RR125std
Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 17-03-01 20:57

Hejsa...

Jeg er godt tændt på at gå ud for at anskaffe mig en 125'er til ræs.
Følgende spørgsmål er dukket op:
Hvad vil en rimelig pris for en 125'er være ? Der findes ikke så mange til
salg, så hvad prisniveauet er ved jeg ikke. Er følgende en ok pris ?
--
Road Racer Aprilia RS125 std. årg. 96 m. nyere Kæde/bremser. Medfølger mange
dele bla. nyt stempel, tændrør, gearinger, dysesæt, greb, fodhvilerkonsoler,

Hvad skal man regne med det koster at holde maskinen kørende en sæson? Dæk,
benzin, licens/forsik./banegebyr, div. vedligeholdelse , osv...

Hvornår vil der igen blive kørt på Støvrings køretekniske, så man kan komme
ud og snakke med nogle der allerede er igang ?

Får jeg svar nok, kunne resultatet blive at jeg slagter grisen, og
investerer i løbet af ugen...

Steen

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-03-01 22:05

On Sat, 17 Mar 2001 20:57:06 +0100, "Steen D. Pedersen"
<sdp@mailme.dkFJERNDETTE> wrote:

>Jeg er godt tændt på at gå ud for at anskaffe mig en 125'er til ræs.

Det forstår jeg godt

>Følgende spørgsmål er dukket op:

Bare vent der kommer helt sikkert flere

>Hvad vil en rimelig pris for en 125'er være ?

Afhænger naturligvis af model og stand og specielt om det er en
tidligere racer,hvilket jeg vil anbefale.I den billige ende er ældre
AF1'ere der kan fås til ca. 7-10 K.Der er enkelte NSR125'ere som jeg
dog ikke vil anbefale,RS125 og Mito ligger omkring 12-16 K.

> Der findes ikke så mange til
>salg, så hvad prisniveauet er ved jeg ikke. Er følgende en ok pris ?

<snip>

Forudsat at den ikke fejler noget så ja,det er ca. prisniveauet for
dem.

>Hvad skal jeg kigge specielt efter ved køb af sådan en to-takter ?

Where to begin ?? )...jeg tror jeg vil overlade scenen til
2-taktsnisserne (Rune m.fl).

>Hvad skal man regne med det koster at holde maskinen kørende en sæson? Dæk,
>benzin, licens/forsik./banegebyr, div. vedligeholdelse , osv...

Dæk ca. 2 sæt a ca. 2.000 kan vel gøre det,benzin - svært at
sige,afhænger naturligvis fuldstændig af hvor meget du vil køre.

Licens
http://www.dmusport.dk/roadrace/Info%20RR/OMRR.htm#Licenspriser

Denne er i princippet betaling for en basal ulykkesforsikring,du kan
tegne en tillægsforsikring,således at den største med dækning for
omtrent alt løber op i ca. 3.000

Banegebyr afhænger også af hvilke serier/løb (DM/NM) du vil stille op
i,men typisk omkring 700-1200 pr. klasse pr. løb se mere på:

http://www.dmusport.dk/roadrace/Lobsanmeldelse/Tilleags.htm

Vedligeholdelse..... Hmmmm fra 0 kr og opefter ), bl.a afhængig af
hvor meget du crasher ...

Dertil kommer en transponder: leje pr. sæson 600 købspris 1500 for en
AMB160

Klubmedlemsskab ca. 3-400 kr.

Rygbeskytter (6-800) hvis du ikke har det,og ellers noget godt udstyr

Og ikke mindst transport,planlægger du at køre løb i det øvrige
skandinavien bliver det hurtigt dyrt.

>Hvornår vil der igen blive kørt på Støvrings køretekniske, så man kan komme
>ud og snakke med nogle der allerede er igang ?

Dunno.

>Får jeg svar nok, kunne resultatet blive at jeg slagter grisen, og
>investerer i løbet af ugen...

Det er forhåbentlig en stor gris......

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 17-03-01 22:31

"Michael K. S." <Michaelks@image.dk> wrote..

