer (ja,
RTS-spil)

Men mums, hvor er der også mange andre gode titler derude, og jeg er glad
for, at jeg i den virkelige verden kan vælge mere end tre spil til min
samling...

Venlig hilsen Ole Steiness

Fra : jbj

Dato : 24-02-03 16:18

Dune 2 var godt i sin tid, men min personlige mening d.d. er stadig at Age
of Empires serien er de bedste RTS spil til dato. Har været med hele vejen
igennem mht. command&Conquer serien og såmænd også warcraft-serien. Altid
vender jeg dog tilbage til den elskede age of empires.
Selv nyeste skud på stammen "C&C generals" mener jeg ikke kan følge med.
Faktisk er jeg ret skuffet over netop dette spil. Grafikken er da flot og
alt det der, men synes ikke rigtig at singleplayer-delen fænger.

Mvh. Jesper

Fra : Rene Juulsgård

Dato : 24-02-03 15:52

> [...]
> 8 blir verdens bedste når det udkommer).
>
> Det ville også være fedt med nogle begrundelser på hvorfor de spil i har

Gismo!!! det sidste jeg har hørt til Duke Nukem Forever er at det er blevet
droppet, jeg ved ikke helt om det er rigtigt så det er ikke noget du må
hænge mig op på. Men ja jeg håber sgu også det kommer.
Hmm det fedeste spil efter min mening må være Diablo I og II.

Fra : Gismo

Dato : 24-02-03 16:47

"Rene Juulsgård" <lisa@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hænge mig op på. Men ja jeg håber sgu også det kommer.
> Hmm det fedeste spil efter min mening må være Diablo I og II.

Muligt .. sagde det for fordi der var en der nævnte det nye rainbow 6 som
ikke er kommet endnu

Gismo

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 24-02-03 16:52

> [...]
blevet
> droppet, jeg ved ikke helt om det er rigtigt så det er ikke noget du må
Hvor i himlens navn har du dog hørt slige onsindede rygter? Det næste bliver
vel, at Jehovas Vidner aflyser Jesus Vender . . .

--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 24-02-03 16:56

tilbage (ups)

Fra : David Lebech

Dato : 24-02-03 16:10

Grim Fandango - pga. stemningen i grafik, musik, lokationer og dialog. Prøv
det!

Half-life - se Ole Steiness' indlæg

Command & Conquer - Fordi det revolutionerede RTS-genren (efter min mening)

Diablo I og II - Fordi actionrollespil ikke er set bedre

Starcraft - fremragende historie (læs manualen) til et comp. spil samt
flotte mellemsekvenser osv...

Max Payne - Tilfører action-genren et nyt element, bullettime, hvilket
simpelthen er genialt. Desuden er historien kanon...

Det var det :)
Mvh
David Lebech

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 24-02-03 16:15

David Lebech wrote:
> Command & Conquer - Fordi det revolutionerede RTS-genren (efter min mening)

UPS!

C&C efterfulgte og kopierede blot Dune2!

> Diablo I og II - Fordi actionrollespil ikke er set bedre

???? Elder Scrolls serien?

Mvh

Bruno (Der endnu ikke har besluttet til hvad der skal vælges om favourit)

Fra : David Lebech

Dato : 24-02-03 16:48

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> UPS!
>
> C&C efterfulgte og kopierede blot Dune2!

Jeg har heldigvis garderet mig ved at skrive "efter min mening". Jeg ved
godt, at Dune2 kom før C&C. Det gjorde Warcraft 1 også, og jeg har prøvet
begge spil. Jeg synes bare, at C&C revolutionerede genren bl.a. med deres
mellemsekvenser med rigtige skuespillere, musikken som var fængende, kanon
grafik og et fantastisk gameplay. Så det var faktisk ikke en UPS'er, men jeg
kan godt forstå, at du skriver det :)

> ???? Elder Scrolls serien?

