Bush, udviklingslæren og kreationismen
Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 19-02-03 11:23

Er der nogen der ved om USAs nuværende præsident Bush officielt hhv. privat
har taget stilling m.h.t. udviklingslæren contra kreationismen? - Om muligt
vil jeg gerne have nogle konkrete citater eller henvisninger.

M.v.h.

Poul Evald Hansen

Fra : Niels Peter

Dato : 19-02-03 14:59

"Poul Evald Hansen" <cft6753@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
muligt
> vil jeg gerne have nogle konkrete citater eller henvisninger.

Mig bekendt har han ikke ytret noget om det officielt, men eftersom han
tilhører den allermest fundamentalistiske amerikanske afart af
kristendommen, ville jeg mene, han må være glødende kreationist.

Niels Peter

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 21-02-03 23:07

Scripsit Niels Peter:

> Mig bekendt har han ikke ytret noget om det officielt, men eftersom
> han tilhører den allermest fundamentalistiske amerikanske afart af
> kristendommen, ville jeg mene, han må være glødende kreationist.

Så galt er det nu ikke - Bush var svjh oprindelig passiv episkopal men blev
religiøst vakt af sin viv og konverterede til metodismen. Han har efter
sigende aldrig udtalt et kvidder i evolutionsdebatten.

Fundamentalisme er ikke som sådan organiseret som kirkesamfund. Det er en
principholdning man bekender sig til centreret om først og fremmest en ret
rigid biblicisme. Dernæst ses det helst at man også er præmilennialist. Hvis
man derimod mere hælder til postmilennialisme, så er man (bibelbogstavelig
eller ej) "kun" at regne som evangelisk.

Lars Erik Bryld
21 feb AD 2003
Skt. Peter Damian