TIP: Musik fra computerspil
Fra : David Lebech

Dato : 12-02-03 17:26

Hej alle,

Næsten alle har prøvet at spille et spil, hvor man ville ønske, at man havde
musikken. For mit vedkommende var Grim Fandangos musik simpelthen genial i
mine ører (i hvert fald i spillet :), og efter lidt søgen på nettet, fandt
jeg denne side:
www.synsoniq.com
Her kan man købe musik på cd fra alverdens computerspil (bl.a. Tekken og
Metal Gear Solid). Det er lidt dyrt, men er man en stor nok fan, er man vel
ligeglad med prisen (det skal lige siges, at jeg ikke kender noget til deres
service og levering, da jeg ikke har prøvet at bestille hos dem endnu)

God fornøjelse!
Mvh
David Lebech

Fra : /Ole

Dato : 12-02-03 18:47

Øhhhhhh................................. Var det ikke både lettere og
billigere at rippe musikken fra spillet???

/Ole

Fra : ChristianTC

Dato : 12-02-03 20:10

"/Ole" <ole_ryo@mail1.FJERNDETTEstofanet.dk> wrote in message
> Øhhhhhh................................. Var det ikke både lettere og
> billigere at rippe musikken fra spillet???

> [...]

Jeg synes det er et rigtig godt koncept =O) Og til Ole: Det kan man
selvfølgelig også, men hvis man er en stor fan af et eller andet spil kan
jeg da godt forestille mig at det må være rart at have det originale
soundtrack.

MVH
Christian

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 13-02-03 11:07

ChristianTC wrote:

> [...]
> selvfølgelig også, men hvis man er en stor fan af et eller andet spil kan
> jeg da godt forestille mig at det må være rart at have det originale

Enig, dertil kommer at ofte så er lyden som følger med spillene
komprimeret og måske hakket op, således at musikken kan tilpasse sig
situationen uden at skifte melodi - det ser man fx. i Unreal og mange
andre FPS spil.

Mvh

Bruno

PS. Med No One Lives Forever fulgte soundtracket med som bonus CD.

Fra : Kasper Aae

Dato : 13-02-03 19:38

On Wed, 12 Feb 2003 17:25:44 +0100, "David Lebech" <lebech@privat.dk>
wrote:

> [...]
>service og levering, da jeg ikke har prøvet at bestille hos dem endnu)

Scumm Revisited can rippe ting fra LucasArts gamle SCUMM adventure,
samt nogle af de nye, heriblandt Grim Fandango.

http://scummrev.mixnmojo.com

--
Kasper