> [...]
> Banegebyr afhænger også af hvilke serier/løb (DM/NM) du vil stille op
> i,men typisk omkring 700-1200 pr. klasse pr. løb se mere på:

Av.. I starten kan man vel nøjes med at træne. Hvad er prisen normalt for
det ? (RRH skriver 60.- for ikke medlemmer)

> Vedligeholdelse..... Hmmmm fra 0 kr og opefter ), bl.a afhængig af
> hvor meget du crasher ...

Ok. Dvs. jeg skal ikke sætte noget af til det :)

> Dertil kommer en transponder: leje pr. sæson 600 købspris 1500 for en
> AMB160

-Og denne er vel også kun påkrævet ved deltagelse i rigtige
løbsarrangementer ?

> Rygbeskytter (6-800) hvis du ikke har det,og ellers noget godt udstyr

Jeg forventer ikke at spare på dette punkt. Så hellere starte på en ældre
maskine...

> Det er forhåbentlig en stor gris......

Hvor der er en vilje, er der en vej.. :)

Tak for svarene.

/Steen

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-03-01 22:46

On Sat, 17 Mar 2001 22:31:20 +0100, "Steen D. Pedersen"
<sdp@mailme.dkFJERNDETTE> wrote:

>Av.. I starten kan man vel nøjes med at træne.

Se'fø'li kan man det og jeg tænkte egentlig også på, at det nok var
det du ville i første omgang,men tog ligesom resten med for at give et
indtryk af omkostningerne ved løbsdeltagelse...Det er F**king dyrt :-/

> Hvad er prisen normalt for
>det ? (RRH skriver 60.- for ikke medlemmer)

Men du skal da være medlem ikke ,prisen for at træne på Støvring
nævnte Mads på et tidspunkt,det var vist et yderst symbolsk beløb.

>Ok. Dvs. jeg skal ikke sætte noget af til det :)

Ja - det passer vist sådan ca. )

>-Og denne er vel også kun påkrævet ved deltagelse i rigtige
>løbsarrangementer ?

Ja.

>Jeg forventer ikke at spare på dette punkt. Så hellere starte på en ældre
>maskine...

U have chosen wisely !!

>Hvor der er en vilje, er der en vej.. :)

Just do it ®

>Tak for svarene.

De nada,nøjes du med at træne på det lokale køretekniske anlæg behøver
det faktisk ikke koste alverden .....Men kan du det ??

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 17-03-01 23:25

> [...]
> det du ville i første omgang,men tog ligesom resten med for at give et
> indtryk af omkostningerne ved løbsdeltagelse...Det er F**king dyrt :-/

Ok. Det lyder rimeligt overkommeligt, såfremt man kan nøjes med træning.
Hvis jeg så bare lover mig selv ikke at styrte, så får jeg jo så mange penge
tilovers, at jeg kan deltage i de rigtige løb engang.

> Men du skal da være medlem ikke

Jo. Beløbet var bare nævnt for at få et tal på bordet.

> [..]nøjes du med at træne på det lokale køretekniske anlæg
> behøver det faktisk ikke koste alverden .....Men kan du det ??

Ja da... (Naiviteten længe leve)

/Steen

Fra : Armand

Dato : 18-03-01 11:55

Steen D. Pedersen <sdp@mailme.dkFJERNDETTE> skrev i en
> [...]
penge
> tilovers, at jeg kan deltage i de rigtige løb engang.

Først om løbsudgifter: Prisen for deltagelse i trackdays har helt
og holdent overgået hvad en DM-løbsweekend koster. Folks villighed til
at betale for at risikere deres gademaskiner under trackdays, sætter
ligesom lidt dit "F**king dyrt" i relief!?

Til Steen:
Tro du blot på at man kan ligge og køre sikkert :-/
For det første er det vel ikke for at ligge og lulle at du vil på bane,
og for det andet kan man ikke undgå at trykke til den bare efter et par
omgange.
Mikael og jeg kender begge en fra Odense, som på lånt materiel (som
burde mane til besindighed), satte alt over styr for at komme forbi en
14-årig efter blot 4-5 omgange!! Heldigvis var det kun ham selv
(kravebenet) at det gik ud over
Man skal ikke have været til træning mange gange før ønsket om at komme
ud i en rigtig start (hvilket ikke forekommer til træning!) melder sig.
Så regn blot med at engagementet og udgifterne eskalerer hastigt, når
først man er i gang!

