Jomfru Maria som markedsfører
Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 21-02-03 12:54

"Søndag møter du jomfru Maria og jesusbarnet i ettermiddagsrushet på
Nationaltheatret stasjon - i en tv-reklame for avisen Vårt Land", skriver
den kristne avisen i dag

Jomfru Maria og jesusbarnet er leid inn som markedsfører for avisen Vårt
Land. Hva blir det neste?

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-02-03 13:36

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]
> Jomfru Maria og jesusbarnet er leid inn som markedsfører for avisen
> Vårt Land. Hva blir det neste?

Forhåbentlig at du forklarer hvad du egentlig ville sige os andre med
den oplysning!

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 21-02-03 14:00

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> wrote in message
> Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:
>
> [ ... ]
>
> Forhåbentlig at du forklarer hvad du egentlig ville sige os andre med
> den oplysning!

Avisen forklarer nærmere at: "En negativ opplagsutvikling skal snus med en
reklamesnutt inspirert av Jesus-bildene som avisen har brukt i egenannonser
de siste månedene. Spoten er en filmatisering av bildet "Maria på T-banen",
og fokuserer på spenningen mellom tro og verden.." Sitat slutt.

Det jeg vil si er at avisen Vårt Land har leid inn Jomfru Maria og
jesusbarnet som markedsførere for om mulig gi avisen en positiv
opplagsutvikling.

Hele artikkelen kan leses her: http://www.vartland.no/

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-02-03 14:13

> [...]

> Det jeg vil si er at avisen Vårt Land har leid inn Jomfru Maria og
> jesusbarnet som markedsførere for om mulig gi avisen en positiv

Ja det var jo så en gentagelse af den oplysning du bragte tidligere.
Men hvad er dit budskab, hvis du har noget, med at bringe denne
oplysning? Hvad er dine forventninger til, hvis du da har nogen, hvad
vi skal bruge oplysningen til?

Fra : Niels Peter

Dato : 21-02-03 14:29

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Det jeg vil si er at avisen Vårt Land har leid inn Jomfru Maria og
> jesusbarnet som markedsførere for om mulig gi avisen en positiv

At en kristen avis reklamerer ved hjælp af kristen symbolik er vel ikke
mere angribeligt end hvis et landbrugstidsskrift reklamerede ved hjælp
af et billede af en bølgende kornmark?

Niels Peter

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-02-03 16:17

Niels Peter <mail@bluewhite.dk> skrev:

[ ... ]
> At en kristen avis reklamerer ved hjælp af kristen symbolik er vel
> ikke mere angribeligt end hvis et landbrugstidsskrift reklamerede
> ved hjælp af et billede af en bølgende kornmark?

Jo jo, det er da aldeles angribeligt! Enhver form for markedsføring af
kristne og kristendom er af det onde og udtryk for u-kærlighed,
fordømmelse til evigt brændende helvede, i modstrid med almindelige
humanistiske næstekærlighedsbegreber o.s.v.

Fra : Niels Peter

Dato : 21-02-03 16:39

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordømmelse til evigt brændende helvede, i modstrid med almindelige
> humanistiske næstekærlighedsbegreber o.s.v.

Åh nej - tror du, de ved det på Kristeligt Dagblad? Jeg har da set
indtil flere annoncer for den avis ...

Niels Peter

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-02-03 16:52

Niels Peter <mail@bluewhite.dk> skrev:

[ ... ]
> Åh nej - tror du, de ved det på Kristeligt Dagblad? Jeg har da set
> indtil flere annoncer for den avis ...

Ja, den må da snart være helt galt afmarcheret!

Fra : Niels Peter

Dato : 21-02-03 23:29

> Niels Peter <mail@bluewhite.dk> skrev:
>
> [ ... ]
>
> Ja, den må da snart være helt galt afmarcheret!

Ak, ja, sikke tider, sikke skikke

Niels Peter

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 21-02-03 16:34

> [...]
> fordømmelse til evigt brændende helvede, i modstrid med almindelige
> humanistiske næstekærlighedsbegreber o.s.v.

Tøv! Du er ikke i stand til å se lenger enn til nesetippen din, Andreas.
Mitt innlegg var ikke forsøk på at markere kristne/kristendom som af det
onde og udtryk for u-kjærlighed, etc. I en ellers gravalvorlig gruppe kan
det noen ganger være greit med litt humor. Har du glemt Keiser Andreius af
Danmark?
Du bør roe deg ned noen hakk.

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-02-03 16:52

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]
> Tøv!

Det hedder tørv, og blev i gamle dage brugt til at fyre med!

