Beklædning, Hjælp
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 09-03-03 17:35

Kære NG

Nu ved jeg ikke om dette er den rigtige gruppe af spørge i om dette. Men
jeg har liget været hele dk.* heriarikiet igennem uden at finde en anden
gruppe der passer bedre på mit spørgsmål end denne. Kender i til en
anden der er bedre så sig lige til for jeg smutter jeg derind med
spørgsmålet.

Jeg leder efter den korrekte betegnlse for nedenstående

Det er en slags bluse holdt oppe med stropper ved skuldrene, dog uden
ærmer. Plejer som regel at gå ned til hvor trusserne starter, nogle
gange lidt kortere.

Det kunne være en camisole, men jeg synes ikke at disse passer på
bekrivelsen.

Så hvis at der er nogle der ved jeg snakker om må i godt smide
betegnelsen herinde, og hvis i har nogle billeder i kan linke til kan
jeg og blive sporet på vej .

På forhånd tak for hjælpen
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 09-03-03 20:23

Nogle der kan hjælpe mig ?
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 10-03-03 17:04

??
Flemming Jacobsen

Fra : Heidi

Dato : 10-03-03 18:31

Thunderbird[7100] wrote:
> [...]
> gange lidt kortere.
>
> Det kunne være en camisole, men jeg synes ikke at disse passer på

Kunne det være en chemise?

> Så hvis at der er nogle der ved jeg snakker om må i godt smide
> betegnelsen herinde, og hvis i har nogle billeder i kan linke til kan
> jeg og blive sporet på vej .

Der er nogle billeder her, dog ikke særlig sexede (hvis det var det, du
var ude efter ), men du burde kunne se om det er den rigtige type.
http://www.lacelingeri.dk/Schiesser/Schiesser%20fall%202002.htm
--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 10-03-03 18:47

On Mon, 10 Mar 2003 18:30:44 +0100, "Heidi" <xnospamx@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>
>Der er nogle billeder her, dog ikke særlig sexede (hvis det var det, du
>var ude efter ), men du burde kunne se om det er den rigtige type.

Lige netop noget i den stil . Men jeg har også set at der findes en
variant man kan bruge til daglig, som almindelige påklædning er det det
man kalder en strop bluse ?
Flemming Jacobsen

Fra : Heidi

Dato : 10-03-03 21:02

Thunderbird[7100] wrote:

> Lige netop noget i den stil . Men jeg har også set at der findes en
> variant man kan bruge til daglig, som almindelige påklædning er det
> det man kalder en strop bluse ?

Det kunne meget vel være en stropbluse ja. Det jeg forstår ved en sådan
er et stykke tøj uden ærmer, og med stropper til at holde den oppe - af
den slags, som er svære at gemme bh-stropper bag

Hvis ellers vi var lidt længere fremme på året, kunne du sikkert se
et eksemplar i ugens tilbudsaviser fra føtex eller bilka - de plejer
som regel at sælge sådan nogle ting når det bliver varmere.

En lidt spøjs ting (og lidt mere on topic i denne gruppe) - da jeg søgte
efter stropbluse på google, kom der forbavsende mange hits, hvor
det lignede en eller anden sexhistorie, og hvor den kvindelige
hovedperson skrev hvad hun havde på - deriblandt altså en
stropbluse...

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 10-03-03 21:11

On Mon, 10 Mar 2003 21:02:14 +0100, "Heidi" <xnospamx@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>det lignede en eller anden sexhistorie, og hvor den kvindelige
>hovedperson skrev hvad hun havde på - deriblandt altså en

Oki, mange tak for hjælpen
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 13-03-03 14:52

wrote:

> [...]
>et eksemplar i ugens tilbudsaviser fra føtex eller bilka - de plejer
>som regel at sælge sådan nogle ting når det bliver varmere.

Det jeg tænker på et noget i denne stil:
http://www.tnfs.dk/images/strop-bluse.jpg

Jeg har selv navngivet billedet så . Men håber da at det hjælper lidt
på det.
Flemming Jacobsen

Fra : Heidi

Dato : 13-03-03 19:18

Thunderbird[7100] wrote:

> Det jeg tænker på et noget i denne stil:
> http://www.tnfs.dk/images/strop-bluse.jpg
>
> Jeg har selv navngivet billedet så . Men håber da at det hjælper
> lidt på det.

