Jeg er grædefærdig.
Fra : Niels Pein

Dato : 17-03-01 21:02

Sikke dog en kæmpe skuffelse.

Min gamle TransAlp gik ikke så godt længere sidste år, og jeg havde snakket
med værkstedet om at vi lige så godt kunne sætte en anden motor i. Det kunne
han ordne nemt og hurtigt for ca. 12.000 kr. og så ville jeg have en maskine
der nærmest føltes som ny.

13. januar i år fik han den ind, for jeg havde sparet lidt penge sammen. Han
fandt en nyere brugt motor, og den kunne han sætte i og lave fuldt service
for 18.000. Ups, mange penge, men jeg sagde ok.
I dag var den færdig. Jeg var nede og hente den med traileren, trillede lige
lidt frem og tilbage på parkeringspladsen nærmest bare for at høre den igen,
og snakkede lidt med ham. Han sagde den tøvede lidt hvis man gav fuld gas
ved 3.500 omdr. indtil den kom over 5.000 men jeg kunne komme ned efter ca.
1000 km. så ville han justere den. Jeg synes ikke det lød så godt, for det
var lidt det der var problemet før også. Men jeg betalte 18.000 og så hjem
og sætte kåbedelene på igen.

Der var lidt småting der ikke virkede (baglyspæren sprunget f.eks.), så
service var der åbenbart ikke lavet meget af, men det værste var da jeg så
skulle ud at køre. Den kan nærmest overhovedet ikke køre! Kun under 3000
omdr. går den pænt. Den er ekstremt vanskelig at få over 90 km/t, og den kan
overhovedet ikke trække op ad en bakke! Det er meget tæt på at være lige så
dårligt som før. Symptomerne er nøjagtigt de samme som før, og aldrig i mit
36 årige lange liv har jeg følt mig så snydt. Hvis det ikke var fordi
motoren har en anden farve, og jeg fik den gamle med hjem i en kasse, så
ville jeg tro det var samme motor stadigvæk. Den gamle kørte lige så godt en
dag jeg lige havde sat 4 nye tændrør i.
Og det har jeg givet 18.000 for. Shit shit shit shit shit SHIT.

At køre 1000 km. på den i den stand kan jeg slet ikke forestille mig.
Desuden sidder gashåndtaget "fast" (går ikke selv tilbage) og da den går så
dårligt i motoren, at man uforvarende drejer håndtaget i bund i et forsøg på
at få den til at flytte sig, så er det ikke sjovt når håndtaget ikke selv
går tilbage.

Han får den tilbage på mandag, og så får han købelovens 3 muligheder:
1) Handlen går tilbage.
2) Han finder en anden motor igen, og laver et ordentligt serviceeftersyn
oveni, og det er ikke mit problem hvor mange penge han evt. mister på det.
3) Han får den nuværende motor til at gå ordentligt, OG jeg får et ganske
kraftigt prisnedslag, og det er stadig ikke mit problem hvis han er blevet
snydt med den motor han har fundet.

Når dette engang er afsluttet skal der nok komme en værstedsanmeldelse på
DMCN, men indtil da må vi lige se. Måske ender det hele lykkeligt.
Lige nu er jeg bare så rasende som jeg aldrig nogensinde har været før.

Pein
(der tilsyneladende skal til bakkeåbning på offroad'eren)

For helvede da også. Verdamt. Merde.

Fra : vatne

Dato : 17-03-01 22:08

Hej Pein.
Har lige læst (17.03.01 kl. 21:54) dit indlæg på nyhedsgruppen
dk.fritid.motorcykel, vedr. din Transalp. Du har min dybeste medfølelse.
Resten af aftenen burde vi gå med sørgebind. Her ved siden af min PC, ligger
en rulle tape. Jeg tror jeg laver et sørgebind med det samme....

Håber alt godt til på mandag.
Vi ses forhånbenligt næste weekend
Lars Vatne i Helsingør...

Fra : Niels Pein

Dato : 17-03-01 23:28

vatne skrev ...

>Håber alt godt til på mandag.

Tak. Men weekenden _er_ totalskadet

>Vi ses forhåbenligt næste weekend

Tja. Jeg føler mig meget fattig lige nu, efter at have givet 18.000 kr. for
absolut intet.

Pein, (nedtrykt)

Fra : Allan jørgensen

Dato : 17-03-01 23:37

Niels Pein <niels@pein.dk> skrev i en
> Tak. Men weekenden _er_ totalskadet
> Tja. Jeg føler mig meget fattig lige nu, efter at have givet 18.000 kr.
for
> absolut intet.
>
> Pein, (nedtrykt)

damn, jeg håber det går godt ellers må vi boykotte den forhandler.
det er bare det værste mareridt jeg kan forestille mig man kan komme ud for
hos en forhandler.

håber på godt nyt mandag.

Allan(fzr600us)som kørte i haglvejr igår

Fra : Armand

Dato : 18-03-01 02:06

> [...]
> ganske kraftigt prisnedslag,
> ........................Lige nu er jeg bare så rasende som jeg aldrig

Surt show - Modtag mine dybeste kondolencer!

Man _skal_ altså lave tingene selv.
Tilsyneladende er der ingen sammenhæng imellem udgift og resultat, selv
ved et etableret værksted :-/

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-03-01 22:15

"Niels Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> dag jeg lige havde sat 4 nye tændrør i.
> Og det har jeg givet 18.000 for. Shit shit shit shit shit SHIT.

Sikke en gang forbandet svineri!

Ned til ham med det samme, og tag ikke cyklen med derfra før han har givet
dig en af de 3 løsninger - for han vil snadsynligvis prøve med en smøre jeg
har hørt før: Nåja, når man køber en brugt motor, er det jo ikke en ny man
får...

