Terrassebrædder underlag
Fra : Villy Skov

Dato : 18-03-01 11:11

Vi skal til at lægge nogle lærke terrassebrædder 32*125.

Vi har tænkt at placere en 37*57 lægter for hver 900 mm placeret på
betonstolper. 3 stk. betonstolper pr. 5 meter hvor den midterste er lidt
forskudt for den forrige række.

Gør vi noget galt?

/villy

Fra : per

Dato : 18-03-01 12:45

On Sun, 18 Mar 2001 11:11:04 +0100, Villy Skov <villy.skov@ofir.dk>
wrote:

>Vi skal til at lægge nogle lærke terrassebrædder 32*125.

Du skal ikke have over 70 cm mellen strøer

--
Per

Fra : Hauge

Dato : 18-03-01 13:14

Hejsa

"per" <per@ph-byg.dk> wrote in message
> Du skal ikke have over 70 cm mellen strøer

Enig herfra, der er endda nogen der mener at det er for meget, men jeg
byggede selv min for 4 år siden af 32 mm trykimpr. med ca. 70 cm mellem
strøerne, og den er 100% stabil, ingen gyngen når man går i midt imellem
dem.

Nåja, så brug skruer når den skal samles, ikke søm, det er et lidt større
arbejde at bore og skrue, men det er besværet værd.

Mvh Hauge

Fra : Villy Skov

Dato : 18-03-01 13:32

Ok til 70 cm.

Hvor meget skal en strøer understøttes?

Jeg har tænkt mig at understøtte en 4,8 m lang strøer 3 steder. Er det nok?

/villy

Fra : Hauge

Dato : 18-03-01 13:46

Hejsa

"Villy Skov" <villy.skov@ofir.dk> wrote in message
> Hvor meget skal en strøer understøttes?
>
> Jeg har tænkt mig at understøtte en 4,8 m lang strøer 3 steder. Er det
nok?

Det er ca. den afstand jeg selv har brugt på 50x100mm strøer, altså ca.
2-2,5 m spændvidde, og er helt tilfreds med resultatet.

Mvh Hauge

Fra : per

Dato : 18-03-01 16:55

On Sun, 18 Mar 2001 13:31:59 +0100, Villy Skov <villy.skov@ofir.dk>
wrote:

>Hvor meget skal en strøer understøttes?
>
>Jeg har tænkt mig at understøtte en 4,8 m lang strøer 3 steder. Er det nok?

nej det er ikke. de små strøer skal understøttes pr ca 60 cm.

ellers gå op i dim, feks. 50 x 100 mm.

--
Per

Fra : per

Dato : 18-03-01 17:00

wrote:

>Vi skal til at lægge nogle lærke terrassebrædder 32*125.
du skal lige undersøge om der er bestemte fastgørelses matrialer der
skal benyttes i lærketræ. og om hvor meget det arbejder.

vil det vride meget i solen, skal der mere understøtning til.

--
Per