> Du er ikke i stand til å se lenger enn til nesetippen din, Andreas.

Ikke korrekt, - jeg er langsynet og bruger læsebriller.

!

> I en ellers gravalvorlig gruppe kan det noen ganger være greit med
> litt humor. Har du glemt Keiser Andreius af Danmark?
> Du bør roe deg ned noen hakk.

Det er altså ærgeligt at usenet er et tavst medie, hvor man ikke kan
"høre" tonefaldet hos modparten. og husker ikke altid at sætte sådann
eller sådan en LOL

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 21-02-03 17:08

> Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:
>
> [ ... ]
>
> Det hedder tørv, og blev i gamle dage brugt til at fyre med!

> Ikke korrekt, - jeg er langsynet og bruger læsebriller.

OK. Da ser du altfor langt.

> !

> Det er altså ærgeligt at usenet er et tavst medie, hvor man ikke kan
> "høre" tonefaldet hos modparten. og husker ikke altid at sætte sådann
> eller sådan en LOL

Må man ha hjelp af LOL eller for om mulig oppdage humor, har man liten
eller ingen humoristisk sans. Eftter ditt råd om dette, forstår jeg at du
behøver slik hjelp.

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-02-03 17:16

> [...]

> Må man ha hjelp af LOL eller for om mulig oppdage humor, har
> man liten eller ingen humoristisk sans. Eftter ditt råd om dette,

Jeg er altid modtagelig over for velment hjælp. Og ind imellem kan jeg
godt ærgre mig lidt over at du ikke altid fanger min humoristiske sans

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 21-02-03 16:34

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> mælte sligt:

>At en kristen avis reklamerer ved hjælp af kristen symbolik er vel ikke
>mere angribeligt end hvis et landbrugstidsskrift reklamerede ved hjælp
>af et billede af en bølgende kornmark?

Men det ville være interessant, hvis et tidsskrift for økologiske landmænd
reklamerede med kunstgødning, if you get my drift ;)

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Oh yeah. Well, Peter Griffin is no loser. When I'm through with our
schools, our students will be so smart they will be able to program

Fra : Niels Peter

Dato : 21-02-03 16:44

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev i en
meddelelse news:olhc5v44bu82n7v6vsifj7stn5j4c9jgb4@4ax.com...
> "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> mælte sligt:

> Men det ville være interessant, hvis et tidsskrift for økologiske
landmænd
> reklamerede med kunstgødning, if you get my drift ;)

Og jomfru Maria er "kunstgødning", fordi Vårt Land er protestantisk,
eller?

Niels Peter

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-02-03 16:55

Niels Peter <mail@bluewhite.dk> skrev:

[ ... ]

> Og jomfru Maria er "kunstgødning", fordi Vårt Land er protestantisk,
> eller?

hi hi - dén må jeg huske

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 21-02-03 17:12

> Niels Peter <mail@bluewhite.dk> skrev:
>
> [ ... ]

> hi hi - dén må jeg huske

En precis karakterstikk på jomfru Maria. I følge myten ble hun kunstig
befruktet, eller kunstig gjødslet om man vil.

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-02-03 17:17

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 21-02-03 17:20

> Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:
>
> [ ... ]

Takk. Der kan du se. Det er ikke alltid jeg vil framheve ondskapen i
kristendomme, men kun humor.

Kjellemann

PS Litt humor har du, som her ikke hadde behov for min LOL eller

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-02-03 17:36

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]
> PS Litt humor har du, som her ikke hadde behov for min LOL eller

Dette er egentlig nok gensidig - rofl

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 21-02-03 17:30

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> mælte sligt:

>Og jomfru Maria er "kunstgødning", fordi Vårt Land er protestantisk,
>eller?

Hun indtræder i en strukturel lignende position i den aktuelle kontekst, ja.
Det er da interessant at se en protestantisk avis reklamere med gudsmoderen.
Noget tyder på, at der er en tendens til, at man herhjemme i visse kredse i
stigende grad lukker Maria ind i varmen igen.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
»Jeg tror ikke, Stephen behøver at frygte dommedag. Man skal lede
utroligt længe efter en mere renskuret og pussenusset glatsnuskebasse.«

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-02-03 16:54

> [...]

> Men det ville være interessant, hvis et tidsskrift for økologiske
> landmænd reklamerede med kunstgødning, if you get my drift ;)

hihi - jeg så faktisk for nogle år siden et tidsskrift for vegetarer
der bragte en annonce for en slagter

Fra : Morten Tórsson

Dato : 26-05-03 18:43

Andreas! Luk nu bare! Plz! Du er snart på linje med Søren Mosegaard.

Mvh.

/Morten