Skuespild for verden
Fra : erik larsen

Dato : 23-02-03 14:06

Moses Hansen

Af eb - 15:25 - 16. feb. 2003

61 år, fra Kolding, Prædikant, redaktør og forfatter. Personlig
ting: Bibelen.

Korsfareren glæder sig til at debattere og krydse klinger med de
andre deltagere.

- Hver dag i huset vil jeg læse i Bibelen, bede og synge og
forkynde mit budskab. Det, der betyder noget for mig, er at få sandheden om
Jesus og kristendommen ud til en verden fuld af løgn. Og jeg går ind i huset
med en forventning om, at jeg vil kunne overbevise de andre om denne
sandhed.

Rolle: Missionær.

Hvordan kan en "kristen" Forstander, Sektleder, Profet,
Evangalist, Apostel, Missionær og forfatter gå ind i et Psykisk udstressende
TV-spild for at more denne verdens TV-seer.

At idioten ikke kan se at TV bruger ham til at tage pis på hele
den danske kristendom.

Budet om kærlighed og advarsel mod vranglære
2 Joh v4 Det har glædet mig meget at møde nogle af dine børn,
som lever i sandheden efter det bud, vi har fået fra Faderen. v5 Og nu har
jeg den bøn til dig, frue - hvad jeg skriver, skal ikke ses som et nyt bud,
men er det samme, som vi har haft fra begyndelsen - at vi skal elske
hinanden. v6 Og dette er kærligheden, at vi lever efter hans bud; og dette
er budet, som I har hørt fra begyndelsen, at I skal leve i kærligheden.

v7 For der er gået mange bedragere ud i verden; det er dem, der
ikke bekender, at Jesus er Kristus, kommet i kød. Det er bedrageren og
Antikrist.

v8 Tag jer i agt, at I ikke skal miste det, vi har nået ved
vort arbejde, men få den fulde løn. v9 Enhver, som går ud over Kristi lære
og ikke bliver i den, har ikke Gud; men den, der bliver i hans lære, har
både Faderen og Sønnen. v10 Hvis nogen kommer til jer og ikke fører denne
lære, så tag ikke imod ham i jeres hus, og byd ham ikke velkommen; v11 for
den, der byder ham velkommen, gør sig delagtig i hans onde gerninger.

ErikL

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 23-02-03 14:51

Goddag "erik larsen"

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
udstressende
> TV-spild for at more denne verdens TV-seer.
> At idioten ikke kan se at TV bruger ham til at tage pis på

På samme måde kunne man anholde dit udtryk "idioten"...

Matt 5:22: "v22 Men jeg siger jer: Enhver, som bliver vred på sin broder,
skal kendes
skyldig af domstolen; den, der siger: Raka! til sin broder, skal kendes
skyldig af Det
store Råd; den, der siger: Tåbe! skal dømmes til Helvedes ild. "

Du spørger: "Hvordan kan.....<blabla>?"

Matt 7:1-5: "v1 Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. v2 For den dom,
I dømmer
med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt
med.
v3 Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til
bjælken i dit eget øje?
v4 Eller hvordan kan du sige til din broder: Lad mig tage splinten ud af
dit øje! og så er der en
bjælke i dit eget øje? v5 Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så
kan du se klart nok til
at tage splinten ud af din broders øje.

Jeg har ingen andre kommentarer til (eller om) Moses Hansen - lad ham selv
arbejde på sin frelse, ligesom vi andre arbejder på vores.

Fortsat god søndag.

Mvh

Henrik, Slagelse

Ordsprogenes Bog 10:20: "v20 Den retfærdiges tunge er udsøgt sølv,
uretfærdiges hjerte er intet værd."

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-02-03 14:57

Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev:

[ ... ]
> Jeg har ingen andre kommentarer til (eller om) Moses Hansen - lad
> ham selv arbejde på sin frelse, ligesom vi andre arbejder på vores.

Godt sagt!

> Fortsat god søndag.

I lige måde!

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 23-02-03 14:58

Hej Andreas

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
> Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev:
>
> [ ... ]
> Godt sagt!

Tak.