Ja, her har jeg ikke noget forsvar. Kender simpelthen ikke Elder Scrolls
serien. Men igen: Det er jo en personlig mening. rockbottom, som startede
tråden, vil gerne have subjektive vurderinger, så det giver jeg :)

Mvh
David Lebech

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 24-02-03 17:05

David Lebech wrote:
> Ja, her har jeg ikke noget forsvar. Kender simpelthen ikke Elder Scrolls
> serien. Men igen: Det er jo en personlig mening. rockbottom, som startede
> tråden, vil gerne have subjektive vurderinger, så det giver jeg :)

Klart.

Det der fik mig til at reagerer var bare at det virkede som om du
udvalgte spillene basseret på at de revolutionere computerspillene,
hvilket jeg så læste som at de skabte en genre, og der var Dune2 fx. det
første i den genre som C&C også er en del af. (Når jeg tænker over det
så er Popolus og endnu tidligere Antz vil egentlig også i den genre -
blot er de noget anerledes.)

Mvh

Bruno

PS. Morrowind er det nyeste i Elder Scorlls serien.

Fra : Peter T.

Dato : 24-02-03 16:49

rockbottom wrote:

> Lav en top 3-5 over verdens bedste computerspil.
> Regel 1: Skal være til PC.

Det skal være verdens bedste computerspil og må kun være udkommet til pc?
Kan du bestemme dig? Så jeg vælger at overse regel 1...

Deuteros, Millenium og K-240 (alle amiga), Colin MCrae 1 & 2 samt morrowind
+ addon (alle pc).

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 24-02-03 19:08

> Deuteros, Millenium og K-240 (alle amiga), Colin MCrae 1 & 2 samt
morrowind
> + addon (alle pc).

Ahhh jeg er ikke den eneste der savner K240 fra Amigaen.....

Fra : Peter T.

Dato : 24-02-03 22:37

Henrik Grønnemark Jensen wrote:

> Ahhh jeg er ikke den eneste der savner K240 fra Amigaen.....

Det eksisterer faktisk under et andet navn, nemlig Fragile Allegiance. Jeg
og 2 andre købte det for et par år siden i netto til en 20er. Men spillet
nægtede at ville blive afviklet på en dengang moderne pc. Så vidt jeg
husker var det noget med manglende vesa-drivere, hvilket har et antikt skær
over sig. :)

Fra : danni plougmann

Dato : 24-02-03 16:49

Absolut kongen over alle platform arcade spil er bubble bobble, det spil dør
simphelt hen aldrig.
jeg spillede det både på grillbaren, commodore 64 amigaen, psx og pc mame
emulatoren.

Fra : jbj

Dato : 24-02-03 19:41

Nemlig. Bubble bobble styrer.
Totalt vanedannende

Jesper

Fra : Peter C

Dato : 24-02-03 16:58

> Lav en top 3-5
Du kan få min top 1 kan du

Grand Prix Legends....ingen over og ingen ved siden af.
Købte det i 1998 og kører det stadig.
Hvilke andre "spil" (det er en simulatoer....ikke et spil) kan siges at være
på toppen og bedre end nogensinde efter 4½ år ?

Den tid det vil tage jer, at læse den roman jeg kunne skrive om hvorfor GPL
er "Best computersimulator of all times" syns jeg i skulle bruge på at kigge
lidt på www.dgpls.dk
Det burde forklare det meste........

>begrundelser på hvorfor de spil i har valgt er verdens bedste.

- Køreoplevelse
- Realisme
- Sværhedsgrad
- Online/Multiplayer muligheder
- Hele community´et omkring GPL

MVH Peter C.
DGPLS

Fra : Cronos

Dato : 24-02-03 17:29

> [...]
> Regel 2: Skal være udkommet (ikke noget med: jeg tror helt klart at
halflife
> 8 blir verdens bedste når det udkommer).

Bedste FPS

Half-Life, lækker historie, fik mig fanget på FPS spil

Bedste Simulation

Civilization/Championship Manager

Bedste Multiplayer

Counter Strike

Hall of Fame

Tetris

Fra : shaviro

Dato : 24-02-03 18:12

Doom!

