Rente - Krig i Irak
Fra : Karsten

Dato : 28-02-03 10:52

Hejsa.

Er der nogle kloge hoveder, som har en vurdering af hvordan den lave rente
på f.eks. et flex-lån vil blive påvirket af en eventuel krig i Irak?

Mvh. Karsten

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-02-03 19:49

Karsten wrote:

> Er der nogle kloge hoveder, som har en vurdering af hvordan den lave rente
> på f.eks. et flex-lån vil blive påvirket af en eventuel krig i Irak?

Ja, helt bestemt..

Den vil enten gå op eller ned, men det sker jo først til december,
så følg terminsforretningsprisen, så får du proff'rnes vurdering,
og det er jo dem der sætter prisen,
og vi snakker om marginaler.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-03-03 11:01

"Karsten" <s@d.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Er der nogle kloge hoveder, som har en vurdering af hvordan den lave rente
> på f.eks. et flex-lån vil blive påvirket af en eventuel krig i Irak?

Det er svært at vide, men som hovedregel på man gå ud fra, at pengemarkedet
har indregnet truslen om krig, for den har vi jo kendt længe.

Spørgsmålet er så bare, om der også er taget højde for, at Frankrig
nedlægger veto og andre uventede ting og sager.

Fra : alexbo

Dato : 18-03-03 21:04

"Karsten" <s@d.dk> skrev

> Er der nogle kloge hoveder, som har en vurdering af hvordan den lave rente
> på f.eks. et flex-lån vil blive påvirket af en eventuel krig i Irak?

Uden at føle mig ramt af udtrykket " kloge hoveder" så er den lave rente et
udtryk for at investorene har tabt tilliden til aktier, og køber
obligationer i stedet, krigen i selv ændrer nok ikke dette.

Men bagefter kan der komme et efterspørgselsboom, dels til genopbygning,
dels en lettelse overalt og en tro på at nu går det fremad igen, så bliver
aktier interessante og renten vil lige så stille stige.

Men meget kloge hoveder, i meget store finansielle institutter, har før
taget meget fejl, så tilgiv mig hvis jeg også gør det.

mvh
Alex Christensen