Henrik, Slagelse

Fra : erik larsen

Dato : 23-02-03 15:47

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
> Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev:
>
> [ ... ]
>
> Godt sagt!

Du ved da umådeligt lidt om Gud, Jesus og Helligåndens gerning i de kristnes
liv, så som du kan have sympati med Moses Hansen og hans arbejde.

Ved du, at bare du sympati med MH og hans troslære, har du mistet Jesus i
dit liv.

FUT med dig til dk.livssyn.newage FUT FUTT

ErikL

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-02-03 15:52

> [...]

> Du ved da umådeligt lidt om Gud, Jesus og Helligåndens gerning i de
> kristnes liv, så som du kan have sympati med Moses Hansen og hans

Jeg har ingen steder skrevet noget om at jeg har sympati for Moses
Hansens tro, lære og arbejde!

[ ... ]
> FUT med dig til dk.livssyn.newage FUT FUTT

Hold nu op med det der fis når du alligevel ikke sætter nogen FUT!
Overholde venligst de gældende retningslinier, eller lad være med at
skrive noget om FUT som du alligevel ikke sætter!

FUT dk.admin.netikette

Fra : erik larsen

Dato : 23-02-03 15:39

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Goddag "erik larsen"

Godaw Henrik

> [...]
> skyldig af Det
> store Råd; den, der siger: Tåbe! skal dømmes til Helvedes ild. "

Hvem har sagt jeg er vred på en af mine brodre eller på Moses Hansen

> [...]
> dit øje! og så er der en
> bjælke i dit eget øje? v5 Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje;

Hvorfor kan du ikke se at bibelens budskab som Moses siger han elsker,
strider mod hans levevis og han har derfor ikke del og lod i Jesus Kristus,
Guds Søn, Frelseren på grund af denne livsførelse.

Hvorfor tror du at Luk 16v18 ikke gælder for MH og hvis MH elsker hele
bibelen hvorfor overholder han ikke dette bud om ægteskab ???
Luk 16 v18 Enhver, som skiller sig fra sin hustru og gifter sig med en
anden, begår ægteskabsbrud, og den, der gifter sig med en fraskilt kvinde,
begår ægteskabsbrud.

> [...]
>
> Mvh
>
> Henrik, Slagelse
>
> Ordsprogenes Bog 10:20: "v20 Den retfærdiges tunge er udsøgt sølv,

Mener du MH er den retfærdigges tunge, så er du meget naiv.

1 Kor 5v9 I mit brev skrev jeg til jer, at I ikke må have med utugtige
mennesker at gøre. v10 Jeg mente ikke i det hele taget utugtige her i
verden eller griske mennesker og røvere eller afgudsdyrkere, for så måtte I
jo forlade denne verden. v11 Hvad jeg skrev til jer, var, at I ikke må have
med nogen at gøre, der har navn af broder, men lever utugtigt eller er grisk
eller er en afgudsdyrker eller en spotter eller en drukkenbolt eller en
røver. I må heller ikke spise sammen med sådan en. v12 Er det da min sag at
dømme dem, der står udenfor? Er det ikke dem, som er indenfor, I skal dømme?
v13 Dem udenfor skal Gud dømme. »I skal udrydde den onde af jeres midte.«
(Siger den bibel MH elsker så højt)

ErikL

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 23-02-03 15:50

Goddag igen Erik Larsen

> "Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Godaw Henrik
> Hvem har sagt jeg er vred på en af mine brodre eller på Moses Hansen

Det har jeg heller ikke skrevet - men Bibelen siger: "den, der siger Tåbe!
skal dømmes til Helvedes ild."

Ærbart sprog ville måske give et bedre udtryk for din kristendom.

> [...]
Kristus,
> Guds Søn, Frelseren på grund af denne livsførelse.

Det er ikke min opgave at bedømme Moses Hansen - jeg har intet med ham at
gøre.
Imidlertid var mit indlæg et FORSØG på at henlede din opmærksomhed på et
skriftsted
der "kunne" have relevans for dømme-iveren...
Det kan være sundt at fokusere på egne fejl før man udbasunerer andres...