Man får ikke lov til at møde frem og køre ved andet end "sorte"
Trackdays, med mindre at man har løst DMU licens á ca 1100,- kr -
Hvilket igen betinger at man er medlem af en DMU-klub forinden!

--
Armand.

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 18-03-01 13:54

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote..

> [...]
> For det første er det vel ikke for at ligge og lulle at du vil
> på bane, og for det andet kan man ikke undgå at trykke

Klart. Jeg regner da heller ikke med at køre i sneglefart. Det er bare
lettere mentalt at få overtalt pengepungen, hvis beløbet ikke (initielt
synes så højt.

> Så regn blot med at engagementet og udgifterne eskalerer
> hastigt, når først man er i gang!

Den tid, den glæde..

/Steen

Fra : Armand

Dato : 18-03-01 02:04

Michael K. S. <Michaelks@image.dk> skrev i en

> Dæk ca. 2 sæt a ca. 2.000 kan vel gøre det,

Næppe nødvendigt!
Hvis ikke at der races ihærdigt ugentligt (i Herning - Som forøvrigt
ikke
slider vildt på dæksiderne grundet kombinationen af et smalt banelegeme
(=asfalt-stier!) og skarpe vinkelrette hjørner (á kryds!)), går der ikke
så meget dæk til!

Mine egne erfaringer kommer fra RGV (som er en noget tungere motorcykel,
og dermed belaster dækkene voldsommere!), med mine 90 kg på nakken (=
ditto argumenter!):
De første sæson'er á 6-7 løbs-weekends, skiftede jeg ét dæk og et sæt
forbremseklodser årligt.
Først under min 3. sæson kom mine omgangstider (= kørsel) ned på et leje
hvor dækkene begyndte at fnulre tydeligt, hvorved der gik et sæt til pr.
sæson - Denne statistik holdt min glorværdige karriere ud!

Der var selvfølgelig typer i klassen, som ikke kunne stille til løb
uden nye dæk og stempler. Og samme typer findes såmænmd også i 125'er
prod; men
dette vil kun være (psykologisk nødvendigt?) overkill for en rookie!

--Armand.

Fra : Rune Larsen

Dato : 18-03-01 11:59

"Michael K. S." <Michaelks@image.dk> wrote in message

> Where to begin ?? )...jeg tror jeg vil overlade scenen til
> 2-taktsnisserne (Rune m.fl).

Mange tak, mange tak.
Men det er jo samme smøre som for en 4T motor. Man får intet ud af bare at
stå og kigge på den, og man kan næppe hellere få sælger til at skille hele
motoren ad så man kan se den indvendigt. Det er principielt de samme regler
der gælder. Forskellen er bare at på en 2T'er er stempler sliddele, og man
behøver ikke bekymre sig om de dersens knaster og det halløj der er sat til.

UNdersøg om den er blevet vedligeholdt med stempler/ringe, og ellers det
sædvanlige.
Lyt om der er nogen raslelyde. Metallisk klirren ved tomgang tyder på at den
trænger til nye ringe.

/Rune

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 18-03-01 16:04

> Jeg er godt tændt på at gå ud for at anskaffe mig en 125'er
> til ræs.
> Følgende spørgsmål er dukket op:

Ok. "Min" RS'er er desværre blevet solgt til anden side. Hvilke andre
maskiner skal jeg kigge efter ?

RG125, Mito, NSR, TZR ?

Der er nogle RG125'ere i DBA. Er det evt. interessant ? (Husk på at
maskinens performance nok ikke er så vigtig, men derimod muligheden for at
købe stumper til overkommelige penge er...)

Steen

Fra : Rune Larsen

Dato : 18-03-01 16:15

"Steen D. Pedersen" <sdp@mailme.dkFJERNDETTE> wrote in message

> [...]
> maskinens performance nok ikke er så vigtig, men derimod muligheden for at
> købe stumper til overkommelige penge er...)

Jaah, TZR!
Eller, jeg mener, den kan da ihvertfald få stumper til...
Den mangler et par heste og er et par kg for tung, men ellers er den da
meget sød.
Mitoen er nok det optimale, men jeg ved ikke hvad det koster at holde sådan
et apparat kørende. Er reservedelspriser lisså høje (eller måske værre) end
Aprilia?