Det er muligt han selv er blevet tørret da han købte motoren (højst
sandsynligt), men det er HANS problem!

Rittig

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-03-01 17:39

Niels Pein <niels@pein.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ylPs6.5973$44.530780@news010.worldonline.dk...
> [...]

> Pein
> (der tilsyneladende skal til bakkeåbning på offroad'eren)

Jeg føler med dig.
Hvilket værksted var det, hvis de er med i MFF kan du klage den vej igennem.

Jesper
CX500

Fra : Niels Pein

Dato : 18-03-01 21:29

Jesper Pedersen skrev ...
>Hvilket værksted var det, hvis de er med i MFF kan du klage den vej
igennem.

Jeg ved ikke om de er med i MFF.
Jeg vil ikke sige hvem det er endnu. De skal have en chance for at rette
fejlen på en ordentlig måde.

Pein (bitter)

Fra : Asger Steffensen

Dato : 18-03-01 17:54

"Niels Pein" <niels@pein.dk> wrote in message
> Sikke dog en kæmpe skuffelse.
> KLIP

Tak skæbne for noget møg!! Min dybeste medfølelse!
Det er bare med at komme ned og klage ASAP, så han ikke kan påstå at du ikke
straks henvendte dig.
Hvor langt havde den gamle maskine egentlig gået? At skifte hele motoren er
en drastisk beslutning.

Ikke fordi jeg vil gnide salt i såret, men jeg fik ny motor på ZX-10'en
sidste år. Her var tale om en fabriksny motor som jeg svineheldigt faldt
over til 11,5kkr. (billigt!). Derudover kostede det ialt godt 4kkr hos
Lydmuren at få den gamle pillet ud og den nye lagt i, og (omtrent) alting
var helt ok da jeg hentede den.
Jeg ved ikke om Honda motorer er dyrere, men det er da en mindre motor, og
derfor synes jeg det virker lidt dyrt.

Men held og lykke!, og hold os lige opdateret om den kedelige sag her på ng.

Venligst,
Asger
ZX-10

Fra : Niels Pein

Dato : 18-03-01 21:24

Asger Steffensen skrev...
>Hvor langt havde den gamle maskine egentlig gået? At skifte hele motoren er
>en drastisk beslutning.

134.150 km. Ind imellem lidt hårdt kørt, og en enkelt gang (ved omkring
90.000) var jeg uforsigtig med olieniveauet.

>Men held og lykke!, og hold os lige opdateret om den kedelige sag her på
ng.

Takker. Og jeg skal nok skrive hvordan det går.

>Venligst,
>Asger
>ZX-10

Flot maskine.

Pein
(stadig helt nede i kulkæleren.
konen har ikke hørt mange kvæk fra mig denne weekend)

Fra : Asger Steffensen

Dato : 19-03-01 23:50

> Asger Steffensen skrev...
> >
> 134.150 km. Ind imellem lidt hårdt kørt, og en enkelt gang (ved omkring
> 90.000) var jeg uforsigtig med olieniveauet.

Ok, i så fald er det måske ikke så drastisk.
Hvor meget olie bruger en Honda V2 med den statistik?

Mange tak (rødme)

Asger

Fra : Niels Pein

Dato : 20-03-01 21:54

Asger Steffensen skrev ...
>"Niels Pein" wrote
>>
>Ok, i så fald er det måske ikke så drastisk.
>Hvor meget olie bruger en Honda V2 med den statistik?

Min er nok atypisk, men mellem 2 og 7 liter pr. 1000 km.
2 hvis jeg kun kører langsomt og stille og under 3500 omdr.
7 hvis vi lige skal hurtigt til den anden ende af landet på motorvej.
(så holder folk bagved afstand

Derfor havde jeg ikke kørt på den i et godt stykke tid, før jeg endelig
besluttede at ofre store penge på den.
Men jeg har hørt om TransAlp'er der har kørt 300.000 km. uden problemer. De
må have kørt pænt.

Mvh. Pein

Fra : Niels Pein

Dato : 19-03-01 10:53

Niels Pein skrev ...
>Sikke dog en kæmpe skuffelse.

** snippe **

>Når dette engang er afsluttet skal der nok komme en værstedsanmeldelse på
>DMCN, men indtil da må vi lige se. Måske ender det hele lykkeligt.
>Lige nu er jeg bare så rasende som jeg aldrig nogensinde har været før.

Jeg var lige nede og brokke mig. Indtil videre har vi fundet en acceptabel
løsning, og hvis det ikke lykkes for ham, så pengene tilbage.
Og det er jo i orden, så lad os lige se.
Jeg skal nok holde Jer underrettet.

Pein
MCTC - DMC - DMU - AORMCK - DORMCK - FDM
(uha det var mange medlemsskaber)

Fra : Jakob Barfod

Dato : 19-03-01 12:37

> Jeg var lige nede og brokke mig. Indtil videre har vi fundet en acceptabel
> løsning, og hvis det ikke lykkes for ham, så pengene tilbage.
> Og det er jo i orden, så lad os lige se.
> Jeg skal nok holde Jer underrettet.

Husk i øvrigt, at FDM også yder gratis juridisk assistance for mc-ejere. Det
kræver selvfølgelig, at man er medlem, men i en sag til kr. 18.000,- er det
vel værd at overveje? Jeg kan anbefale deres service.

--
Jakob (som er 4-5000 postings bagud. Men jeg haler ind!)
GSX750FN (rask. Hurra.)

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 19-03-01 21:08

> Sikke dog en kæmpe skuffelse.

Puha - det er godtnok sur nummer!

--
Rasmus

Alle dyr er lige... Men nogen dyr er mere lige end andre!