Hjælp til at spille online i CS
Fra : Pcman

Dato : 16-02-03 00:24

Hejsa NG.

Efter at have spillet Half-Life hos venner osv, har jeg besluttet mig for at
købe spillet, så jeg kan spille det hjemme og online på nettet. Også mere
for min søns skyld, der gerne vil spille CS. Og det har altså givet mig
mange problemer!

Jeg kan godt spille selve Half-Lige spillet. Jeg har installeret CS version
1.5.0.0 og kan godt komme ind i main menuen, samt se alle serverne. Men jeg
kan ikke spille på en eneste af dem???

Har også downloadet den seneste patch til HL fra sierra.com, men jeg kan
ikke få lov at installere den. Får at vide at jeg mangler en fil der hedder
tfc.exe og den findes ikke på min pc. Har søgt på google og fandt ud af, at
jeg kunne omdøbe hl.exe til tfc.exe og så instalere patchen, men så
fortæller den bare at min version af CS, er i et andet sprog??? :.-(

Det er da lidt underligt og da jeg dagligt roder med computer, så passer det
her problem mig ikke, da jeg nødigt ønsker at blive mere gråhåret sådan lige
med det samme Er der nogen der kender til problemet herinde, som kunne
hjælpe mig med en løsning.

Med venlig hilsen

Jarl Olsen

AMD 1,4
256 mb ram
Nvidia 64 mb
og en meeget utålmodig søn

Fra : Devast8or

Dato : 16-02-03 02:35

Pcman <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> købe spillet, så jeg kan spille det hjemme og online på nettet. Også mere
> for min søns skyld, der gerne vil spille CS. Og det har altså givet mig

Har du husket at opdatere HL før du installerer CS? IIRC er rækkefølgen:

HL
nyeste HL patch (husk at vælge den der er fra 1.0 til nyeste version)
nyeste version af CS (husk igen at vælge det hele, og ikke kun opdatering
fra sidste version. Vær iøvrigt opmærksom på at du skal have den CS fil der
hedder "mod" og ikke den der hedder retail).

> [...]
version
> 1.5.0.0 og kan godt komme ind i main menuen, samt se alle serverne. Men

Brug GamesSpy istedet, det er meget mere overskueligt IMO

> [...]
> jeg kunne omdøbe hl.exe til tfc.exe og så instalere patchen, men så
> fortæller den bare at min version af CS, er i et andet sprog??? :.-(

tfc.exe er Team Fortress startfilen. Jeg kan dog ikke lige huske om TFC
bliver installeret med den almindelige HL patch, elle om det kun ligger i
CS.

> [...]
lige
> med det samme Er der nogen der kender til problemet herinde, som

Nu har jeg da prøvet. Men det er meget lang tid siden jeg spillede CS sidst
så det kan være at noget er anderledes nu. Men prøv.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Kasper Aae

Dato : 16-02-03 12:25

On Sun, 16 Feb 2003 00:23:33 +0100, "Pcman"
> [...]

>med det samme Er der nogen der kender til problemet herinde, som kunne

Afinstaller det hele og geninstaller. Hent derefter Half-Life Update
Utility fra denne side, og brug den til at installere den seneste HL
patch:

http://www.sierra.com/games/half-life/support.html

Hent derefter CS Mod Full Install herfra:

http://www.counter-strike.net/mod_full.html

Så skulle det gerne virke.

--
Kasper

Fra : Pcman

Dato : 16-02-03 15:41

Hej DSC

Jeg takker mange gange for jeres hjælp. Kan nu logge på både quickstart og
serverlisten. Jeg skal nu lige opdatere grafikdriver, så spillet bliver
ordentligt at se på :)

Fortsat god weekend.

Jarl
--