planet eller komet
Fra : Ole

Dato : 22-02-03 22:56

Har i hørt det med at en planet eller komet skal ramme eller gå forbi
jorden?

http://www.zetatalk.com/danish/p00.htm

Der er mange artikler på nettet om det, har i en mening om det?

Ole

Fra : Ole

Dato : 22-02-03 23:00

"Ole" <m@creationdays.dk> wrote in message
> Har i hørt det med at en planet eller komet skal ramme eller gå forbi
> jorden?
>
> http://www.zetatalk.com/danish/p00.htm
>
> Der er mange artikler på nettet om det, har i en mening om det?

Det skal lige siges at den artikel ikke er kristen, den er virkelig out
there....

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-02-03 23:04

Ole <m@creationdays.dk> skrev:

> Har i hørt det med at en planet eller komet skal ramme eller gå
> forbi jorden?
>
> http://www.zetatalk.com/danish/p00.htm
>
> Der er mange artikler på nettet om det, har i en mening om det?

Har skimmet lidt på siderne - det ligner et eller andet nyreligiøst
pseudo-et-eller-andet!!

Umiddelbart (uden at have læst særligt meget) har jeg den opfattelse
at det vist ikke rigtig kan bruges til ret meget!

Andre med større kendskab til de deres zetatalk-folk kan måske
forklare lidt mere om hvad det egentlig går ud på!

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Ole

Dato : 22-02-03 23:16

> [...]
>
> Andre med større kendskab til de deres zetatalk-folk kan måske
> forklare lidt mere om hvad det egentlig går ud på!

Jeg har også fundet andre sider som har dette emne, men som er på en anden
måde, de tager gamle historier op til eftertanke, men hvad man skal med det
ved jeg ikke

http://xfacts.com/x.htm

Ole

Fra : Ole

Dato : 22-02-03 23:22

> http://xfacts.com/x.htm

Det skal lige siges at ham sitchin er "en mars boer", eller han tror at vi
stammer fra mars, men det lyder spændende at det med planeten bliver taget
alvorligt af videnskaben

Ole

Fra : Ole

Dato : 23-02-03 09:50

> "Ole" <m@creationdays.dk> wrote in message

Jeg har skrevet sammen med en ældre kristen og her er hvad han sagde:

"Tak for mail! Polskifte er en blandingsopfattelse dels fra fakta og dels
fra New Age. Kan vi dele mellem "skidt" og "kanel" er det interessant at
læse om denne komet eller hvad vi nu kalder den. Men tager vi det der er
"skidt" med, kan det føre os ind i forkert forståelse af de ting der vl ske
her i endetiden. Vi må have det, der sker ind på et plan hvor der der er
plads til Gud."

Altså med andre ord, vi skal se i bibelen og ikke lade os føre med af alt vi
hører

Ole

Fra : erik larsen

Dato : 23-02-03 08:58

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Andre med større kendskab til de deres zetatalk-folk kan måske
> forklare lidt mere om hvad det egentlig går ud på!

Kære Andreas;

Har du læst dit eget indlæg

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

FUT med "dit" bullshit til dk.livssyn.newage.dk

ErikL

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-02-03 09:19

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:

[ ... ]
> Har du læst dit eget indlæg

hvorfor?

> FUT med "dit" bullshit til dk.livssyn.newage.dk

! ? - *den* gruppe findes slet ikke i det danske usenethieraki!

Når du skriver FUT skal du også sørge for, at du får sat det ind i det
rigtige felt i headeren - hvis ikke skal du lade være med at skrive
FUT.

Læs mere om FUT her: http://www.usenet.dk/ord/lokal.html

FUT dk.admin.netikette

Fra : Nis Denamrk

Dato : 23-02-03 13:52

Jeg læst en del om emnet og som du sikkert har fundet ud af så er der meget
info om det på nettet.

Zeta Talk er i mine øjne en lidt tvivlsom kilde, da Nancy Leader som har
skabt Zeta Talk får sin info fra "rumvæsner", ikke at jeg ikke tror på
rumvæsner,
men disse virker ikke særligt vemligtsindet. Men efter deres info skulle
planeten passere jorden mellem maj og juni.

Zecharia Sitchin er vist den første til at bringe Planet X eller Nibiru som
den også kaldes, frem i lyset.
Han har oversat nogle ler tavler som Summererne der levede for ca. 6000 år
siden, har efter ladt sig.
Det interesante ved disse tavler er bla. at de beskriver hele vores
solsystem bla. med planeter som først er blevet
opdaget i dette århundrede, så det giver det hele en vis troværdighed.