/Rune

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 18-03-01 22:02

"Steen D. Pedersen" <sdp@mailme.dkFJERNDETTE> wrote...
> Ok. "Min" RS'er er desværre blevet solgt til anden side. Hvilke
> andre maskiner skal jeg kigge efter ?

Ok. Jeg kan ligeså godt indse det. Som Armand tidligere har skrevet, så er
selv RR-karle modedyr.
Jeg vil meget gerne have en RS'er.. Hvis man nu forestiller sig at man køber
en standardcykel, hvad skal der så til, førend man har det der skal til ?
Jeg kan umiddelbart kun komme på kåben samt eventuelle standere. Hvad kan
man forvente der følge med, hvis man køber en allerede race-prepped maskine
?

-Håber ikke det bliver fo rmeget med alle disse basale spørgsmål...

/Steen

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-03-01 22:45

On Sun, 18 Mar 2001 22:01:32 +0100, "Steen D. Pedersen"
<sdp@mailme.dkFJERNDETTE> wrote:

>Ok. Jeg kan ligeså godt indse det. Som Armand tidligere har skrevet, så er
>selv RR-karle modedyr.

Tsk-tsk-tsk...det var ikke længe det holdt hva' ,hvor er det nu
lige jeg har hørt den historie før ......

>Jeg vil meget gerne have en RS'er.. Hvis man nu forestiller sig at man køber
>en standardcykel, hvad skal der så til, førend man har det der skal til ?
>Jeg kan umiddelbart kun komme på kåben samt eventuelle standere.

Ikke meget,alene i og med det er en std. klasse.... lidt gearinger, og
evt. framesliders og ekstra instrumenter eller tilpasning af dem du
har, det er vel stort set alt (+ plus nogle ting i småtingafdelingen).
Husk dog at replica-plastic er mere end kåben,du skal også bruge en
sædeenhed og evt. skærme.Typisk koster en komplet plasticenhed
(rettelig glasfiber) fra ca. 3-3.500 kr fra ny af...og det er ikke
carbon/kevlar vi taler så

I princippet er der heller ikke noget der forhindrer dig i at køre med
originalkåbe (det er slet ikke sikkert den er sådan at komme af med
umiddelbart) ,_men_ det kan kun blive dyrere af at skulle opfinde
hjulet på ny og bruge en std. cykel som udgangspunkt,desuden kan det
nu også blive svært nok at finde en brugt uden afgift.Slap af - nyd
vinteren ,der skal nok komme en raceklar RS'er mere til salg

>Jeg kan umiddelbart kun komme på kåben samt eventuelle standere. Hvad kan
>man forvente der følge med, hvis man køber en allerede race-prepped maskine

Meget variabelt,ofte gearinger,kåbedele og standere,men ellers alt
mulig mærkeligt skrammel som dæk,instrumenter,dækvarmere,stempler,
cylindre,hjul m.m,umuligt at forvente noget specifikt.Da jeg købte min
RS250-banecykel fornylig var der front/bag-standere,gearinger,ekstra
kåbeglas,et sæt originalkåbedele,et ekstra sæt instrumenter,støtteben,
blinklys,spejle m.m.Som hovedregel betaler man ikke meget mere for
disse ekstradele,så det er bare med at rage til sig ).

>-Håber ikke det bliver fo rmeget med alle disse basale spørgsmål...

Ehhhh,jow-jow det er virkelig alt for meget .

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 18-03-01 23:05

> [...]

> nu også blive svært nok at finde en brugt uden afgift.Slap af - nyd
> vinteren ,der skal nok komme en raceklar RS'er mere til salg

Hehe. Jeg er bare blevet mere end hooked, og så bliver jeg (desværre)
utålmodig. Havde jeg ringet på 'priliaen bare et par timer før, så havde den
nok været min nu. Nå, nvrmind. Jeg har kigget på www.secondamano.it , og der
foræres de jo næsten væk, de stakkels maskiner. Derfor tænkte jeg på om det
var økonomisk overkommeligt selv at racepreppe den (Man skal jo heller ikke
undervurdere nydelsen i selv at klargøre maskinen. Det kunne også være en
behjælpeligt, når den engang skal samles igen efter en defekt...)

> Som hovedregel betaler man ikke meget mere for disse ekstradele,
> så det er bare med at rage til sig ).