> [...]
> Luk 16 v18 Enhver, som skiller sig fra sin hustru og gifter sig med en
> anden, begår ægteskabsbrud, og den, der gifter sig med en fraskilt kvinde,

Det er fortsat ikke min opgave at bedømme Moses Hansen...

> Mener du MH er den retfærdigges tunge, så er du meget naiv.

Det har jeg igen ikke skrevet noget om -- jeg har IKKE sat lighedstegn
mellem min
tagline og/eller at denne skulle handle om Moses Hansen...

Kender du slet ikke taglines??? Det er slutordsprog, der er ment som en
"hilsen" til
dem man skriver til -- f.eks. som nogle bruger "Dagens ord" eller "Dagens
ordsprog"...

Det er måske ikke rigtigt for dig at "den retfærdiges [den kristnes] tunge
er udsøgt sølv,
uretfærdiges hjerte er intet værd"???

Fortsat ønskes alle en god søndag...

Henrik, Slagelse

....Diplomati er kunsten at sige ubehagelige ting på en PÆN måde...

Fra : erik larsen

Dato : 23-02-03 15:56

> Goddag igen Erik Larsen
>

> ...Diplomati er kunsten at sige ubehagelige ting på en PÆN måde...

Du er som en hund der gør men bider ikke, med dine diplomatiske indlæg.
Hvorfor du starter noget du ikke kan fuldføre ved jeg ikke, men hvad jeg ved
er at Gud ikke er diplomat, men Frelseren eller Dommeren du kan selv vælge
mellem de to titler.

ErikL

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 23-02-03 16:05

Goddag igen igen Erik Larsen

> [...]
ved
> er at Gud ikke er diplomat, men Frelseren eller Dommeren du kan selv vælge

"starter noget jeg ikke kan fuldføre"???

Er det virkelig det eneste du kan forsvare dig med når det er åbenbart for
enhver her på gruppen at du bevidst fejlciterer???

2. Peter 3:16 synes at være relevant...

--
Henrik, Slagelse

"Den Vorherre giver et embede, giver Han ikke nødvendigvis forstanden"
(Holberg)

Fra : erik larsen

Dato : 23-02-03 16:57

> [...]
>
> Er det virkelig det eneste du kan forsvare dig med når det er åbenbart for
> enhver her på gruppen at du bevidst fejlciterer???

v16 sådan som han jo skriver i alle sine breve, for så vidt han kommer ind
på dette emne. I hans breve er der nogle ting, som er vanskelige at forstå,
og som ukyndige og ubefæstede sjæle fordrejer - men det gør de jo også med
de øvrige skrifter - til deres eget fordærv.

Mener du dermed at jeg har misforståer Moses Hansens optræden i er Psykisk
TV-spil for penge og/eller at bibelen ikke taler imod MH kone nr. 2 ???

Først sdkriver du "Enhver der hader--" skønt der ikke er tale om had og hvis
der var skriver Kong David i Sl 45

Så skriver du om Diplomat vås

Hvad mener du helt precist jeg er forkert med; eller er det bare noget du
slynger ud for sjov ??

ErikL

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 23-02-03 19:32

Godaften Erik Larsen

> [...]
> TV-spil for penge og/eller at bibelen ikke taler imod MH kone nr. 2 ???

Jeg mener fortsat: "Var det virkelig det eneste du kan forsvare dig med når
det er åbenbart for enhver her på gruppen at du bevidst fejlciterer?"

Du er - desuagtet din påtagede selv-retfærdighed - en ukyndig og ubefæstet
sjæl der FORDREJER og FEJLCITERER. Alt det du IKKE bryder dig om bliver
klippet væk, og derefter fortsætter du med dine egne holdninger....og skal
helst få alle andre til at spilde ENDNU mere tid på at redde dine
misforståelser ud.

> Først sdkriver du "Enhver der hader--" skønt der ikke er tale om had og
hvis
> der var skriver Kong David i Sl 45

JEG SKREV: "der siger: Tåbe! skal dømmes til Helvedes ild. " FORDI DU
OMTALTE MOSES HANSEN SOM "IDIOTEN".... -- LÆS HELE VERSET. DU HAR FÅET DET
FORKLARET TRE GANGE....

