C&C Generals - LAN spil
Fra : Martin Stebbing

Dato : 15-02-03 21:22

Jeg vil gerne kunne spille Generals på mit lokal netværk bestående af to
maskiner. Desværre har EA valgt at umuliggøre dette uden at man køber to
spil, da man skal bruge to CD keys. Jeg holder mig ellers altid til loven,
men jeg syntes det er MEGET groft at man skal punge ud to gange for at
spille det lokalt.

Er nogle evt. interesseret i at BYTTE en CD key? Det er selvfølgelig en
forudsætning at den KUN bliver brugt til LAN spil, da ingen er interesseret
i at få blokeret sin licens på nettet.

Jeg kan kun ærge mig over at udgiveren har valgt at bruge denne feje metode
for at sælge flere spil. Jeg køber kun originale spil, men at skulle betale
næsten 900 kr. for at kunne spille det samme spil i sit hjemme netværk, er
for meget....

Mvh

Martin Stebbing

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-02-03 22:41

Martin Stebbing wrote:
> [...]
> spil, da man skal bruge to CD keys. Jeg holder mig ellers altid til loven,
> men jeg syntes det er MEGET groft at man skal punge ud to gange for at

Hvorfor det - du har vil ikke tænkt at spille mod dig selv? Din kammerat
kan da bare købe et selv.

> [...]
> næsten 900 kr. for at kunne spille det samme spil i sit hjemme netværk, er

Jeg tror det er ret almindeligt kun at købe original spil

Men medmindre det er første gang du vil spille på et netværk, så kan det
næsten ikke være en overraskelse at der skal købes et spil per deltager.
Sådan er det ihvertfald med næsten alle andre spil, og det er kun
rimeligt eller hvor går grænsen? Ved 5 spillere, 10...? Jeg er endda
sikker på det står uden på æsken et eller andet sted at der skal være en
original per spiller.

Mvh

Bruno

Fra : Martin Stebbing

Dato : 16-02-03 21:22

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> Hvorfor det - du har vil ikke tænkt at spille mod dig selv? Din kammerat
> kan da bare købe et selv.

Jeg giver dig helt klart ret i at man selvfølgelig skal købe sine egne spil.
Men jeg har også gæster som ikke selv har en PC, så egentlig syntes jeg det
er lidt meget at forlange af dem.

> [...]
> rimeligt eller hvor går grænsen? Ved 5 spillere, 10...? Jeg er endda
> sikker på det står uden på æsken et eller andet sted at der skal være en

Jeg kan nævne adskillige titler der ikke kræver separat CD-key for at kunne
spille det i et LAN. Battlefield 1942 f.eks, som også er et EA game. Man kan
selvfølgelig ikke, og burde heller ikke kunne spille på Internettet ved brug
af den samme CD-key.

Martin

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 16-02-03 21:48

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rimeligt eller hvor går grænsen? Ved 5 spillere, 10...? Jeg er endda
> sikker på det står uden på æsken et eller andet sted at der skal være en

Sludder, jeg ved ikke hvordan det er med Generals, men flere af de
foregående spil i Command&Conquerserien kom med to cd'er pr. æske og man
kunne spille to på internettet med samme cd-key. Det har jeg selv gjort med
Red Alert2

Fra : Kasper Aae

Dato : 15-02-03 23:55

On Sat, 15 Feb 2003 21:21:54 +0100, "Martin Stebbing"
<martians@tdcadsl.dk> wrote:

>Er nogle evt. interesseret i at BYTTE en CD key? Det er selvfølgelig en
>forudsætning at den KUN bliver brugt til LAN spil, da ingen er interesseret
>i at få blokeret sin licens på nettet.

Kan du ikke bare bruge en cd-key generator til installering #2? Check
Kazaa eller lign.

--
Kasper