Klart. Fordelen ved at købe en tidligere RR-maskine er vel (bla.), at den
tidligere ejer har skaffet sig en masse skrammel, som han ikke vil få brug
for fremover.

> Ehhhh,jow-jow det er virkelig alt for meget .

Godt så, så fortsætter jeg...

Mvh
Steen
Hermed en opfordring til at videregive eventuelle oplysninger om raceklare
RS'er til undertegnede ;)

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-03-01 10:02

"Steen D. Pedersen" <sdp@mailme.dkFJERNDETTE> skrev i en meddelelse

> Jeg har kigget på www.secondamano.it , og der
> foræres de jo næsten væk, de stakkels maskiner.

ADVARSEL!

I Italien må man køre på den fra man er 15 år gammel, og det tages ofte ikke
så bogstaveligt, og de er så billige at far uden tøven køber en til sønnikke
som han kan køre i skole på, så ALLE kører på dem.
Derfor kan du let købe en der er blevet totalt fejlbetjent og misligholdt i
hele sin levetid. Og den vil du køre race på?
Du skal kigge den grundigt efter før du køber!

Rittig
(med en nær ven i italien som startede på Aprilia 125)

Fra : Mads Lund

Dato : 19-03-01 20:52

>snip . Det kunne også være en
> behjælpeligt, når den engang skal samles igen efter en defekt...)

Defekt godt ord. "....tjo, ser du jeg lå lige men knæet nede og gav den
gas. Men så fik jeg en defekt...." Den er noteret på siden med
undskyldninger, lige efter - kolde dæk, kold asfalt, forkert dæktryk,
teknisk fejl (rigtig mange forskellige), våd bane og mange jeg ikke lige kan
huske. De eneste årsager der aldrig bliver nævnt er manglende
kørefærdigheder og dårlig form

> Hermed en opfordring til at videregive eventuelle oplysninger om raceklare
> RS'er til undertegnede ;)

Jeg har da en, i fin gul. Men den skal jeg selv have på siden nogle gange
før den er til salg

Mads Lund
RS125RR

Fra : Armand

Dato : 18-03-01 21:59

> [...]
> maskinens performance nok ikke er så vigtig, men derimod muligheden
> for at købe stumper til overkommelige penge er...)

RG 125 er (som også for TZR125?) ikke den skrappeste i feltet, og det er
jo rart ikke at skulle sidde og ærgre sig hvergang man bliver ædt op af
langsiden!

Mito'en er fræk alene deri at den minder uhyggeligt meget om en Ducati
748/916/996! samtidig er den teknisk interessant, idet den har 7 (syv)
gear; men til gengæld også et meget højt tyngdepunkt efter motorens
placering at dømme - jeg har dog ikke hørt negative udtalelser i den
retning!

De konkurrencedygtige NSR'ere (er der ikke noget med en billig 15-hk's
NSR uden kåbe og turkisfarvede fælge?) er vildt dyre.

Kig på 125'er prod.-feltet: Det er RS'ere at folk kører på. Det gavner
såvel anskaffelse af stumper, som råd og vejledning!
Mit bedste tip må derfor være at afvente den næste RS'er, eller købe den
absolut billigste (AF1'er?) at du måtte falde over.

Hottip: Racer-priserne topper snarligt; men falder hurtigt igen efter at
sæson'en er slået igang!

--
Armand.

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 18-03-01 23:17

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote..
[..Kort opsummering af eventuelle maskiner..]

> Kig på 125'er prod.-feltet: Det er RS'ere at folk kører på.
> Det gavner såvel anskaffelse af stumper, som råd og vejledning!

Som du kan læse andetsteds i denne tråd, så er valget også mere eller mindre
faldet på den. (Ikke af den grund du nævner, men det skammer jeg mig næsten
over. Ovennævnte grund skulle jeg have valgt som værende udslagsgivende. Om
ikke andet, så for ikke senere at blive basket med "modedyr..")

> [...]
> købe den absolut billigste (AF1'er?) at du måtte falde over.
> Hottip: Racer-priserne topper snarligt; men falder hurtigt igen

Jamen, jeg vil jo være med fra starten.. . Hvis det ikke svinger med mere
end et par tusinde, så er jeg villig til at ofre dem.

