Moses Hansen i ilden
Fra : Kevin Edelvang

Dato : 24-02-03 23:37

Så er den gal for Moses Hansen. Den nok så populære prædikant har
indrømmet mordforsøg og pædofil fortid. Men det siger naturligvis ikke
noget om mandens engagement i øvrigt. Jeg ved bare, at mange herinde
interesserer sig meget for Mose gøren og laden, og der kunne denne nyhed
måske være interessant.

http://www.bt.dk/Rampelys.pl?c=left&aid=129674

Kevin Edelvang
"Haben Sie mehrere Päpste?"

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-02-03 06:25

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse

Er det ikke dejlig har man taget imod Jesus er man et nyt menneske, det
galle er ej mere.
I dåben begraves det gamle.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .

Fra : erik larsen

Dato : 25-02-03 07:37

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er det ikke dejlig har man taget imod Jesus er man et nyt menneske, det
> galle er ej mere.
> I dåben begraves det gamle.

Jow kære Børge, for dem det sker er det en vidunderligt ting Jesus gør.

ErikL

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-02-03 15:05

> [...]
>
> "Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er det ikke dejlig har man taget imod Jesus er man et nyt menneske, det

Så er det man kan være så fræk, og spørge om det ikke bare er et fupnummer,
når sådan en karl hævder at have "mødt Jesus"?

Eller er det bare derfor han er blevet kristen? For at flygte fra fortiden?

Det samme ses jo ustandseligt på amerikanske "death rows", hvor psykopater
af rang konstant påberåber sig at være frelst fordi de efter eget udsagn har
"set lyset". Følgelig frasiger de sig så ETHVERT ansvar fra deres gerninger
i og med at "det var det GAMLE menneske, der gjorde det!"

Mig bekendt er der MASSER af ikke-kristne, der formår at have en
samvittighed og holde sig fra den slags svineri, hvorimod jeg synes det
lugter af dårlig "kristen" bortforklaring (regulært misbrug af doktrinen om
syndernes forladelse) når folk i dèn grad flygter fra deres ansvar for
_egne_ gerninger og hævder at "det var Djævelen, der fik mig til det!" Det
viser jo netop et hyklerisk, dømmende syn på andre ikke-kristne mennesker,
der hedder "De er jo i stand til ALT for de har ikke Jesus ligesom mig!"

Jo, Kristus tilgiver, men det kan godt være lige lovligt svært for alle os
andre, og Kristus holder bare ikke som argument i en retssal!

Anders Peter Johnsen

Fra : Bjarne Karecki

Dato : 02-03-03 21:08

AT:
Jesus er en mægtig Herre og Frelser. Det kan ingen være i tvivl om!
eller??? Jesus er i stand til at tilgive alle synder. Det kan ingen
være i tvivl om! eller???
Hvordan var det så lige... en blev stenet imens en ung mand så til og
bifalt det. Denne mand var Saulus (Paulus) Det meste af det nye
testamente er kommet til udelukkende på grund af denne mand. Jesus
mødte ham på hans vej til Damaskus. Han havde fuldmagt til at slå de
kristne ihjeld. Hvis man ser på hans livsstil og den måde den slags
mennesker levede på, ville jeg ikke blive forbavset hvis der var
adskellige unge piger til at opvarme Saulus inden han drog ud og
dræbte de kristne. Og de har ikke været een dag over 15 år.
(Pædofil??? eller). Vi har intet imod at læse de breve Paulus skriver
til os og som er en meget betydelig del af denne verdens kultur! Hele
Kirken inkl alle evangeliske kirkeretninger er afhængige af hans
lærer. Dvs vi accepterer at Jesus tilgav ham for de synder han
gjorde... disse synder har vi glemt men når Moses fortæller om dem
han lavede for 45 år siden, skal han stenes med det samme....Hvem
river lige alle Paulus's breve ud af det nye testamente??? Hvorfor kan
vi mennesker ikke glemme??? hvor er menneske kærligheden? hvor er
troen på at Gud også tilgiver i dag.
Hyklere alle sammen, eller også har i ikke oplevet Jesus i jeres
hjerter endnu! for så var i ikke i tvivl....

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 02-03-03 21:19

"Bjarne Karecki" <bjarne@karecki.com> wrote in message
> AT:
> hjerter endnu! for så var i ikke i tvivl....

Mt. 7.5 "Din hykler! Ta først bjelken ut av ditt eget øye! Da først vil du
se klart og kan ta flisen ut av din brors øye."

Kjellemann

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 25-02-03 17:02

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev...

> Er det ikke dejlig har man taget imod Jesus er man et nyt menneske,
> [...]

