Køb af portrum... HJÆLP til prisfastsættel~
Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 30-01-03 22:19

Hej i gruppen !

Jeg selv, og ejerforeningen jeg bor i, er i tvivl om hvordan vi prissætter
et portrum på 30m2 som jeg ønsker at købe.
Er der nogen som har erfaringer med at købe et stykke fællesareal, og evt.
lægge det til ejerlejlighed?

Vil være en STOR hjælp om i kan hjælpe mig !!!

Mvh.
Morten Vesterbro

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-01-03 15:13

"M. G. Nielsen." <test@test.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et portrum på 30m2 som jeg ønsker at købe.
> Er der nogen som har erfaringer med at købe et stykke fællesareal, og evt.

Lav et udspil, hvor du tager udgangspunkt i prisen for 1 m2 almindelig
lejlighed og herfra trækker prisen for at opgradere portarealet til
lejlighed pr. m2.

Det foreslår du så bestyrelsen, der så må tage stilling til dit tilbud.

Derefter er det malmindelig forhandling.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 31-01-03 16:07

"M. G. Nielsen." <test@test.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har erfaringer med at købe et stykke fællesareal, og evt.
> lægge det til ejerlejlighed?

Du skal nok lige undersøge i kommunen om du kan inddrage arealet til
beboelse, herunder bebyggelsesprocent, hvor store friarealer der er
påkrævet, parkeringspladser, afstandsforhold, adgangsforhold mv.
Ansøg evt. om en forhåndsgodkendelse.

Mvh - Martin

Fra : Martin Christiansen

Dato : 31-01-03 16:11

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> beboelse, herunder bebyggelsesprocent, hvor store friarealer der er
> påkrævet, parkeringspladser, afstandsforhold, adgangsforhold mv.

Og selvfølgeligt brandforhold, herunder redningsveje og brandveje.

Mvh - Martin

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 31-01-03 17:00

Jeg har fået byggetilladelsen. Så jeg skal bare have købt arealet.

M2 prisen i min nuværende lejlighed er kr. 19.500. Hvis jeg ganger det op
med portens 30m2 så bliver det kr. 585.000. Men det vil koste ca. kr.
225.000 at sætte den i stand. Diff. er 360.000 + prisen på porten.

To ejendomsmæglere forventer dog kun at min lejlighed vil stige med ca.
200.000 ved inddragelsen af de ekstra m2, hvilket i så fald vil betyde at
projektet er en dårlig investering. Men måske skyder de ved siden af...

Grunden til at jeg brænder meget for projektet, er at jeg kan indrette en
lille butik i en del af rummet ud mod torvet. Forhåbentlig kan det blive en
god investering i sig selv.

Kommentarer modtages med kyshånd!

Mvh. Morten

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-01-03 19:16

M. G. Nielsen. wrote:
> [...]
> ca. 200.000 ved inddragelsen af de ekstra m2, hvilket i så fald vil
> betyde at projektet er en dårlig investering. Men måske skyder de ved

Næppe. Det er meget naturligt, at det vil gå sådan. Det, du betaler for, er
at være den første, der har fået lov at bo i den nybyggede bolig.
Spørgsmålet er så, hvad du er villig til at betale for det, og hvad
ejerforeningen er villig til at sælge denne mulighed for.