Er idéen med selv at preppe maskinen økonomisk u-bæredygtig ? (Jeg mener
Mads havde en støbeform til kåben)

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 19-03-01 02:14

> Er idéen med selv at preppe maskinen økonomisk u-bæredygtig ? (Jeg
> mener Mads havde en støbeform til kåben)

Jeg mener at netop 'Prillere kan købes "race-prepared", hvad angår
kåbemonteringen ihvertfald
Check også lige om ikke at importøren ligger inde med et tilbud på
"left-overs" fra '00 eller ligefren '99 :-/
Men der ligge meget mere i Race-preparing end blot en kåbe:
- Bundskruer og alskens propper skal sikres ved gennemboring og
tråd-låsning!
- Tanken skal fyldes med udløbshæmmende skumgummi!
- Alle forekommende slanger på motoren skal føres i en ekstra-monteret
overløbsbeholder!
- Fodhvilere bør(!) kortes op med et betragteligt stykke (1/4 til 1/3!)
+ alt det jeg ikke lige kan ryste ud af ærmet; men som "teknisk kontrol"
checker grundigt ved hvert løbs-fremmøde!

Men som konklusionen allerede har været andetsteds i tråden, så er en
pakke-løsning á køb af en brugt racer den handel der dækker bredest.
Nogle gode skrabere på den brugte model, betyder heller ikke så meget,
eftersom at du derved ikke kommer til at liste rundt på banen med fint
nyt lak der skal passes på

Elementært udstyr:
Et større antal gearinger!
Et par ekstra styrender!
Et par ekstra (kobl./bremse-) grebs-sæt!
Masser af gaffa-tape og strips!

--
Armand.

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 19-03-01 22:05

--
Road Racer Honda NSR 125ccm. årg.96 km.1600 med nye dæk, nyt cylinder kit,
nye bremser og lige autolakeret(orange og sort). Ny renoveret motor.

--

Konkurrencedygtig. Hvorfor så bytte til en RS125 ? Modelune eller andre
tanker ?

Mvh

Steen

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-03-01 22:45

On Mon, 19 Mar 2001 22:04:57 +0100, "Steen D. Pedersen"
<sdp@mailme.dkFJERNDETTE> wrote:

>Konkurrencedygtig. Hvorfor så bytte til en RS125 ? Modelune eller andre
>tanker ?

Næh,altså du må jo spørge manden selv,men mit ret sikre bud er at han
fandt ud af at den desværre ikke er ganske konkonkurrencedygtig.Jeg
finder det _FOR SVAGT_ af Honda, at de har tilladt NSR navnet på den
cykel.Bør IMHO absolut reserveres til "ægte" racere som NSR250 og
NSR500.(hovedrystende misbilligelse)

En Honda RS125R (noget helt helt andet),der kører i racerklassen,er
derimod fuldt ud konkurrencedygtig,måske det var den Armand havde i
tankerne...

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 19-03-01 22:52

"Michael K. S." <Michaelks@image.dk> wrote..

> Næh,altså du må jo spørge manden selv,[...]

Som du jo kan læse ud af mine posts, så har jeg ikke fast grund under
fødderne når det kommer til disse 125'ere. Derfor ville jeg lige vende den
herinde, således jeg bedre kan bedømme sælgerens svar.

> [...] men mit ret sikre bud er at han
> fandt ud af at den desværre ikke er ganske konkonkurrencedygtig.

Okay. Jeg har kimet ham ned konstant samt afsendt en email, men jeg er endnu
ikke kommet i kontakt med ham. Nu er det vel godt det samme.

Mvh
Steen

Fra : Mads Lund

Dato : 19-03-01 20:44

> Hvornår vil der igen blive kørt på Støvrings køretekniske, så man kan
komme
> ud og snakke med nogle der allerede er igang ?

Det står lidt hen i det uvisse endnu, men der arbejdes på sagen. Skal du
snakke lidt, vil jeg tro Per P (Støvring) kan lokkes til at holde en
"sparke dæk" og drik øl aften (jeg skal nok komme, og spille klog , hvor
du kan høre lidt røverhistorier.

Mads Lund
Ninja9RT
RS125RR nymalet og skrammefri (og endnu ikke prøvekørt).

