andagt fra www.livetslys.dk
Fra : Livets Lys

Dato : 06-03-03 00:59

Her er en andagt, skrevet af en af vores redaktører på www.livetslys.dk der
er mulighed for at tilmelde sig mailingslisten, med daglige andagter , og
for at læse andagter, af mange forskellige tværkirkelige skribenter. Normalt
er der både billede og baggrund på andagterne

Fortvivl ikke, tro kun!

APG 13 v47 For således har Herren befalet os det: Jeg har gjort dig til lys
for folkene, for at du skal være til frelse til jordens ende.

Dette skriftsted , taler måske endda mere til os idag, end det gjorde på
bibelens tid.

Hvor er det dog svært idag, at forkynde evangeliet, for hvor er der mange,
der prøver at angribe ordet, med smarte teorier, og såkaldte beviser.

Hvad stiller vi op, med disse mennesker, som har nok i sig selv, og
argumenterer stolpe op, og stolpe ned, for at gud ikke findes, når vi selv
mærker Gud virke, langt ind i vores liv?

Jeg ved hvad jeg vil gøre... Nøjagtigt det samme som man gjorde dengang;
forkynde, fortælle hvad Jesus har betydet for mig, og sidst men ikke mindst,
bede for hvert enkelt menneske jeg taler med.

Jeg behøver ikke argumentere med folk, jeg behøver ikke diskutere diverse
videnskabelige formularer, for alt jeg behøver, er at så et lille korn i
folk, og da vil Gud selv lade det vokse op, og slå rødder, og dermed blive
en kristen.

Forstår du; intet jeg kan gøre, eller sige, kan alligevel beskrive Guds
kraft, og intet jeg kan fortælle, kan berette bedre end Helligånden selv kan
gøre det, men det kræver en ting, nemlig et åbent hjerte, og det har jeg tro
for, at Gud vil lægge i folk, når de hører om mit og andre kristnes forhold
til Herren.

Derfor; fortvivl ikke, fordi folk ikke umiddelbart lyder interesserede i at
høre på dig, men glæd dig, at Gud er almægtig, og kan få selv det
allermindste frø til at spire op, hvor og hvornår han ønsker det.

Gud velsigne dig

Eddi

www.livetslys.dk