spiral og sex
Fra : Anja Nielsen

Dato : 12-02-03 16:33

Hejsa

vil bare lige høre om andre har erfaringer med at når man har spiral, så får
partneren små røde mærker lidt lige som små hudafskrabninger på pikhovedet?
det skal siges at jeg har fået tjekket om den sidder rigtig og det gør den

MVH
Anja

Fra : John Doe

Dato : 12-02-03 17:22

Anja Nielsen wrote:
:: Hejsa
::
[...]

jeg har en kammerat, der har haft den samme oplevelse.... Det grinede vi
faktisk en hel del af i omklædningsrummet til fodbold....

John

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-02-03 19:21

Anja Nielsen <troldepus@mail.dk> skrev:

Hej Anja

> [...]
> så får partneren små røde mærker lidt lige som små hudafskrabninger
> på pikhovedet? det skal siges at jeg har fået tjekket om den sidder

Har jeg oplevet med en ekskæreste, men nu har jeg ikke verdens længste pik,
så for mig var det kun i bestemte stillinger, at jeg en sjælden gang stødte
mod. Det gjorde pisse ondt, så det undrer mig at de røde pletter kommer bag
på din partner. Man ikke i tvivl, når ens følsomme pikhovede rammer noget
hård og spidst.

Jeg tror ikke der er så meget at gøre ved det. Pikken jo kan gå så dybt, at
den rammer livmoderen, og der sidder spiralen jo.

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Henning

Dato : 12-02-03 19:58

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Anja Nielsen <troldepus@mail.dk> skrev:

> Jeg tror ikke der er så meget at gøre ved det. Pikken jo kan gå så
> dybt, at den rammer livmoderen, og der sidder spiralen jo.

Når en spiral opsættes, ligger den bag ved livmoderhalsen, så det
er ikke den der stikker som en symaskine-nål når man boller, det er
der i mod én eller 2 tynde plastik/nylon tråde, der er fastgjort til
spiralen, der stikker lidt ud fra livmoderhalsens åbning.
Trådene er der dels for at lægen umiddelbart kan kontrollerer om spiralen
stadig er der, dels til brug når spiralen skal fjernes igen.

MVH
Henning, der selv er blevet stukket gennem flere år, da min kone
brugte spiral.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 13-02-03 07:39

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> Trådene er der dels for at lægen umiddelbart kan kontrollerer om spiralen
> stadig er der, dels til brug når spiralen skal fjernes igen.

Nogle læger, klipper trådene af længere, end andre. de lange tråde giver
"slidsår" når kan dyrker sex, fordi pikken glider frem og tilbage imod dem -
og det gør ikke så ondt, som når det kun er enderne der stikker ud: Grunden
til jeg ved det, er at min mand også oplevede begge dele, da jeg havde
spiral. Slidsårene kom ved meget heftig aktivitet - og de stik mærkede han
engang min spiral var gledet op, så kun lige spidserne stak ud. Min livmoder
er begyndende todelt ( nærmest hjerteformet) fandt man ud af under en
graviditet - hvorfor spiralen kunne flytte sig rundt, og ikke var særlig
hensigtsmæssig prevention.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) der blev gravid med spiral og fødte i 20
uge