Girokort til Norge og Sverige
Fra : u595214843@spawnkill~

Dato : 17-03-01 20:53

Kan jeg sende danske girokort til Norge og Sverige ?
Jeg mener de er ens for hele Norden.

På forhånd tak

Thomas

--
Sent by frasier from oek subdomain of dk
This is a spam protected message. Please answer with reference header.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-03-01 12:23

u595214843@spawnkill.ip-mobilphone.net wrote:

> Kan jeg sende danske girokort til Norge og Sverige ?
> Jeg mener de er ens for hele Norden.

Jeg har flere gange sendt udenlandske girokort til betaling hos Postgiro
og Girobank, så det kan sikkert også lade sig gøre den anden vej. Hvis det
er noget, du skal gøre jævnligt, kan både du og kunden spare gebyrer, hvis
du opretter konti i Norge og Sverige.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-03-01 17:06

Hej..

Jonathan Stein <jstein@image.dk> wrote:

> Hvis det er noget, du skal gøre jævnligt, kan både du og kunden spare gebyrer, hvis
>du opretter konti i Norge og Sverige.

Og netop gebyret er lidt af en "oplevelse" ! - Jeg abb. på et Svensk
tidsskrift som jeg betaler abonnementet på via en Svensk Girokonto/kort,
og da jeg her i Januar skulle forny, var porto/gebyr på ikke mindre end
kr. 82,- for at få sendt nogle få hundrede kr. til Sverige

--
M.v.h. Ole®

Fra : Knud Berggreen

Dato : 19-03-01 00:14

In <6il9bt8nn8vi53qcnkp3bkapfr1vrh9k6a@4ax.com>, on 03/18/2001
at 05:06 PM, Ole Rasmussen <ole@rasmussen.org> said:

> [...]
>Januar skulle forny, var porto/gebyr på ikke mindre end kr. 82,- for at få

Det var dyrt. Jeg mener at du kan købe en check i banken for omkring en
halvtredser. Hvis det kun er for en eneklet betaling en gang imellem, så kan
det ikke betale sig at oprettet norske og svenske girokonti idet du jo skal
betale gebyr for at overføre penge til disse.

/Knud

Fra : Alexander

Dato : 19-03-01 00:36

"Knud Berggreen" <kub@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Gå i BG-Bank de har som de eneste billige SWIFT-overførsler Euro 10 kr.
udenfor Euro 50 kr.
JyskeBank og Lokalbanken skal have 100 kr.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 19-03-01 14:27

Knud Berggreen wrote:

> [...]
> det ikke betale sig at oprettet norske og svenske girokonti idet du jo skal
> betale gebyr for at overføre penge til disse.

I Danske Bank kan man uden gebyrer overføre til konti i deres svenske kæde
(Provinsbankerne), og efterhånden er det jo ligemeget, om man har en girokonto eller
alm. bankkonto.

M.v.h.

Jonathan