sim city 4 - få det til at køre rundt..
Fra : Ukendt

Dato : 19-02-03 19:42

Jeg har lavet en lille by 1.000 indbyggere. Eller dvs. at det gik godt i
starten men nu har jeg flere udgifter end indkomst.. (ej hvor lyder det
kedligt ) Men hvad er hemligheden? Bygge en meget lille by som køre 110%
rundt, og ikke (som jeg nok har gjort) begynde med at bygge til mange. Men
det jeg ikke forstår er at der er stort set fyldt ud i industri området med
fabrikker. Og det ser da også ud til de fleste har arbejde. Dog der er der
ikke kommet rigtigt gang i kontoerne... Har i nolge tips til hvad man skal
gøre for at få det til at køre rundt?

--
peet_dk was here...
website: http://www.peet.dk

Fra : MaRk

Dato : 19-02-03 19:47

Hej

Jeg har ikke fået en storby til at køre rundt.... endnu.

Jeg tror det er en god ide ikke at placere for mange fabrikker i byen.
Kommecielt (det blå) er bedre tror jeg.
Hav lidt pynt i byen græs, parker osv.
Hav ordenlige skoler lægeklniker politi osv.
Sørg for skatterne.
Sæt evt. dine fabriker i nabobyen og forbind byerne med vej og tog.

Mvh
Mark

Fra : Emil Jensen

Dato : 19-02-03 22:41

Mange anbefaler at bygge i det små, og efterhånden bygge de ting som
indbyggerne udtrykker behov for.

Jeg gør det modsatte: Jeg har med held lånt 50.000-100.000 § og lagt veje ud
og zonet beboelseskvarter og tung industrikvarterer og få kommercielle
kvarterer, bygget en skole som kunne dække hele beboelseskvarteret,
ligesådan med en klinik, politi og brandvæsen. Kul-kraftværk og en vandpumpe
blev også bygget med det samme. Før jeg trykker på play, sætter jeg
skatterne på 9,0% på §, 8,0% på §§ og 7,0% på §§§ inden for alle tre
zone-typer. Så går de første ti år med underskud konstant. Det må ikke
overskride minus 100.000 § for så slutter spillet! Efter de 10 år, er gælden
betalt, og der skulle gerne være overskud hver måned, så efter nogle år er
din balance på 0. Efter yderligere nogle år og en mindre formue, kan du
udbygge byen. Men det er vigtigt, at du allerede i starten har bygget ALT
som som er nødvendigt for at byen fungerer grundlæggende, da du ikke kan
bygge noget i de 10-20 år din balance er i rødt.

Ovennævnte forklaring lykkedes ikke altid...

Mvh

Emil

Fra : Peter T.

Dato : 19-02-03 23:03

Emil Jensen wrote:

> Ovennævnte forklaring lykkedes ikke altid...

hehe

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 19-02-03 23:46

Emil Jensen skrev: (messageID: <news:b30tku$6gu$1@sunsite.dk>)

> Ovennævnte forklaring lykkedes ikke altid...

Næh, det vil jeg gerne tro - det er jo næste en rigtig Farum-model du
præsenterer :)

Men jeg vil give dig ret. Det er basalt set den bedste strategi.

--
Kasper Damkjær

http://damkjaer.net/
- nu med mere brun!

Fra : ChristianTC

Dato : 19-02-03 22:34

"peet_dk" <nospam> wrote in message
> [...]
> ikke kommet rigtigt gang i kontoerne... Har i nolge tips til hvad man skal

Hej Peet
Jeg har godtnok kun spillet SimCity 3000, men jeg tror at de ligner hinanden
meget med hensyn til hvordan man får en by op at køre. Man kører altid med
underskud et vist stykke tid i starten men det skulle gerne gå op igen. I
3000 er der et trick med kun at bygge områder der er 9*9 tern da "simmerne"
lol =O) i større områder kun vil bygge i udkanten, og dermed kan man sparre
en stor del af udgifterne til områder. Husk i starten at sætte skatten helt
ned da du alligevel ikke får noget særligt i skat i starten. Når du har
lokket en masse "Simmere" til din by kan du begynde at sætte skatten op igen
he he en rigtig ond taktik (tænk hvis politikerne benyttede sig af det
og så kradse penge ind til din tomme kasse. I starten er man nødt til at
spare nogle udgifter væk, som f.eks. politi, brand, skolesystem etc. men man
må aldrig spare på vejnettet og vandforsyning da det kan få katastrofale
følger, f.eks. at ens veje og vandrør ødelægges. Man skal heller ikke spare
alt for meget men find en balance.

Håber du kan bruge dette og jeg håber også at det virker i SimCity 4

MVH
Christian

Fra : Greatdane

Dato : 20-02-03 21:28

Til en så lille by behøver du kun en brandstation og knap nok en skole. Spar
de ting væk intil folk ikke vil flytte ind længere. Jeg starter altid med en
vindmølle, fremfor et stort kulkrafværk eller lign. for de er simpelthen for
dyre i drift til så lille en by. Husk også at bruge vandtårne istedet for
pumper der også er alt for dyre i starten. Kontorbygingerne begynder først
at dukke op meget senere når befolkningstallet er steget til mindst
5-10.000.