Gud er god at ha
Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 25-02-03 14:28

En 60 år gammel mann tiltalt for å ha begått seksuelle overgrep i seks år
hevdet at han begikk overgrepene i Guds navn.

Mannen er tiltalt for å ha forgrepet seg mot en Fredrikstad-gutt regelmessig
fra 1994 og frem til 2000. Da rettssaken mot ham startet i Fredrikstad
tingrett mandag hevdet han at det var fornærmede, som var 10 år når
overgrepene startet, som tok initiativet.

- Jeg har egentlig ikke slike tilbøyeligheter, men han skjønte jeg var en
barmhjertig person. Jeg gjorde det etter hans ønske. Det kan jeg ta Gud i ed
på, sa 60-åringen ifølge Fredrikstad Blad.

Kristne har det godt, som kan unnskylde sine kriminelle overgrep med
henvisning til gud.

Kjellemann

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 25-02-03 14:44

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> wrote:

> Kristne har det godt, som kan unnskylde sine kriminelle overgrep med
> henvisning til gud.

Sørgelig sag.

--
cordial regards, the prime minister of Peterburg:
http://www.nationstates.net/ +45 5192 3981

Fra : Niels Peter

Dato : 25-02-03 15:49

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> på, sa 60-åringen ifølge Fredrikstad Blad.
>
> Kristne har det godt, som kan unnskylde sine kriminelle overgrep med

Der er ellers rigtig mange lige så gode undskyldninger til rådighed for
ateister: En dårlig barndom, hårde sociale betingelser osv.

Niels Peter

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 25-02-03 16:14

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message
> [...]
>
> Der er ellers rigtig mange lige så gode undskyldninger til rådighed for
> ateister: En dårlig barndom, hårde sociale betingelser osv.

Mannen benytter Gud som sannhetsvitne for at gutten ønsket seksuell kontakt.
Forklaringer om dårlig barndom, sociale betingelser, osv kan ikke benyttes
som sannhetsvitner for at at gutten ønsket slik seksuell kontakt.

Kristne har det godt som kan unnskylde kriminelle handlinger med henvisning
til Gud.

Kjellemann

Fra : Ole

Dato : 25-02-03 16:10

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> wrote in message
> En 60 år gammel mann tiltalt for å ha begått seksuelle overgrep i seks år
> hevdet at han begikk overgrepene i Guds navn.

Du snyder dig selv ved ikke at se bredere end det du gør, solen siges at
være midtpunktet af jordens rotation, men der er faktisk dem som siger at
solen også rotere omkring jorden, men det er bare i en større bane, altså er
det med at se bredere, det fremgår også af en af salmerne, hvor der står at
solen rotere omkring jorden.

Alt det som mange skriver imod kristne, er baseret på hvad de tror de ved,
de ved bare ikke at de lader sig bruge af en fjende af deres egen sjæl, til
deres egen ydmygelse, og evig ødelæggelse af deres egen sjæl på dommens dag,
hvis de da ikke kommer til tro.

Gud er kærlighed, og ikke som mange siger, en som sidder og dømmer. Gud
ønsker at frelse mennesker og han går langt for at dog nogle vil tage imod
ham. Han vil bare ikke tvinge sig til mennesker.

Ole

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 25-02-03 16:17

"Ole" <m@creationdays.dk> wrote in message

> [...]
> ønsker at frelse mennesker og han går langt for at dog nogle vil tage imod
> ham. Han vil bare ikke tvinge sig til mennesker.

Jeg snakker ikke om Gud, heller ikke om jordens rotasjon, men om mennesker
og menneskers bruk av Gud. Er du i stand til at forstå det?

Kjellemann

Kjellemann

Fra : Ole

Dato : 25-02-03 16:53

> [...]
>
> Jeg snakker ikke om Gud, heller ikke om jordens rotasjon, men om mennesker
> og menneskers bruk av Gud. Er du i stand til at forstå det?

Jeg bruger de sætninger for at sige at du i dine kommentarer ikke tager
hensyn til aspekter som du i din manglende viden ikke har kendskab til,
hvilket går tilbage til, hvorfor ikke lade være med at skrive om noget du
alligevel ikke ved alle aspekter om.

Ole

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 25-02-03 16:58

> [...]
> hensyn til aspekter som du i din manglende viden ikke har kendskab til,
> hvilket går tilbage til, hvorfor ikke lade være med at skrive om noget du

Du bruger de setningene for å snakke om noe ganske annet enn at snakke om en
mann som bruger Gud som unnskyldning for en kriminell handling. I så måte er
sætningene dine håbløse, Vi kan lige gjerne diskutere været ellers dagens
kronekurs.

Kjellemann

Fra : Ole

Dato : 25-02-03 17:35

> [...]
er
> sætningene dine håbløse, Vi kan lige gjerne diskutere været ellers dagens

Du tager fejl, det jeg skrev, skrev jeg for at sige, at de som siger at det
er jorden som rotere omkring solen, ser ikke bredt nok, det siger jeg så
også om det du skriver med det eksempel

Ole

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 25-02-03 20:52

> [...]
det
> er jorden som rotere omkring solen, ser ikke bredt nok, det siger jeg så

Jeg regner med at i neste innnlegg vil du også påstå at jorden er flat, men
jeg vil fortsatt ikke se sammenhengen mellom astronomi/jordens form og en
mann som bruker Gud til å unnskylde seksuelt misbruk. Beklager, men den
'visdommen' har jeg ikke, gudskjelov.