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 19-03-01 22:03

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote..
in message news:Xjtt6.1173$bq4.41083@news.get2net.dk...
> [...]
> snakke lidt, vil jeg tro Per P (Støvring) kan lokkes til at holde en
> "sparke dæk" og drik øl aften (jeg skal nok komme, og spille klog ,

Det lyder som en fin-fin ide. Hvilket igen minder mig om, at Mikkel har
inviteret mig ned i deres garage for bla. at se AF1'eren. Må huske at ringe.

> RS125RR nymalet og skrammefri (og endnu ikke prøvekørt).
RS125RR nymalet og endnu ikke prøvekørt (derfor skrammefri).

Jeg læste forresten tidligere at du var i besidelse af en støbeform til
RS'eren. Hvad vil det ca. koste hvis man selv laver kåben (materialer, lån
af formen, gode råd samt øller) ? Grunden til at jeg spørger, er at jeg er
blevet ringet op af en person der gerne vil sælge en totalskadet
(tyveriskade). Der mangler bla. kåbedele. Kunne være man kunne gøre en god
deal.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 20-03-01 03:11

> [...]
> op af en person der gerne vil sælge en totalskadet (tyveriskade).
> Der mangler bla. kåbedele. Kunne være man kunne gøre en god

Prisen er vel fin?

KØB for satan! Racerkåber findes der masser af på markedet, og
ridser/buler skal den nok få ad dage!!

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 20-03-01 10:01

> RS125RR nymalet og endnu ikke prøvekørt (derfor skrammefri).

Hov hov

> Jeg læste forresten tidligere at du var i besidelse af en støbeform til
> RS'eren. Hvad vil det ca. koste hvis man selv laver kåben (materialer, lån
> af formen, gode råd samt øller) ?

Ikke det store, jeg vil tro en passende mængde fiber kan erhverves for ca
500 kr, formene kan du låne og det tager nok ikke så lang tid (jeg har ikke
prøvet dem endu). Er det haste haste, var der en nystøbt kåbe med og den kan
vi sagtens finde en billig pris på, så det skal ikek afholde dig fra at købe
den RS'er.
Bagenden er lidt mere tricky (jeg har ingen form til den) men der må vi jo
bare lave en.

Mads Lund
RS125RR

Fra : Morten Dahl

Dato : 20-03-01 20:47

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en meddelelse

> Hov hov

Han har jo nok egentlig ret mads..

> Ikke det store, jeg vil tro en passende mængde fiber kan erhverves for ca
> 500 kr,

Jeg har en kanon forbindelse til glasfiber..(altså hvis sådan noget ganske
almindeligt lidt grov måtte kan bruges)

> [...]
> den RS'er.
> Bagenden er lidt mere tricky (jeg har ingen form til den) men der må vi jo

Det sku da ikke så svært, når det er til ræs skal formen jo ikke være i
topklasse (de holder jo ikke så længe)

--
- Forget 911, I dial .357
- Trespassers will be shot,

Fra : Morten Dahl

Dato : 20-03-01 20:47

> [...]

> bare lave en.

Det sku da ikke så svært, når det er til ræs skal formen jo ikke være i

Hilsen
Morten

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-03-01 07:47

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
> [...]
> snakke lidt, vil jeg tro Per P (Støvring) kan lokkes til at holde en
> "sparke dæk" og drik øl aften (jeg skal nok komme, og spille klog ,

Jeg vil med, jeg vil med

--
Mikkel

Fra : Søren L Hansen

Dato : 20-03-01 14:28

Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
article <01c0b109$8c5dbf70$fc6e10ac@pc2651>...
> Jeg vil med, jeg vil med

"Skriv det på mobilos, Mikkel"

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 20-03-01 17:01

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote..

> Jeg vil med, jeg vil med

Hvor og hvornår mødes vi ?

Mvh
Steen

Fra : N/A

Dato : 20-03-01 21:50

Fra : Mads Lund

Dato : 20-03-01 21:50

> Eftersom Mads har beslaglagt min onsdag til svejsning af et eller andet på
> 9´er stellet

Ikke "et eller andet", det er en kanon forbedring, som give oseaner af plads
til yderligere udviddelser på turbodelen (bl.a. med luftfilter og popoff
ventiler). Men det tåler nok ikke offentliggørelse for statens bilinspektion
(som så meget andet), så du skal svejse det så tilpas dårligt at det ligner
noget kawasaki har lavet

> er torsdag aften den eneste der passer mig. Ellers hedder det
> lørdag eftermiddag til kl 17.00 eller søndag eftermiddag.

