Nøgenhed er bevidsthedsudvidende
Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-03 14:37

Dette er et svar på debat med Bo M - som forvirrede mig og så så jeg analog
til nedenstående interessante selvmodsigelser

Optræde nøgen på scenen? Det synes jeg er usmageligt. Men hvis jeg
var tyve år og havde en fantastisk figur, ville det være kunstnerisk,
smagfuldt, patriotisk og en udviklende religiøs oplevelse.
Shelley Winters

Nød kjender nøgen kone at spinde. Danske Ordsprog

Sandhed vinder, løgn forsvinder. Danske Ordsprog

Uden er stort, ja eventyrligt mod til at ville sig selv i guddommelig
nøgenhed når ingen til virkelig frigjorthed. Henrik Pontoppidan

Hvis det blev mode at gå nøgen, ville næppe nogen lægge mærke til
ansigtet. Mary Montague

Hvis mænd vænnede sig til at se en skuespillerinde nøgen hele tiden, blev
det nærmest som at se deres koner derhjemme. Sophia Loren

Kvindens nøgenhed er klogere end filsofiens lære. Max Ernst.

Hvis der ikke fandtes brystvorter, tror jeg aldrig jeg havde malet
figurbilleder. Pierre Auguste Renoir

Man bliver ikke et bedre menneske af at skjule at man har
bryster. Iksela Vega

Og så mangen en god opfindelse er der til, at det er som en kvindebarm:
nyttigt og samtidig rart. Nietzsche

Unge damer i gennemsigtige bluser tror, de kan vinde slaget med deres to
batterier.Enhver artilleriekspert vil imidlertid kunne fortælle dem, at
ucamoufleret skyts er strategisk værdiløst. James Stewart

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Jens B.

Dato : 23-02-03 20:33

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse

En flok australske kvinder benyttede forleden deres nøgenhed i en såkaldt
"protest" mod USA's evt. kommende krig mod Irak. Jeg ved ikke lige, hvordan
disse kvinder ønsker at blive fortolket, men for mig er sagen da helt klar:
De bruger "protesten" som påskud for at få afløb for deres 100% seksuelt
betingede ekshibitionistiske lyster.

Jeg har intet mod ekshibitionistiske kvinder - faktisk finder jeg dem
særdeles spændende - men jeg har noget imod kvalmende hyklerisk opførsel,
hvor man benytter et så alvorligt emne som påskud for at få afløb for sine
drifter. Inden nogen (kvinder?) straks hyler op, fordi mine betragninger
forekommer provokerende, så giv mig venligst en anden, og helst plausibel
forklaring på, hvorfor man på denne måde benytter nøgenhed for at opnå
opmærksomhed. Dette er "naturisme" og "nudisme" om igen, omend
sammenblandingen af politik, krig og seksualitet er direkte afskyelig, hvor
nudisternes påstand om "påklædningens snærende bånd" blot er et uskyldigt
skalkeskjul, der vist ikke kan narre selv den mest naive sjæl.

--
-Jens B.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-03 21:12

"Jens B." <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> nudisternes påstand om "påklædningens snærende bånd" blot er et uskyldigt
> skalkeskjul, der vist ikke kan narre selv den mest naive sjæl.

Jeg synes det er friskt , at australske kvinder bruger deres nøgne kroppe
til blikfang for en politisk demo, der intet har med
nudisme/naturalisme/kropskultur at gøre, men er imod krig.

Havde jeg været ung kvinde, ville jeg have smidt kludene da jeg på strøget
samlede underskrifter for Fremskridtspartiet - why not.

Der er lidt tradition for "Make love not war" og i den kloge og vittige
film "Bowling for Columbine" psykologiseres begavet om at der er sammenhæng
mellem snerpet kristendom og USA-krigeriskhed og våben i hjemmene og
abortforbud mm.

De tyske fri ånder, hvis "tekstil-frihed" smitter mere og mere af på
danskere, går op i ærligheds-aspektet, og viser at nøgenheden ikke skaber
promiskuitet.

Jeg tror at hvis man vænner sig til ikke at skamme sig over, hvem man er,
vil man også turde åbenhed om diverse hemmeligheder, og det er godt.

Tøj kan være kunst - og er statussymbol, men måske vi forstår hinanden
bedre, hvis vi ser al huden - og dem der har afvigelser fra norman, vil
skamme sig mindre, når det kommer frem hvor almindeligt det er.

Tøjdesignere og plastik-kirurger vil nok hade at blive gjort arbejdsløse af
en omsiggribende bevidstheds-udvidende folkesag. Som sker langsomt, men bør
støttes.

Nietzsche dansede nøgent på sit værelse, og værelsesudlejeren kikkede gennem
nøglehullet og kaldte det sindsyge, og da Nietzsche på gaden så en taxa-hest
blive pisket, og holdt beskyttende om den, fik værelsesudlejeren det
fordrejet til sindsyge. Nietzsche henvendte sig med genial fornuft og
nytænkning til det ny Europas "frie ånder".