Og hvad så med det menneskelige ansvar? Manden har gjort et barn
fortræd! "Gælder" det så ikke mere, at dette barn kan have fået ødelagt
sit liv? Er alt i skønneste orden, så længe synderen omvender sig? Hvad
med ofret?
(Disse spørgsmål er sådan set generelle til de, som mener som Børge.)

Christina

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-02-03 17:17

Christina Puhakka Egholm <christina@egholm.net> skrev:

> [...]
> omvender sig? Hvad med ofret?
> (Disse spørgsmål er sådan set generelle til de, som mener som

Hvis manden *virkelig* er omvendt og ikke kun (som Anders PJ skriver
om) blot påberåber sig en tilsyneladende omvendelse, da vil
vedkommende naturligvis gøre alt hvad der står i hans magt for at gøre
skaden "god igen", herunder frivilligt at underlægge sig
myndighedernes straffeforanstaltninger.

Forsøger man i kristendommens navn at undvige myndighedernes
straffeforanstaltninger i slige situationer kan man med rette spørge
om vedkommende nu også virkelig er omvendt og virkelig har fundet, og
overgivet sit liv til Jesus!

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-02-03 21:45

"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> skrev i en meddelelse
> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev...

Nej, det barn har kun et at gøre få et nyt liv med Jesus, ja det gælder også
andre så som skatte snydere og andre pæne syndere.
i Guds øjne er de lige så slemme som HR. Hansen pog Jesus er menneskenes
eneste HÅB
--
se også http://www.kc-herning.dk/
http://www.evangelist.dk/

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 25-02-03 22:22

Børge Højlund Jensen wrote:

> [...]
> gælder også andre så som skatte snydere og andre pæne syndere.
> i Guds øjne er de lige så slemme som HR. Hansen pog Jesus er

Du mener forhåbentlig ikke, at ofre for pædofile er syndere for det i
Guds øjne? For så tror vi to i hvert fald ikke på den samme Gud. Ja, så
vil jeg endda gå så langt som til at sige, at du har et meget forkvaklet
syn på Gud.

Jeg håber, du har formuleret dig uheldigt, så jeg har misforstået dig.

Kevin Edelvang
"Haben Sie mehrere Päpste?"

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 25-02-03 22:29

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev...

....præcis, hvad jeg selv ville have skrevet. Jeg kunne ikke være mere
enig!

Christina

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-02-03 22:47

Kevin Edelvang <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev:

[ ... ]
> Jeg håber, du har formuleret dig uheldigt, så jeg har misforstået
> dig.

Jeg er meget stærkt overbevist om du har misforstået Børge. Jeg
forstod hans indlæg sådan, at disse ofre, ved at overgive sit liv til
Jesus, på den måde ville kunne få kraft og hjælp til at komme videre i
deres tilværelse. Også de der har udført forbrydelsen kan på samme
måde få hjælp til at komme videre.

Sådan forstod jeg indlæget - og jeg er meget overbevist om at det også
var det Børge mente.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 25-02-03 22:57

Andreas Falck wrote:

> [...]
> Jesus, på den måde ville kunne få kraft og hjælp til at komme videre i
> deres tilværelse. Også de der har udført forbrydelsen kan på samme

Jeg håber, det var det Børge mente. Og i givet fald er jeg da delvis
enig.

Men så burde Børge overveje at gennemlæse sine indlæg, før han sendte
dem. For det var jo ikke det, han skrev, så vidt jeg forstod.

Kevin Edelvang
"Haben Sie mehrere Päpste?"

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-02-03 23:41

> [...]

> Men så burde Børge overveje at gennemlæse sine indlæg, før han
> sendte dem. For det var jo ikke det, han skrev, så vidt jeg forstod.

OK, måske har jeg lettere ved at forstå hans lidt "knudrede" sprog! -
gad vide hvorfor

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 26-02-03 08:05

> Andreas Falck wrote:

Det er det jeg mener.

Fra : erik larsen

Dato : 28-02-03 19:38

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Det er det jeg mener.

hvad er det for en synd du taler om Børge? arvesynden som man ikke blot kan
vende sig bort fra, glemme eller gå uden om eller er den synd vi gør og som
vi kan lade være med at gøre ved at tage afstand fra den (omvende sig) ??

Man kan bare omvende sig og få tilgivelse for SINE overtrædelser og så mener
du man også har fået tilgivet arvesynden i en enkelt pakkeløsning fra Gud ??

ErikL

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 26-02-03 08:04

> Børge Højlund Jensen wrote:

Nej de er ikke syndere fordi de er ofre men det er hos Jesus der er lægedom
ikke ved at vi mennesker råber op.
Mennesker skal der gjort en forbrydelse skal straffes men som bekendt kommer
ingen døde til live ved at vi slå morderen ihjæld.