saltning----hvorfor!!
Fra : Malik Reiding

Dato : 18-03-01 00:53

hej alle,

ok alle klager over salt, hvilket jeg godt kan forstå!! det er da den
dummeste måde at sikre vejene på! jeg bor på grønland, og salt er da det
sidste der bliver hældt på vejene!! sand er alt der bliver brugt, og når så
asfalten kommer frem, ja så bliver de bare fejet med sådan en
lastbilsfejefidus!! det virker super!!
salt det får dæk og gummi til at mørne, får ting til at ruste og ligger
grimme belægninger på resten!
jeg føler med jer... og nu hvor jeg flytter til dk, ja så må der gøres noget
ved det! ellers kommer busaen jo alt for sent frem fra vinterhiet!!

hilsen
malik
hayabusa
-----
Malik Reiding

mail: malikules@mac.com
web: http://homepage.mac.com/malikules

Fra : Karsten Bo Malten

Dato : 18-03-01 01:45

Det kan vi vist kun være enige om. I Sverige/Norge bruger de også
sand. At være glad for motorkøretøjer og bo i Danmark hænger ikke
rigtigt sammen....

Karsten,
K1200RS

Fra : Thomas Makro

Dato : 18-03-01 08:31

On Sun, 18 Mar 2001 00:45:04 GMT, malten@doktor.dk (Karsten Bo Malten)
wrotE:

>Det kan vi vist kun være enige om. I Sverige/Norge bruger de også
>sand. At være glad for motorkøretøjer og bo i Danmark hænger ikke
>rigtigt sammen....

Mon ikke det er fordi at kloakkerne ikke er så glade for sand? Bare et
gæt...

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Armand

Dato : 18-03-01 11:57

Thomas Makro <Makro@CyberFJERNjunkie.dk> skrev i en

> Mon ikke det er fordi at kloakkerne ikke er så glade for sand? Bare et
> gæt...

Jup!
Mon ikke at der bruges salt i svenske storbyer også?

Her i DK er forekomsten af glat føre så meget mere sporadisk (se blot
denne vinters føre!) end måske for sveriges og ihvertfald grønlands
vedkommende, at jeg godt kan følge tankegangen med at "det liige skal
heve et lag salt så det smelter, og så ser vi nok ikke mere sne i år!"

Derudover virker salt kun ved let frost (saltvand (havvand) kan jo også
fryse!), hvilket Grønland og de nordligere egne af Sverige ihvertfald
ikke
kan påstå at være med på!

Til gengæld har jeg et indtryk af at sand holder sne løst, således at
det ikke fastkøres i kager, og dét kunne det danske
snerydnings-beredskab måske lære af, eftersom der ofte blot saltes i
selv den vildeste snestorm/fygning og kun afskrabning (af de voldsomste
forekomster) og ikke maskin-fejning er muligt senere!?

--
Armand.

Fra : Michael Haahr

Dato : 18-03-01 09:21

> [...]

noget
> ved det! ellers kommer busaen jo alt for sent frem fra vinterhiet!!

I det mest af europa bruges der salt til at sikre imod glatføre, sommetider
også salt blandet med sand, grunde til at man burger salt er at det er det
bedst og hurtigste middel, og hvis man brugte sand, ville der med den
hassaderede kørsel vi ser i Danmark, ikke været meget sand tilbage på vejen,
efter at et par biler har kørt på vejen. Sanden bliver simpelthen slynget af
vejen, og så kan is på ny dannes, dette problem ser man ikke i lige så stort
omfang med salt. På Grønland, kan jeg godt forstille mig at man kun bruger
sand, pga. at det er så koldt. Fryser det over 6-8grader, gør salt nemlig
kun vejen endnu mere glatte.

Ikke fordi at jeg elsker salt, hader det, men der er vidst ikke rigtig noget
at gøre.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-03-01 12:08

Vi kunne undvære både salt og sand! Det er helt hysterisk som der saltes,
selv små biveje får en tur (især søndag nat, hvor taxameteret tikker
livligt).

Saltning er falsk tryghed. Hvem kan garantere at der ikke er huller i
saltspredningen? Ingen! Jeg ser hvert år usaltede steder, i år netop i et
sving. Ved saltning presses farten langt over det fornuftige. Hvis alle
kører langsomt nok, kan der kun komme lidt buler ud af det, men som det er
nu bliver der dræbt mennesker!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : PHK

Dato : 18-03-01 18:31

"Michael Haahr" <michael-h@email.dk> skrev i en meddelelse

> Fryser det over 6-8grader, gør salt nemlig kun vejen endnu mere glatte.

Salt mister sin virkning ved minus 7 grader. Så der er en mening med
galskaben

--
_
|_|

Fra : Asger Steffensen

Dato : 18-03-01 18:22

"Malik Reiding" <malikules@mac.com> wrote in message

> hilsen
> malik
> hayabusa

Ikke for at være fræk, men jeg har været i Grønland, og hvor i alverden
findes der en strækning man kan udnytte en Hayabusa på? (måske undttaget
startbanen i Søndre Strømfjord .

Asger
ZX-10

Fra : Albert

Dato : 18-03-01 19:50

> Ikke for at være fræk, men jeg har været i Grønland, og hvor i alverden
> findes der en strækning man kan udnytte en Hayabusa på? (måske undttaget
> startbanen i Søndre Strømfjord .

)))))) Men nu er der jo det der med lav moms og afgifter (om nogen),
og så
dur det da ikke en GN250....

mvh Albert

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-03-01 20:09

Albert skrev:

> )))))) Men nu er der jo det der med lav moms og afgifter (om nogen),
> og så
> dur det da ikke en GN250....

Malik har vistnok pipfuglen stående i DK svjh.
På grønland skal man da have snescootere
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Malik Reiding

Dato : 19-03-01 00:26

ikke frækt overhovedet!!!
busa'en står i dk og venter glad på mig... lander d. 9. april! ses derude!
ville nødig have den heroppe..... der er min snescooter rigeligt!

malik

Fra : N/A

Dato : 19-03-01 15:00

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 19-03-01 15:00

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> få heller din snescooter med sådan som vejret er lige nu (snestorm i kbh)

Snestorm og snestorm...det sner...der ligger ikke engang 2 cm, sne ...på nær
i driverne sæfø'li'....vejbanerne ser fine ud..lidt våde...men ok....

LAsse
CBR1000f & Karin

Fra : Karsten Bo Malten

Dato : 19-03-01 23:15

Ja, jeg får det helt dårligt.

Jeg så en GSXF'er nede på gaden uden cover. Jeg synes alligevel også,
at det var bedre at vente med at hive maskinen ud... Jeg fornægter
vinteren.

Mod plusgrader og ingen nedbør,

Karsten
K1200RS