Spillet der satte FPS genren på plads, og samtidigt imponerede alle med god
grafik. Jeg kan ikke tage en liste over Verdens bedste FPS uden Doom
seriøst. Det kan godt være at Wolfenstein/Abyss startede genren, men det var
Doom der gjorde den så populær som den er. Half-life var et godt spil, men
ikke andet end et billigt Doom ripoff med scriptede events. For at lave en
liste som denne, må man overveje alt, og ikke bare at man synes CS er sjovt.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 24-02-03 23:13

> Hvad siger i til det?

LucasArts:
1. Grim Fandango
2. Sam & Max
3. Monkey Island (dem alle)
4. Full Throttle

Andet:
1. Discworld Noir
2. Counter-Strike

PS: Er der andre end mig der glæder sig til Full Throttle II?

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Fra : Rasmus Wæhrens

Dato : 25-02-03 18:57

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote:

>PS: Er der andre end mig der glæder sig til Full Throttle II?

Subscribe!

Det minder mig lige om at det er lang tid siden jeg har spillet
1'eren...
--
Rasmus Wæhrens

Fra : Bandit

Dato : 25-02-03 05:37

Magnus og Myggen ! fordi jeg altid har drømt om at være en myg, så det spil
er nok det tætteste jeg kommer på at være en myg :)

Fra : LazyJones

Dato : 25-02-03 21:01

Master of Orion
- Fordi intet andet spil har krævet så meget af min tid.

Civilisation
- Bare fordi. :)

Doom
- Fordi intet andet spil har haft så stor en effekt på mig.

Command & Conquer
- Fordi intet andet spil er blevet installeret så mange gange.
Stadig den bedste installations-sekvens der er lavet :)

Magic: The Gathering Online
- Fordi jeg er håbløst fanget i dén verden :)
Og det er en utrolig god implementering af kortspillet.

--
2002 : Afghanistan
2003 : Iraq

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-02-03 22:26

"LazyJones" <LazyJones@tdcspace.ns.dk> skrev i en meddelelse

LazyJones... et mere end antikt spil til 64'eren???

Fra : LazyJones

Dato : 27-02-03 12:07

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@FJERNfabel.dk> skrev i news:b3gn15$6su$1@sunsite.dk
> "LazyJones" <LazyJones@tdcspace.ns.dk> skrev i en meddelelse
>

> LazyJones... et mere end antikt spil til 64'eren???

Doh*10^64!

Mon ikke jeg burde have husket dette lettere geniale koncept af et
64'er spil, når nu jeg stadig spiller det den dag i dag!

Tak for påmindelsen, Mikkel

/ Thomas Hejl Pilgaard | <lazyjones@tdcspace.ns.dk> \ __~@
/ Susåvej 5 - 4700 Næstved | Slet ".ns" for at maile mig \ ¸_`\<,_
\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯/¯¯¯¯¯(*)/ (*)
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯ ¯

Fra : Spunk99

Dato : 25-02-03 22:03

On Mon, 24 Feb 2003 10:14:41 +0100, "rockbottom" <mss001@hotmail.com>
wrote:

det bedste adventure er Kings Quest 5

- Fordi jeg fuldførte det uden snyd. Det tog mig lidt over et år, men
sikke et spil på 5-6 720 Kb disketter.

Det bedste spil altid er BePac Deluxe 1.1.2, som er en Pac Man klon
til Beos og MacOS

Hvis ikke er det er kommet til pc er det
Sim City - Den første

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-03-03 08:45

In article <b3cnq2$19bk$1@news.net.uni-c.dk>, rockbottom wrote:
> [...]
> 8 blir verdens bedste når det udkommer).
>
> Det ville også være fedt med nogle begrundelser på hvorfor de spil i har

lpmud - Brugte mangetimer i 80'erne på Internet i en telnet session
Sad på både PC, Mac og SunOS maskiner.

Myth II Soulbligther - Bedste RTS spil. Multiplayer spil typisk 3-15
minutter. Single player levels meget længere tid. Fremragende historie
og stemning. Helt genialt (en del fix fra 1'eren. 3'eren var en mindre
skuffelse). Fik Microsoft til at købe producenten.