Torsdag er fin med mig, jeg har en squash kamp ved 9 tiden, så lad os kigge
sammen et par timer før det.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 20-03-01 21:58

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> wrote..

> Torsdag er fin med mig, jeg har en squash kamp ved 9 tiden, så
> lad os kigge sammen et par timer før det.

Lyder fint for mig. Hvor mødes vi ?

Steen

Fra : Mads Lund

Dato : 22-03-01 14:11

> Lyder fint for mig. Hvor mødes vi ?

Bakkevej 13, 9560 Støvring kl 18.30

Der er kommet et helt nyt aspekt til diskussion, da Støvring kommune har
forkastet lokalplan forslaget, som skulle bane vej for at vi kunne komme ud
og ræse på Støvring KTA.

Så planerne må ændres, til at der skal gives fuldgas for at få rammerne på
plads omkring Nørresundby KTA (ved lufthavnen). Der har været DMU folk på
sight seeing på banen og der kan uden de store ændringer opsættes en 1100m
lang bane med 5 højre og 5 venstre sving. Og alle med en god variation.

Men der skal arbejdes lidt med prisniveauet og så skal der tages hånd om
miliøgodkendelserne.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 22-03-01 15:14

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote..

> Bakkevej 13, 9560 Støvring kl 18.30

Fornemt.

> [..] Støvring kommune har forkastet lokalplan forslaget, som skulle
> bane vej for at vi kunne komme ud og ræse på Støvring KTA.

-Argh buggar..

> Så planerne må ændres, til at der skal gives fuldgas for at få
> rammerne på plads omkring Nørresundby KTA.
> Men der skal arbejdes lidt med prisniveauet og så skal der tages
> hånd om miliøgodkendelserne.

Nu har jeg ikke set Støvring KTA, men Nrs.by's virker rimelig fornuftig. Når
rallyfolkene kan køre hastighedsprøver , burde vi jo også nok kunne køre
der. -Men er det overhovedet muligt at få tilladelse til at køre ?

Mvh
Steen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-03-01 15:15

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<VRmu6.485$yy6.7564@news.get2net.dk>...

> Bakkevej 13, 9560 Støvring kl 18.30

Dang. Det kan være jeg kommer dryssende lidt senere, men kombinationen af
sent fri fra arbejde samt kærestebesøg endnu senere i aften gør at jeg vist
heller må lægge min fulde opmærksomhed på at få ryddet lidt op

> Der er kommet et helt nyt aspekt til diskussion, da Støvring kommune har
> forkastet lokalplan forslaget, som skulle bane vej for at vi kunne komme
ud
> og ræse på Støvring KTA.

Motherf*ckers...

> [...]

> lang bane med 5 højre og 5 venstre sving. Og alle med en god variation.
>
> Men der skal arbejdes lidt med prisniveauet og så skal der tages hånd om

Hvordan vurderer I chancerne?

--
Mikkel

Fra : Per Pedersen

Dato : 22-03-01 22:12

Hvis du er interesseret i hvordan det går med at få asfalt at køre race på i
Nordjylland, vil det være en mægtig god ide at høre Nordjyllands Radio i
morgen tidlig/formiddag 23. marts.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen

Steen D. Pedersen <sdp@mailme.dkFJERNDETTE> skrev i en
nyhedsmeddelelse:CmPs6.1548$Tp3.76873@news101.telia.com...

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 24-03-01 04:52

"Per Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> wrote...
> Hvis du er interesseret i hvordan det går med at få asfalt at køre race på
> Nordjylland, vil det være en mægtig god ide at høre Nordjyllands Radio i
> morgen tidlig/formiddag 23. marts.

Sørme om ikke man hørte hvordan det gik d. 22. -Og så kommer du bare med
radio-indslag dagen efter. Buggar... Jeg troedene jger var med på moden....

Hvis det kan glæde dig, så har jeg indsend indmeldselsen,

hygge
Steen
(Som drikker fpr mange ajer)

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 24-03-01 17:09

> (Som drikker fpr mange ajer)

Gentag efter mig: "Ikke tænde for computeren når du er fuld"

/Steen