Kristen 'nestekjærlighed', igjen
Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 20-02-03 11:34

Avisen Dagen

"Programsekretær Helge Gudmundsen i NRK mottar kraftige personangrep på
grunn av hans arbeid med radioandakten.

«Sendes til helvete»
- Det berører meg å få telefoner fra kristne mennesker som sender meg til
helvete fordi de er misfornøyd med innholdet, tidspunktet eller lengden på
andaktene, sier Helge Gudmundsen. Han legger til at NRKs ledelse har ofte
ristet på hodet over personangrepene som kommer. En gang fikk en av sjefene
hans lese ett av brevene. «Jeg trodde ikke kristne kunne være slik!» utbrøt
hun etterpå." (Naive menneske)

Ytterligere kommentarer om den kristne 'nestekjærlighed' er overflødige

Hele artikkelen: http://www.dagen.no/print_art.cgi?art=3834

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-02-03 12:16

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]
> Ytterligere kommentarer om den kristne 'nestekjærlighed' er
> overflødige
>
> Hele artikkelen: http://www.dagen.no/print_art.cgi?art=3834

Jo, yderligere kommentarer er da absolut ikke overflødige, især når
det tages i betragtning at din citering fra artiklen var meget
tendentiøs og ensidig.

Manden får nemlig langt mere positiv end negativ respons, hvilket du
totalt har undertrykt i din særlige form for citatuddrag fra artiklen.

Her er nemlig to andre citater fra selv samme artikel:

"Selv om det er få slike personangrep med tanke på all responsen som
kommer til programsekretæren, gjør de likevel et sterkt inntrykk.
Gudmundsen legger ikke skjul på at han har grått sine modige tårer
etter noen telefonsamtaler."

"200 brev på en uke
Programsekretæren forteller at han får veldig god respons, og bare i
sist uke kom det inn 200 brev. De aller fleste reaksjonene er
positive, og de takker for hans innsats. Brevene kommer ikke minst fra
mennesker som har fått åndelig hjelp eller er blitt kristne, og disse
ønsker kontakt med andaktsholdere. "

Helhedsindtrykket er det stik modsatte af hvad du, med din sædvanlige
negativitet og selektisme, over for kristendommen gerne ville have at
andre skal tro om kristne og kristendom.

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 20-02-03 13:00

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> wrote in message
> [...]
> negativitet og selektisme, over for kristendommen gerne ville have at
> andre skal tro om kristne og kristendom.

OK OK Jeg gir meg. Å ønske noen til helvete helhedlig sett, er virkelig
uttrykk for kristen nestekjærlighed. Muligens derfor programlederen "gråt
sine modige tårer".

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-02-03 14:18

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]
> OK OK Jeg gir meg.

Falsk varebetegnelse, - se nedenfor!

> Å ønske noen til helvete helhedlig sett, er
> virkelig uttrykk for kristen nestekjærlighed.

Nu fordrejer du jo fortsat hvad der reelt stod i artiklen! - Mon det
fortæller noget om din reelle hensigt med i det hele taget at citere
noget som helst fra artiklen, når du citerer og kommenterer så
selektivt og tydeligt ensidigt. Endda når artiklen giver det stik
modsatte indtryk af hvad du forsøger at forvrænge artiklen til!

Den slags manipulation og fuskeri er måske god nok tone i
no.samfunn.religion og dk.snak.mudderkastning, - men det hører næppe
til i en gruppe hvor formålet er seriøs og saglig drøftelse af, og
krtitisk tilgang til, kristendom.

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 20-02-03 16:50

> Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:
>
> [ ... ]
>
> Falsk varebetegnelse, - se nedenfor!

> Nu fordrejer du jo fortsat hvad der reelt stod i artiklen! -

Overhodet ikke. Artikkelens utgangspunkt er kristne som ønsker en
programleder dit pepperen gror, nærmere bestemt til helvete. Dette kun fordi
de ikke liker programformen hans.

Mon det
> fortæller noget om din reelle hensigt med i det hele taget at citere
> noget som helst fra artiklen,

Min hensikt er å avkle myten om at kristne nærmest automatisk blir
nestekjærlige og ikke-fordømmende i det øyeblikk de blir kristne. Selvsagt
er ikke alle kristne det, men mange er.

> når du citerer og kommenterer så
> selektivt og tydeligt ensidigt. Endda når artiklen giver det stik
> modsatte indtryk af hvad du forsøger at forvrænge artiklen til!

Artikkelen ville aldri blive trykket om det ikke var kristne som ønsket
programleder til helvete. Det var dette som var nyheten, ingenting annet.
At det i samme artikkel framkom motforestillinger fra andre kristne, er
underordnet.

> Den slags manipulation og fuskeri er måske god nok tone i
> no.samfunn.religion og dk.snak.mudderkastning,

Tøv og fanteri. Jeg tok med link til artikkelen slik at alle som ønsket det
kunne lese den i sin helhet.

- men det hører næppe
> til i en gruppe hvor formålet er seriøs og saglig drøftelse af, og
> krtitisk tilgang til, kristendom.

At det er du som er usaklig her er det ingen tvil om.

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-02-03 17:44

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]
> At det er du som er usaklig her er det ingen tvil om.

Du er usaglig og useriøs idet du med dit citatmageri ville give det
udseende af at kristne er ukærlige og ikke-næstekærlige sådan stort
set generelt.

Artiklen gav tydeligt udtryk for nøjagtig det modsatte synspunkt af
det du ønskede at formidle.

Men som næsten sædvanlig forholder du dig ikke ærligt til dine kilder,
men søger at fordreje dem. - Og netop *det* er der *ingen* nyhed i.

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 20-02-03 19:16

> [...]
>
> Men som næsten sædvanlig forholder du dig ikke ærligt til dine kilder,
> men søger at fordreje dem. - Og netop *det* er der *ingen* nyhed i.

Du er igjen usaglig , nå ved at fjerne mine kommentarer om sagen.

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-02-03 19:31

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]
> Du er igjen usaglig , nå ved at fjerne mine kommentarer om sagen.

Dine kommentarer var en tydelig fordrejning af artiklen, - og derfor
er du usaglig.

EOD - da du ikke agter, eller formår, at være saglig og seriøs!

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 20-02-03 21:32

> [...]
> er du usaglig.
>
> EOD - da du ikke agter, eller formår, at være saglig og seriøs!

Jeg er også saklig nå som jeg bryter usaklighetene. Over og ut.

Kjellemann

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 20-02-03 21:47

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> wrote:

> «Sendes til helvete»
> - Det berører meg å få telefoner fra kristne mennesker som sender meg til
> helvete fordi de er misfornøyd med innholdet,

Forvirrede mennesker...

--
cordial regards, the prime minister of Peterburg:
http://www.nationstates.net/ +45 5192 3981