Jeg ville kalde det en (meget nedringet) stropbluse

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 13-03-03 21:18

On Thu, 13 Mar 2003 19:18:17 +0100, "Heidi" <xnospamx@adslhome.dk>
wrote:

>Jeg ville kalde det en (meget nedringet) stropbluse

Ok, mange tak for hjælpen
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 15-03-03 02:04

On Thu, 13 Mar 2003 21:18:08 +0100, "Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam
Frabedes]@tnfs.dk> wrote:

>Ok, mange tak for hjælpen

En Strop bluse og en såkaldt Tank Top er vel mere eller mindre det samme
eller ?
Flemming Jacobsen

Fra : Heidi

Dato : 15-03-03 12:37

Thunderbird[7100] wrote:
> En Strop bluse og en såkaldt Tank Top er vel mere eller mindre det
> samme eller ?

Nix - en tank top har ikke de helt tynde stropper, som jeg mener
en stropbluse har.
Se et ex. på tank top her:
http://www.smartguy.dk/Butik/VisEfterType.asp?typeID=4&mid=43
(under Iceman)

En tank top er mere ligesom en undertrøje, hvor der ikke er
"separate" tynde stropper.

Men nu bliver jeg jo nysgerrig - hvad er det egentlig du skal bruge
det til?

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 15-03-03 15:45

On Sat, 15 Mar 2003 12:36:59 +0100, "Heidi" <xnospamx@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>"separate" tynde stropper.
>
>Men nu bliver jeg jo nysgerrig - hvad er det egentlig du skal bruge

En gave til en af mine veninder . Det jeg leder efter er nemlig sådan
en "bluse" ting med tynde stropper som dækker overkroppen. Så det kaldes
en strop bluse ?.

Men det billede af en Tank Top har set da jeg kiggede ligt på nettet
ifår og jeg fandt også varianter med tunde stropper etc.

Men har så lige været nede i byen her idag og spurgte i en
dametøjsforretning. Stropbluse/tanktop/strop top er principelt det
samme. En slags "bluse" med tynde stropper.

http://demo3.aacart.com/.sc/ms/dd/1032987946/9/nc/ee/60/Junior%20Stretch%20Tank%20Top

Men det er noget lig dette billede jeg er på jagt efter og det er ifølge
siden en "tank top".
Flemming Jacobsen

Fra : Heidi

Dato : 16-03-03 20:04

Thunderbird[7100] wrote:

> [...]
> sådan
> en "bluse" ting med tynde stropper som dækker overkroppen. Så det

Altså det vil _jeg_ kalde det. Men jeg ved da ikke om det har nogen
helt officielt vedtaget titel.

> [...]
> dametøjsforretning. Stropbluse/tanktop/strop top er principelt det
> samme. En slags "bluse" med tynde stropper.

Jeg mener jo så ikke, at en tank top har tynde stropper. Men - det er min
mening.

> Men det er noget lig dette billede jeg er på jagt efter og det er
> ifølge
> siden en "tank top".

Ok - der er sikkert nogen der har mere forstand på det end mig.
Men det betyder vel heller ikke så meget hvad det hedder, hvis
det bare lykkes for dig at finde den rigtige type?

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 16-03-03 20:45

On Sun, 16 Mar 2003 20:04:25 +0100, "Heidi" <xnospamx@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>Men det betyder vel heller ikke så meget hvad det hedder, hvis
>det bare lykkes for dig at finde den rigtige type?

Nu ved jeg da ihvertfald hvad jeg skal kigge efter
Flemming Jacobsen

Fra : Nette

Dato : 22-03-03 09:39

"Thunderbird[7100]" skrev i en meddelelse
> [...]

En "bluse uden ærmer"
En "undertrøje"

> Lige netop noget i den stil . Men jeg har også set at der findes en
> variant man kan bruge til daglig, som almindelige påklædning er det det
> man kalder en strop bluse ?

Det kan man godt kalde den. Jeg kalder den også for en soltop. Det sidste
kan dog forveksles med en bh-top.

Nette