> Så skriver du om Diplomat vås

Beklager det gik over din forstand.

> Hvad mener du helt precist jeg er forkert med; eller er det bare noget du
> slynger ud for sjov ??
> ErikL

Din dømmeiver lugter langt væk af selvpåtaget selv-retfærdighed. Hvis du var
sikker i din kristne færd, ville du ikke have problemer med at overlade det
til Gud at sætte den endelige dom. Men du skal pege fingre ad alle andre....
Derfor fik du også de skriftsteder citeret som var relevante.... Men ak, det
kræver at man læser DET DER STÅR, og ikke kun det MAN TROR DER STÅR.

Henrik, Slagelse

....."At fejle er menneskeligt - at tilgive er guddommeligt"

Fra : Jan-Erik

Dato : 23-02-03 16:44

erik larsen wrote:

> [...]
> men hvad jeg ved er at Gud ikke er diplomat, men Frelseren eller
> Dommeren du kan selv vælge mellem de to titler.

Nå, så fik du lige klippet alt det ubehagelige (og rammende) væk igen.
Hvis du absolut skal dømme alle folk, ka' du så ikke ta' og dømme dig selv
med?

/Jan-Erik

Fra : erik larsen

Dato : 23-02-03 17:12

"Jan-Erik" <jan-erik@rasmussen.FJERNESmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, så fik du lige klippet alt det ubehagelige (og rammende) væk igen.
> Hvis du absolut skal dømme alle folk, ka' du så ikke ta' og dømme dig selv
> med?

Sig frem hvis du mener jeg har et umoralsk levevis, så jeg kan ændre det til
det bedre; Det samme siger/har sagt til f.eks. Moses Hansen og andre, så
han/de også kan ændre deres ubibelske levevis til det Gudbehagelige, det
kaldes at forkynde sandheden i Bibelsk-regi.

Og mener du jeg har dømt nogen så fortæl mig hvad er dommen jeg har sagt
over dømte ???

Tak

ErikL

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 23-02-03 19:34

Hej Jan-Erik

> Nå, så fik du lige klippet alt det ubehagelige (og rammende) væk igen.
> Hvis du absolut skal dømme alle folk, ka' du så ikke ta' og dømme dig selv
> med?
> /Jan-Erik

Han er utrolig den mand - klipper alt det væk han ikke bryder sig om, og vil
stadig have alle til at se sig i et åh så godt lys.

Jeg er glad for man for længe siden HAR lært at være ydmyg nok til at lade
Gud være dommer.

Henrik, Slagelse

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 27-02-03 19:38

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> wrote:

> [...]
> er at Gud ikke er diplomat, men Frelseren eller Dommeren du kan selv vælge

Diplomati er kunsten at sige "god hund" indtil du kan finde en sten....

--
cordial regards, the prime minister of Peterburg:
http://www.nationstates.net/ +45 5192 3981

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-02-03 15:57

Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev:

[ ... ]
> Henrik, Slagelse
>
> ...Diplomati er kunsten at sige ubehagelige ting på en PÆN måde...

Hej Henrik!

Må jeg venligst henlede din opmærksomhed på på dette link, der
fortæller en hel del godt omkring signaturer / tagline, og hvordan de
bedst bruges til mindst gene for flest mulige:

Du må også meget gerne kaste et blik på linket i min signatur om svar-
og citatteknik!

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 23-02-03 16:07

Hej Andreas

> [...]
> fortæller en hel del godt omkring signaturer / tagline, og hvordan de
> bedst bruges til mindst gene for flest mulige:

Det er bare helt fino. Normalt bruger jeg The Bat! der tager sig af dette,
men du har ret. Tak for tippet. Mit svar for 1 minut siden indeholder de
to -- og mellemrum og hilsenen.
Jeg værdsætter din positive tone.

Jeg er DYBT rystet over hvor meget denne gruppe til tider ligner
dk.snak.mudderkastning...

