Opfriskning af stelnummer
Fra : Flemming Andersen

Dato : 17-03-01 21:12

Hej!

Er der nogen, der ved, hvordan man på lovlig vis kan opfriske et ret
utydeligt stelnummer på en gammel MC?

Vh

Flemming Andersen
Honda CB750F2

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-03-01 22:56

On Sat, 17 Mar 2001 21:12:00 +0100, "Flemming Andersen"
<flegman@get2net.dk> wrote:

Hej Flemming.

>Er der nogen, der ved, hvordan man på lovlig vis kan opfriske et ret
>utydeligt stelnummer på en gammel MC?

Du skal ikke røre det før du har været ved T&S.
Proceduren er følgende:
Du fremstiller cyklen, eller blot stellet, for T&S der kontrollerer
at nummeret er i overensstemmelse med papirene.
Du skal medbringe sidste registreringsattest.
Selv om nummeret er delvist udvisket kan det identificeres.
Du får så lov til at hugge et nyt nummer i stellet.
Efter indhugningen stiller du igen med cyklen hos T&S, hvor de
udfærdiger en attest på "forskønnelsen".
Attesten skal følge cyklen resten af dens liv.
Pas godt på den

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 18-03-01 01:19

Hmm ænsede jeg en billig tysk cykel her ?

Mvh
Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-03-01 01:31

Morten Juel skrev:

> Hmm ænsede jeg en billig tysk cykel her ?

Mener du overflytning af stenummeret? Det kan man vel godt (bortset fra
loven osv. :), men det er nok ikke altid lige let at at finde et stel der
er betalt afgift på, uden at der følger en hel mc med. :-/
Er der nogle gode tricks ellers... Anyone?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 18-03-01 01:18

Flemming Andersen <flegman@get2net.dk> skrev i en

> Er der nogen, der ved, hvordan man på lovlig vis kan opfriske et ret
> utydeligt stelnummer på en gammel MC?

Lad for guds skyld være med det!
T&S kunne finde på at beskylde dig for alskens skattekriminalitet hvis
de opdager det. Og hvis det ikke netop var for myndighederned skyld,
hvorfor skulle du så gøre det!?
Kontakt istedet T&S omkring problemet og erfar derigennem hvilken
procedure der skal til.
Det bliver sikkert noget med et værksteds-besøg for adskillese af
området omkring kronrøret, og efterfølgende besøg af en tolder der
medbringer præge-dorne for det tilfælde at han finder nummeret for
utydeligt!?
Tolderen koster sandsynligvis intet, og det kan ske at du selv kan
afholde ulejligheden med adskillesen, men jobbet forventes sandsynligvis
udført på et værksted (hvor tolderen kan komme ved lejlighed og íkke
aftale en tid på minuttet hjemme i din garage)

--
Armand.

Fra : Flemming Andersen

Dato : 18-03-01 10:48

Stelnummeret er heldigvis synligt uden nogen form for adskillelse, men som
sagt temmelig utydelig. Og jeg ville jo netop med denne forespørgsel sikre
mig, at en eventuel opfriskning går lovligt til. Told og Skat lyder
umiddelbart som det bedste bud.

Jeg vender tilbage, når jeg har talt med dem.

Tak til dig og de andre for svarene.

Flemming

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-03-01 11:51

On Sun, 18 Mar 2001 10:47:45 +0100, "Flemming Andersen"
<flegman@get2net.dk> wrote:

Hej Flemming.

> [...]
>sagt temmelig utydelig. Og jeg ville jo netop med denne forespørgsel sikre
>mig, at en eventuel opfriskning går lovligt til. Told og Skat lyder

Mit indlæg er skrevet på baggrund af en konkret henvendelse til T&S.
Jeg har nemli' en gammel NSU MAX hvor stelnummeret er delvist
forsvundet pga rust.
Nummeret sidder under sædet, og ved et tidligere syn har de
motorsagkyndige forlangt at få området omkring nummeret renset for
maling således at nummeret kunne læses.
Efterfølgende er stellet ikke malet igen, og 20 år under et træ gør så
resten.
Stellet fejler såmænd ikke noget, men nummeret
Med en god stor lup og masser af lys lader det sig heldigvis læse

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750