Den sidste planet som Summererne beskriver, Nibiru, er endnu ikke bekræftet,
i hverfald ikke officielt.
Summererne fortæller at Nibiru for hver 3600 hundrede år passerer jorden og
derved forårsager store
katastroffer på jorden. Nibiru beskrives som den planet hvor Guderne, (
formentlig betragtet som guder
pga. deres teknologi ) også kaldet Anunnakis bor og det er disse væsner som
har skabt os.

Zecharia Sitchin fortæller at det er disse "guder" som biblen beskriver. Han
kommer bla. med nogle esk. på hvordan biblen, da den blev oversat fra
hebræisk
er blivet fejl oversat, specielt når det drejer sig om ental og flertal. GUD
som det står i dag skulle have heddet GUDERNE.

Lige en fodnote, Vatikanet byggede i 80'erne et gigant observatorie, jeg
mener det er i Arizona, til at stå og observere rummet....så kan man jo
tænke over det

Mvh Nis

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-02-03 14:06

Nis Denamrk <Matrixx@mail1.stofanet.dk> skrev:

[ ... ]
> [...]
> er blivet fejl oversat, specielt når det drejer sig om ental og
> flertal. GUD som det står i dag skulle have heddet GUDERNE.

Ja, det viser jo lidt om hvor lidt denne person ved om det hebraiske
sprog, når han kan komme med en sådan udtalelse. Hav lige i erindring
at vor dronning siger "Vi" om sig selv! Og man i høflig tiltale af
andre personer tiltaler dem med et "De" og "Deres" selv om det er en
enkelt person i ental vi taler til.

NB:
Jeg skal stærkt opfordre dig til at læse linket i min signatur om
citatteknik ved besvarelse af indlæg.

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 23-02-03 14:12

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> wrote in message
> [...]
> at vor dronning siger "Vi" om sig selv! Og man i høflig tiltale af
> andre personer tiltaler dem med et "De" og "Deres" selv om det er en

Da sa Gud: «La oss skape mennesker i vårt bilde, som et avbilde av oss! 1.
Mos.1.kap.26. Og nå kommer en lang utredning fra Andreas om at jeg ikke må
oppfatte 'oss' som oss, men som 'jeg'.

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-02-03 14:20

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]
> Da sa Gud: «La oss skape mennesker i vårt bilde, som et avbilde av
> oss! 1. Mos.1.kap.26. Og nå kommer en lang utredning fra Andreas om
> at jeg ikke må oppfatte 'oss' som oss, men som 'jeg'.

He he - *der* tog du fejl Kjellermann

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 23-02-03 14:35

> Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:
>
> [ ... ]
>
> He he - *der* tog du fejl Kjellermann

Tog jeg feil om hva da? Om din utredning eller om 'oss' skal bety 'jeg'?

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-02-03 14:48

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]

> Tog jeg feil om hva da? Om din utredning eller om 'oss' skal bety
> 'jeg'?

Det var blot nedenstående udtalelse du taog fejl i

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 23-02-03 14:46

> Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:
>
> [ ... ]

> Det var blot nedenstående udtalelse du taog fejl i

Greit. Da beskrever den skabelsesberetningen flere guder.

Kjelleman

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-02-03 14:55

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]
> Greit. Da beskrever den skabelsesberetningen flere guder.

Nå!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-02-03 14:51

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en meddelelse

> "Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> wrote in message

> Tog jeg feil om hva da? Om din utredning eller om 'oss' skal bety 'jeg'?

"Pluralis Majestaetis", tror jeg, det hedder på Latin: Læs hvad Andreas
skriver!

I øvrigt så er det vist noget Scientology- eller måske endda Heavens
Gate-inspireret vrøvl, der er snakke om i denne tråd!

Skal vi ikke lige holde os til Kristendommen, tak?

Anders Peter Johnsen

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 24-02-03 15:53

Ole <m@creationdays.dk> wrote:

> Der er mange artikler på nettet om det, har i en mening om det?
>
> Ole

Ja, lad os tage nogen sovepiller og drikke noget vodka.

--
cordial regards, the prime minister of Peterburg:
http://www.nationstates.net/ +45 5192 3981

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-02-03 15:55

3000 Peter Perlsø <no_spam@invalid_email.com> skrev:

> Ja, lad os tage nogen sovepiller og drikke noget vodka.

Hvad har den nedladende bemærkning med Ole's indlæg at gøre?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-02-03 20:48

> Hvad har den nedladende bemærkning med Ole's indlæg at gøre?

Det var sådan "Heavens Gate"-tilhængerne begik selvmord i 1997, tror jeg det
var...

Og det lader til at være noget sådant newage-sludder Ole uvidende refererer
til...

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-02-03 21:31

Anders Peter Johnsen <anderspj@mail.dk> skrev:

[ ... ]

> Det var sådan "Heavens Gate"-tilhængerne begik selvmord i 1997,
> tror jeg det var...

På grund af nedladende bemærkninger?