> --
Henrik, Slagelse

...."Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-02-03 17:09

> Jeg er DYBT rystet over hvor meget denne gruppe til tider ligner
> dk.snak.mudderkastning...

> Henrik, Slagelse

Hej Henrik

Well, det skyldes primært tre ting: Der sker nogle gange det at folk - som
undertegnede - lader temperamentet løbe af med sig, men der er også to andre
typer skribenter: Den ene type er den lettere kristenfanatiske type, der
ikke på nogen måde vil respektere at dette er et åbent debatforum for BÅDE
for _forskellige_ kristne retninger, for "søgende" og også decideret
ikke-troende - og dermed ikke en sekterisk menighed, der skal drives tugt
på - den anden type skyldes udefrakommende ikke-troende, der ser gruppen som
alle tiders mulighed for at genere de kristne, de nu af forskellige årsager
hader så meget, at de ikke bare kan lade dem være i fred.
Jeg kan stadig ikke finde ud af, hvilken af de to sidstnævnte grupper, jeg
bryder mig mindst om: De "frelste" fundamentalister, der i tide og utide
frakender alle andre trossamfund kristennavnet, eller de "frelste" ateister,
der faktisk dyrker noget der til forveksling ligner "omvendt missioneren"?
(Og det var så MIT mudder! ;-D)

Anders Peter Johnsen

Fra : erik larsen

Dato : 23-02-03 18:22

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ateister,
> der faktisk dyrker noget der til forveksling ligner "omvendt missioneren"?

Det er vist kun min oplysninger om Moses Hansen, Henrik er dybt rystet over
og ikke denne gruppe generalt.

Vi er kristne der prøver på at have en moral bag vores kristendom, så
budskab, livssyn og levne passer sammen. Men det er ikke ensbetydende med at
vi hader eller er vred på vores næste og når Gud siger at jeg ikke må have
omgang med disse utugtige, så spiser jeg ikke engang en pølse ved
pølsevognen i deres nærhed for at vise Gud jeg respektere Ham.

Moses hansen har aldrig svaret på mine spørgsmål om flerkoneri, som jeg har
stillet ham Privat, i Ekstrabladet og i Udfordringen, så han mener sikkert
som jeg har hørt gennem herlighedsprædikanter at Gud også tilgiver utugt,
også når denne utugt fortsættes efter tilgivelsen.

Advarsel mod utugt
1 Kor 6v12 Alt er tilladt mig, men ikke alt gavner. Alt er tilladt mig, men
jeg skal ikke lade noget få magt over mig. v13 Maden er til maven, og maven
til maden, og begge dele vil Gud lade forgå. Legemet er ikke til utugt, men
er til for Herren, og Herren for legemet, v14 og Gud oprejste Herren og vil
oprejse os ved sin kraft. v15 Ved I ikke, at jeres legemer er Kristi
lemmer? Skal jeg da gøre Kristi lemmer til en skøges lemmer? Aldeles ikke!
v16 Eller ved I ikke, at den, der binder sig til en skøge, er ét legeme med
hende? - det hedder jo: »De to skal blive ét kød.« v17 Men den, der binder
sig til Herren, er én ånd med ham.v18 Hold jer fra utugt! Al anden synd,
som et menneske begår, er uden for legemet, men den, der lever utugtigt,
synder mod sit eget legeme. v19 Eller ved I ikke, at jeres legeme er et
tempel for Helligånden, som er i jer, og som I har fra Gud? I tilhører ikke
jer selv, v20 for I blev købt dyrt. Ær derfor Gud med jeres legeme.

ErikL

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 23-02-03 19:21

Godaften Erik Larsen

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vist kun min oplysninger om Moses Hansen, Henrik er dybt rystet
over
> og ikke denne gruppe generalt.

Hvis ikke du har læst debatten, behøver du ikke deltage.
Dette er IKKE den eneste tråd jeg har fulgt, så jo - der er mange chokerende
elementer i en gruppe som påstår at handle om kristendom.

> [...]
> som jeg har hørt gennem herlighedsprædikanter at Gud også tilgiver utugt,
> også når denne utugt fortsættes efter tilgivelsen.