Kjellemann

Fra : Ole

Dato : 25-02-03 21:25

> [...]
> jeg vil fortsatt ikke se sammenhengen mellom astronomi/jordens form og en
> mann som bruker Gud til å unnskylde seksuelt misbruk. Beklager, men den

Mennesker har taget fejl af at solen ikke rotere rundt om jorden, fordi de
ikke har set bredt nok, det bruger jeg til at sige til dig, at du ikke ser
særligt bredt, du tager et menneskes udtalelser og ser på det, uden at tænke
over hvad der kan have været sket i hans liv, men du vil jo heller ikke tro
at der er en åndelig verden som vil føre mennesker i ulykke. Så skulle du jo
også erkende at Gud er til hvis det var tilfældet.

Jeg har brugt det med solen som en analogi til at sige at der ikke er
specielt meget "dybde, bredde" i det argument du bruger for at Gud har givet
ham lov til det.

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-02-03 21:42

Ole <m@creationdays.dk> skrev:

[ ... ]
> Jeg har brugt det med solen som en analogi til at sige at der ikke
> er specielt meget "dybde, bredde" i det argument du bruger for at
> Gud har givet ham lov til det.

Ole, glem ham!

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Ole

Dato : 25-02-03 21:44

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> wrote in message
> Ole <m@creationdays.dk> skrev:
>
> [ ... ]
>
> Ole, glem ham!

Du har ret igen

Ole

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 25-02-03 22:18

> "Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> wrote in message

> Du har ret igen
>
> Ole

Dere er nok på bølgelengde om astronomiens betydning for seksuelle overgrep.

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-02-03 22:49

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]
> Dere er nok på bølgelengde om astronomiens betydning for seksuelle
> overgrep.

Nej nej, Kjelleman!! de seksuelle overgrebs indflydelse på
forståelsen af astronomien. At du forstod det modsat må skyldes
sproglige forskelle mellem dit og vort tungemål

Fra : Ole

Dato : 26-02-03 01:02

> Dere er nok på bølgelengde om astronomiens betydning for seksuelle
overgrep.

"analogi til at sige at der ikke er specielt meget "dybde, bredde" i det
argument du bruger "

hvad er det jeg her skriver? vil du give mig en forklaring?

Ole

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 25-02-03 22:16

> [...]
tænke
> over hvad der kan have været sket i hans liv,

Hva enn som kan ha sket i hans liv har dette ikke relevans til mannens brug
af Gud til at unskylde seksuelt misbrug.

> [...]
>
> Jeg har brugt det med solen som en analogi til at sige at der ikke er
> specielt meget "dybde, bredde" i det argument du bruger for at Gud har

Jeg argumenterer ikke for at Gud gav mannen lov, mannen argumenterer slik.

Kjellemann

Kjellemann

Fra : Ole

Dato : 26-02-03 01:01

> [...]
> af Gud til at unskylde seksuelt misbrug.
>
> Jeg argumenterer ikke for at Gud gav mannen lov, mannen argumenterer slik.

Du har ikke ret, som jeg har skrevet, du tager ikke med i din vurdering, at
der er en åndelig verden, som vil ødelægge mennesker, det har relevans
uanset om du vil det eller ikke.

Ole

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 26-02-03 08:01

> [...]
at
> der er en åndelig verden, som vil ødelægge mennesker, det har relevans

OK. Jeg har i grunnen fått bekreftet det jeg ønsket her. Du får diskutere
videre med den åndelige verden så får jeg diskutere mer jordiske ting. Husk
å inkludere ånden Andreas i diskusjonen. Han dukker ofte opp i denne gruppen
som en ånd i en filleehaug.

Kjellemann

Fra : E.K.

Dato : 27-02-03 01:04

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i melding

> [...]
Husk
> å inkludere ånden Andreas i diskusjonen. Han dukker ofte opp i denne

Har dere ikke nok kroniske kverulanter å stri med i Danmark siden dere må
krangle med norske i tillegg. Denne fyren har absolutt 0 å bidra med.

E.K.

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 27-02-03 09:45

"E.K." <ekir@tiscali.no> wrote in message

> Har dere ikke nok kroniske kverulanter å stri med i Danmark siden dere må
> krangle med norske i tillegg. Denne fyren har absolutt 0 å bidra med.
>
> E.K.

Typisk kristen hit and run oppførsel. Personer feige nok til ikke våge å
vise navnet sitt, har ingen meninger.

Kjellemann

Fra : E.K.

Dato : 27-02-03 12:36

> "E.K." <ekir@tiscali.no> wrote in message

> Typisk kristen hit and run oppførsel. Personer feige nok til ikke våge å
> vise navnet sitt, har ingen meninger.
>
> Kjellemann

Du er ikke verd å svare da du kun er ute etter å kverulere. Stakkars liten.
Men en sånn beskyldning mot kristennavnet kan jo ikke stå ubesvart

Håper også andre som er ute etter seriøs debatt på denne siden lar deg rope
ut i intet.

Einar Kristoffersen

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 27-02-03 12:55

> [...]
>
> Du er ikke verd å svare da du kun er ute etter å kverulere.

> Håper også andre som er ute etter seriøs debatt på denne siden lar deg

Å, si ikke det. Mot 'intet' har du allerede funnet det verdt å svare to
ganger.
For en tulling.

Kjellamnn