Hvor må det dog være vidunderligt at være så syndfri... Jeg tror kvinden der
blev taget på fersk gerning i utugt er glad for du ikke levede dengang
Kristus sagde: "Lad den som er ren iblandt jer kaste den første sten."

Ligesom Moses Hansen har sine irriterende budskaber, så er du den sikreste
vej til tidsspilde, for man kan IKKE deltage i nogen seriøs debat med dig
når du FEJLCITERER og trækker alt det DU IKKE VIL SVARE PÅ FRA.

INDTIL du selv har besvaret alle spørgsmål i denne tråd seriøst, er du i mit
kill-filter.

Henrik, Slagelse

...."To Be or not to Be - that IS the question!" (William Shakespeare)

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-02-03 20:36

> [...]
>
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vist kun min oplysninger om Moses Hansen, Henrik er dybt rystet

Ved du hvad, Erik, jeg tror snarere det er din opførsel, der ryster Henrik!

> Vi er kristne der prøver på at have en moral bag vores kristendom, så
> budskab, livssyn og levne passer sammen.

Javel, men respekter dog at dette IKKE er en menighed, du er tilsynsmand
for!
Dette er et _diskussionsforum for ALLE (uanset overbevisning) der vil
diskutere Kristendom_!

Du VIL - eller KAN - bare ikke forstå det, vel?

> Men det er ikke ensbetydende med at
> vi hader eller er vred på vores næste og når Gud siger at jeg ikke må have
> omgang med disse utugtige

Tænk, jeg troede det var Paulus?

> , så spiser jeg ikke engang en pølse ved
> pølsevognen i deres nærhed for at vise Gud jeg respektere Ham.

Og sådan gør f.eks. Jehovas Vidner jo også. Imidlertid mener jeg så at Jesus
Kristus gjorde det fuldstændigt omvendte, nemlig at Han opsøgte de
ringeagtede og udstødte og gav dem en tro, som farisæerne ellers troede, kun
de som "pæne" bedsteborgere var berettigede til.

> [...]
> som jeg har hørt gennem herlighedsprædikanter at Gud også tilgiver utugt,
> også når denne utugt fortsættes efter tilgivelsen.

Det, der for nærværende er problemet er ikke nødvendigvis din kritisk af
Mogens "Moses" Hansen, som jeg da også selv kritiserer, men når du i et
ovenstående indlæg skriver - og jeg citerer:

[...]

Så går du LANGT over stregen for god opførsel som den er udstukket i dèn
fundats, du ikke VIL respektere! Så langt at jeg flere gange har spurgt mig
selv, om du i virkeligheden ikke bare er en vis persons latterliggørende
karikatur af en "kristen fanatiker."

Anders Peter Johnsen

Fra : erik larsen

Dato : 25-02-03 16:09

> over
>
> Ved du hvad, Erik, jeg tror snarere det er din opførsel, der ryster
Henrik!

Godt, så slipper jeg nok for flere beskyldninger fra Henrik om vrede
mod MH, hykler med bjælke i øjet og løfte om at havne i helvedes ild .

klip--

> [...]
kun
> de som "pæne" bedsteborgere var berettigede til.

Det er din mening, jeg går ud fra det Paulus skriver om utugt i 1 Kor 5 v
9-12. Så hvor omvendt du mener Jesus ville værer er det din private mening
og
ikke hvad Jesus virklig ville gøre, med mindre de utugtige omvender sig fra
deres
utugt for så er Jesus den der tilgiver.

Men her er en mand, Moses Hansen som ikke omvender sig eller fly utugt.
Tvært imod har MH fundet en undskyldning der tillader hans utugt. Og det er
de mennesker der vedbliver i utugt jeg ikke vil spise pølser med.

> [...]
mig
> selv, om du i virkeligheden ikke bare er en vis persons latterliggørende

Så tak jeg en gang til, for er man kristen fanatiker fordi man skriver om
rettesnoren i Bibelens indhold og siger at Moses Hansen er en idiot, er jeg
personlig glad for beskyldningen om at være en kristen fanatiker, tak.

Men prøv lige at gå tilbage til hvad Henrik først skrev ting der intet har
med min indlæg at gøre, men bibelværs der kun bruges i Herligheds-regi til
at banke enhver på plads der som jeg siger, at MH og andre af Liveds Ords
forkynder ikke må leve i utugt.

Har Henrik som han skriver ingen komentar til MH/big brother som min tråd
handler om skulle han afholde sig fra at hammer mig i hovedet med Bibelen
for jeg er sikker på at hans Bibelcitat er fejlplaceret i min tråd, og den
slags skribenter fanger ikke min respekt.

ErikL

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-02-03 17:29

> Henrik!
>
> Godt, så slipper jeg nok for flere beskyldninger fra Henrik om vrede
> mod MH, hykler med bjælke i øjet og løfte om at havne i helvedes ild .

Du kalder ham jo "idiot", men du mener ikke at skriftstedet vedkommer dig???

> [...]
> og
> ikke hvad Jesus virklig ville gøre, med mindre de utugtige omvender sig

Okay, hvad GJORDE Jesus så ifølge Ny Testamente? Opsøgte han farisæerne og
præsteskabet og slikkede dem bagi fordi de opførte sig "korrekt"?

Nej! Tværtimod, så opsøgte Han - til farisæernes store forargrelse -
toldere, kvinder(!), syge, dæmonbesatte og alle mulige andre, som ikke var
"fine nok" eller decideret blev betragtet som "urene" og "uværdige".

Hvis du ikke forstår dèt, så fatter du jo ikke en kæft af Evangeliet!

> [...]
er
> de mennesker der vedbliver i utugt jeg ikke vil spise pølser med.

Ud over hans fortidige synder beskrevet i BT i går, så mener jeg at det er
hyklerisk af dig at dømme ham for at have giftet sig efter skilsmisse fra
sin første kone. Nu ved jeg så ikke om du er ungkarl eller sådan noget,
siden du er så hård og dømmende over for noget så relativt uskyldigt som
dèt?

> [...]
jeg
> personlig glad for beskyldningen om at være en kristen fanatiker, tak.

Du fatter jo ganske enkelt ingenting af den Bibel, du hævder at prædike...Du
kalder MH "idiot" fordi han angiveligt ifølge dig "bedriver hor" ved at have
giftet sig igen, men som Henrik ganske rigtigt påpeger, så er det faktisk
dig, der begår en endnu værre synd ved at kalde MH "idiot", da det ifølge
Kristus er at sidestille med mord!

Hvem er så egentlig "idiot" her, når det kommer til stykket? Dig eller
Mogens Hansen?

> [...]
> at banke enhver på plads der som jeg siger, at MH og andre af Liveds Ords

Som sagt: Hvis MH er en horkarl, så er du jo morder! Hvad er værst?

> [...]
> for jeg er sikker på at hans Bibelcitat er fejlplaceret i min tråd, og den
> slags skribenter fanger ikke min respekt.

Du er heller ikke ligefrem respektindgydende, når du ter dig så latterligt
som du gør!

Du er som dømmesyge farisæere af værste skuffe, for du er ude i stand til at
se dine EGNE fejl, men kan tilsyneladende kun dømme andre!

Husk dog at du selv - som alle vi andre - står til ansvar for Kristus og at
du ikke bør dømme for ikke selv at blive dømt!

Anders Peter Johnsen

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 27-02-03 20:20

Andreas Falck <dewnull@nullspam.invalid> wrote:

> [...]
> http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
>
> Du må også meget gerne kaste et blik på linket i min signatur om svar-

AF, du ligner mere og mere en kandidat til Danmarks størte flueknepper
på USENET.

--
cordial regards, Peter +45 5192 3981

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-02-03 20:26

3000 Peter Perlsø <no_spam@invalid_email.com> skrev:

[ ... ]
> AF, du ligner mere og mere en kandidat til Danmarks størte
> flueknepper på USENET.

takker venligt og ærbødigt for forfremmelsen

når du nu ikke har noget fornuftigt at sige, hvorfor så kaste op i
denne gruppe, når der findes en der er bedre egnet

FUT dk.snak.mudderkastning